Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-02, 11:56
  #1
Medlem
Nostradumbasss avatar
Hej

Jag kollade på min profil, och jag har en gammal avstängning

2015-09-07 18:22 2.01. Avstängning Ohörsamhet

Vad jag förstår så preskriberas avstängningar/varningar efter 1 år, men i profilsidan ser denna
avstängning fortfarande aktiv ut (den är inte märkt preskriberad), men det borde ju vara så att
eftersom den är äldre än 1 år så borde den vara preskriberad så att nästa eventuella avstängning
börjar om på 1 vecka.

Sen har jag en Trams-varning också daterad 2016-05-24 22:08 som på profilsidan ser ut att vara
aktiv trots att den borde vara preskriberad med 1-års regeln.

Är det så att GUI-ändringarna gör att det visas fel, eller har jag missförstått något?
2017-06-02, 12:12
  #2
Medlem
Frawjons avatar
Alla mina varningar står kvar. Den äldsta är från när kontot var nytt, alltså 2013. Troligen raderas de inte men gäller inte för bedömning av nya varningar/avstängningar.
2017-06-02, 12:30
  #3
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Alla mina varningar står kvar. Den äldsta är från när kontot var nytt, alltså 2013. Troligen raderas de inte men gäller inte för bedömning av nya varningar/avstängningar.

Mina gamla varningar är "överstrukna" och har texten preskriberad brevid sig. Det är det normala, men dessa 2 som jag påpekade här är inte så, vilket gör att jag frågar. En moderator kanske kan svara så vet vi säkert.
2017-06-02, 12:33
  #4
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Mina gamla varningar är "överstrukna" och har texten preskriberad brevid sig. Det är det normala, men dessa 2 som jag påpekade här är inte så, vilket gör att jag frågar. En moderator kanske kan svara så vet vi säkert.

Jag har varningar från både 2015 och 2013. Alla står kvar. De kanske måste strykas över manuellt av någon moderator.
2017-06-02, 12:36
  #5
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Mina gamla varningar är "överstrukna" och har texten preskriberad brevid sig. Det är det normala, men dessa 2 som jag påpekade här är inte så, vilket gör att jag frågar. En moderator kanske kan svara så vet vi säkert.

De överstrukna är överstrukna för att de har räknats in i din ohörsamhetsavstängning (och kan således inte räknas in i en ny ohörsamhetsavstängning även om du skulle dra på dig fler varningar inom det året).

Annars så är det skillnad i färg (antar att det är bakgrundsfärgen i den här nya designen) mellan preskriberade och aktiva varningar, har för mig att det är en svagare färg på de aktiva (tyvärr har jag ingen aktiv varning som jag kan jämföra mina preskriberade varningar med).

Edit: Om jag inte missminner mig helt dvs.
2017-06-02, 14:06
  #6
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
De överstrukna är överstrukna för att de har räknats in i din ohörsamhetsavstängning (och kan således inte räknas in i en ny ohörsamhetsavstängning även om du skulle dra på dig fler varningar inom det året).

Annars så är det skillnad i färg (antar att det är bakgrundsfärgen i den här nya designen) mellan preskriberade och aktiva varningar, har för mig att det är en svagare färg på de aktiva (tyvärr har jag ingen aktiv varning som jag kan jämföra mina preskriberade varningar med).

Edit: Om jag inte missminner mig helt dvs.

Du har så rätt så...

(FB) ♦·♦·♦ Fråga om Flashback här! ♦·♦·♦
2017-06-03, 08:12
  #7
Moderator
najass avatar
Det beror på införandet av den nya designen (FB) Flashback 17 - ny design, nya möjligheter att det för tillfället ser lite mysko ut. Det kommer att åtgärdas.

Låst

/mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback