Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-21, 23:14
  #13
Avstängd
ParanoidRockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KpJohan
skulle de funka med glapack i locken och vrida åt som in i H!
Låter inte särskilt hållbart om du frågar mig.
Citera
2013-05-21, 23:44
  #14
Medlem
KpJohans avatar
damnit! må hitta på nått briljant..
Citat:
Ursprungligen postat av ParanoidRocker
Låter inte särskilt hållbart om du frågar mig.
Citera
2013-05-22, 03:45
  #15
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XVI
nej, inte sälja...

kylen räcker med andra ord för ett hekto?

Citat:
Ursprungligen postat av XVI
... och hur ska jag på bästa sätt göra med ett kilo hasch?
Tänkte du röka ett kilo själv? Inte en speciellt bra idé om du frågar mig, då du lätt kommer att bli inrökt på en och samma haschsort.

Fast såklart, om du har fått tag på något som är riktigt dunder och om du bara röker sporadiskt blir du nog inte inrökt på det. Men om det är så att du röker sällan har du ju ett kilo i evigheter och då hinner det nog bli gammalt och tappa potens hur du än förvarar det. Men ett allmänt tips är väl att plasta in det väl och stoppa in det i kylskåpet.
Citera
2013-05-22, 10:08
  #16
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbdick
Vakuumförpackat och i mörker, borde hålla åratal även i rumstemperatur.
Har något minne av att ha sett en studie där halten THC minskat med 10-30 procent efter 2 år, ska se om jag kan hitta den strax. Skillnaden var dock enorm om man förvarade vakuumförpackat i frysen istället för vakuumförpackat i rumstemperatur.
__________________
Senast redigerad av Denom 2013-05-22 kl. 10:22.
Citera
2019-01-06, 13:14
  #17
Medlem
Bumpar denna istället för att starta ny tråd.

Om man har 40 gram hasch som legat vakuumförpackat i frysen ca 6 månader, och nu måste ta ut det och förvara i rumstemperatur ca 2 månader (fortfarande vakuumförpackat), går det då bra att efter dessa 2 månader slänga in det i frysen igen? Alltså att omfrysa på detta sätt, går det bra?

Vet inte riktigt när jag kan börja använda det.
Citera
2019-01-06, 19:14
  #18
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskadspya
Bumpar denna istället för att starta ny tråd.

Om man har 40 gram hasch som legat vakuumförpackat i frysen ca 6 månader, och nu måste ta ut det och förvara i rumstemperatur ca 2 månader (fortfarande vakuumförpackat), går det då bra att efter dessa 2 månader slänga in det i frysen igen? Alltså att omfrysa på detta sätt, går det bra?

Vet inte riktigt när jag kan börja använda det.
Det lär inte vara något problem att stoppa tillbaka det i frysen efter en tids förvaring i rumstemperatur. Kör i vind!
Citera
2019-10-17, 15:29
  #19
Medlem
Cannabis hur lång tid klara det sig

Tjo fb snabb fråga hur länge klarar sig gräs om man vakuum packar det i zip bags, glas brukl? Om man även skulle lägga det i en låda där det är mörkt skulle det vara bättre

Söker även tips på bra sätta att förvara det
Frysen är mitt sista val för tycker det bli förkomplicerat att tina det. Även hur gör man ifall man fryser in det?
Citera
2019-10-17, 15:42
  #20
Medlem
Lagger Du det I frysen kommer Du inte behova Tina upp det utan de kan rokas direkt.
Har aldrig fryst in Mahmoud weed med 2% thc och 25% vatten sa kan inte svara PA om Du maste Tina det ifall din van heater Mahmoud.
Annars ar de Inga problem
Citera
2019-10-17, 15:44
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alakazham
Lagger Du det I frysen kommer Du inte behova Tina upp det utan de kan rokas direkt.
Har aldrig fryst in Mahmoud weed med 2% thc och 25% vatten sa kan inte svara PA om Du maste Tina det ifall din van heater Mahmoud.
Annars ar de Inga problem

Moget utav dig
Citera
2019-10-17, 15:49
  #22
Medlem
Haha skamt asido.
I zip Pasar/vakum och Sen ner I glasburk ar basta.
Dom dar glasburkarna ar som holy grail nar de kommer till forvaring.
Vet inte om de maste sta I morker, men antar att de kan vara battre
__________________
Senast redigerad av alakazham 2019-10-17 kl. 15:51.
Citera
2019-10-17, 15:51
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potatisodlaren1995
Tjo fb snabb fråga hur länge klarar sig gräs om man vakuum packar det i zip bags, glas brukl? Om man även skulle lägga det i en låda där det är mörkt skulle det vara bättre

Söker även tips på bra sätta att förvara det
Frysen är mitt sista val för tycker det bli förkomplicerat att tina det. Även hur gör man ifall man fryser in det?
Läänge! Jag har rökt gräs jag haft i 4 år och det funkade fint. Legat i en burk i ett kallförråd.
Inget händer, det bryts bara sakta ner och blir mindre potent.
Lufttätt, mörkt och kallt är alla saker som gör att det håller längre.
Svårt att tina? Ta fram och låt det vara i rumstemperatur. Klart!
Citera
2019-10-17, 17:08
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balalajkan
Läänge! Jag har rökt gräs jag haft i 4 år och det funkade fint. Legat i en burk i ett kallförråd.
Inget händer, det bryts bara sakta ner och blir mindre potent.
Lufttätt, mörkt och kallt är alla saker som gör att det håller längre.
Svårt att tina? Ta fram och låt det vara i rumstemperatur. Klart!

Tänkte mer på ifall det kan mögla ifall man tar ut det ur frysen men kom på att det är ju nog ifall det är en fuktig miljö under lång tid my bad
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback