• 12 155 online
  • 1 213 596 medlemmar
  • 62 603 676 inlägg
  • 1
  • 2
2006-01-03, 20:20
Medlem
Säg att man har ett hekto hasch i frysen? (det är väl bäst så kallt som möjligt)

och sen tar en femma på två/tre dagar.
haschet blir väl svårt att skära(?)

eller ska jag dela upp det i 20 delar och sätta in dem i frysen?

hur länge håller det sig?

och hur ska jag på bästa sätt göra med ett kilo hasch?
Citera
2006-01-03, 20:27
Medlem
Dela upp det i lagom stora bitar innan om du ska frysa det typ femmor. Men varför frysa det? Aldrig varit med om det innan...
Citera
2006-01-03, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmucha
Dela upp det i lagom stora bitar innan om du ska frysa det typ femmor. Men varför frysa det? Aldrig varit med om det innan...

Att förvara maja på bästa sätt då?
Citera
2006-01-03, 22:46
Medlem
Finns 3 saker som påverkar potensen på hasch (och det mesta annat):

#1) Temperatur
#2) Ljus
#3) Luft

Packar du det lufttätt och lägger på ett mörkt och svalt ställe räcker det gott och väl. Ifall du planerar att förvara haschet mer än 6 månader kan man fundera på att frysa in det, annars är det inte värt besväret.

Har du köpt ett kilo lär du förmodligen vilja sälja större delarna av det, och det är svårt att veta hur snabbt det går och ibland kanske du inte har tid att tina haschet innan det måste iväg.
Citera
2006-01-04, 00:04
Medlem
nej, inte sälja...

kylen räcker med andra ord för ett hekto?
Citera
2006-01-04, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XVI
nej, inte sälja...

kylen räcker med andra ord för ett hekto?

Hur länge har du tänkt att förvara det? Är det mindre än 2 månader skulle jag inte ens bry mig om att lägga den i kylen såvida det inte är ett bra gömställe.

Problemet är att vem som helst som vistas i din lägenhet kan få för sig att kolla i kylen, inte så lyckat om morsan ser en haschkaka. Skulle iofs tro att de flesta som ser en haschkaka i ett kylskåp tror att det är choklad, men det gör inte saken bättre.

När det gäller kilo och inte sälja känns det ganska puckat att riskera fängelse bara för att få mängdrabatt. Okej att köpa ett hegge för personlig konsumption, men ett kilo är riktigt onödigt, lär dessutom bli trött på att röka samma sak i över ett år.
Citera
2006-01-04, 02:00
Medlem
vakuumförpacka det, då håller det i 5000 år om du så vill
Citera
2013-05-21, 22:29
Medlem
KpJohans avatar
om man nu skulle vilja förvara det så de blir luktfritt och på ett smart ställe.
frysen funkar = luktfritt men inte folkfritt,
att ha en frys i ett förråd som står och går kan ju väcka en del funderingar bland nyfikna grannar
Vakum förpacka det, funkar väll en så där några dagar va? läst om att även om man vakumförpacka den i nu "världens bästa" vakumförpackningsmojäng, så börjar de alltid läcka "lukt" efter en viss tid, rätta mig om jag har fel?
gräva ner kändes jävligt bökigt :S
Hur gör ni?
Citera
2013-05-21, 22:46
Avstängd
ParanoidRockers avatar
Kommer inte på vad dom heter, men det finns glasburkar med speciella lock på som gör så att det inte kommer in någon luft. Dom är ganska bra.
Citera
2013-05-21, 22:46
Medlem
Bongmons avatar
Lugttätt o kallt.
Citera
2013-05-21, 22:50
Medlem
KpJohans avatar
skulle de funka med glapack i locken och vrida åt som in i H!
Citat:
Ursprungligen postat av ParanoidRocker
Kommer inte på vad dom heter, men det finns glasburkar med speciella lock på som gör så att det inte kommer in någon luft. Dom är ganska bra.
Citera
2013-05-21, 23:02
Medlem
Vakuumförpackat och i mörker, borde hålla åratal även i rumstemperatur. Att frysa ned hasch hjälper väl, men hasch är långt ifrån en färskvara man måste förvara i frysen som kött om man vill att det ska hålla sig länge. Marijuana är annorlunda, eftersom det innehåller mycket vatten, men hasch är till skillnad väldigt torrt och därför behöver du inte oroa dig över att det ska börja växa bakterier eller svamp i det.

Att frysa ned något gör man ju först och främst för att det inte ska växa bakterier eller svamp. Och därför klarar du dig nog.

Jag tror för övrigt inte att du ska oroa dig så mycket. Hasch ska klara sig ett år om du förvarar det torrt och mörkt, även utan vakuum. Jag vill gissa på att det klarar sig många år till men känner mig inte säker på det.
Senast redigerad av fbdick 2013-05-21 kl. 23:04.
Citera
  • 1
  • 2