Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-02, 09:03
  #1
Medlem
Fick nyligen ett par Bang & Olofsen Beolab 6000 och funderar på hur jag ska sätta ihop min hemmaanläggning. Har letat efter en skaplig guide på nätet, utan tillfredsställande resultat. Det jag vill koppla in till högtalarna är en tv(med apple tv eller chromecast, om det gör någon skillnad, ska köpa någon av dessa), samt en min telefon, för musik. Telefonen, en iphone, ansluter jag helst trådlöst, genom airplay eller annan lösning.

Har förstått att Sonos connect ska vara ett alternativ? Hade den inte varit såpass dyr hade jag redan köpt den, vill kolla om det finns billigare, dugliga alternativ innan jag slår till.

Har även hört att en airport express kan vara ett alternativ. Hur funkar detta? Jag är som ni märker inte särskilt kunnig inom ämnet.

Som sagt, en tv med apple-tv eller chromecast, samt en mobil för trådlös musikstreaming, till ett par Beolab 6000
Vad rekommenderar flashbacks audiofiler?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback