Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-03, 08:07
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MolkomAnnor
Det här med svartsjuka håller jag på att jobba på nu, för som du i tidigare inlägg skriver så "kan man njuta mer av sin relation". Tänker att svartsjuka samspelar mycket med tillit också. Har du några goda tankeråd ?

Några specifika råd har jag inte på rak arm då jag själv kan inte bry mej mindre ifall mina dejter/flickvänner snackar med killar (antar såklart på en vänskaplig nivå). Då jag alltid har haft inställningen ifall de är otrogna (vilket alla är rädda för) så är det inte min förlust då jag är en rätt bra kille Betyder inte heller att jag inte bryr mej om de jag gillar, är bara att jag har en väldigt liberal inställning och vil ha ett förhållande som enbart bygger på automatisk tillit som man måste ha inställningen att det är ömsesidigt. Sedan att jag är bästa vän med ett ex sedan 10år tillbaka gör att jag snabbt märker vilka otroliga problem folk har med vänskap mellan könen. Antingen såna som jag dejtat eller som hon har dejtat. Men då går min vänskap före alla dagar i veckan då jag inte är intresserad av svartsjuka tjejer eller hon med svartsjuka killar.

Med detta sagt, överanylsera inte din relation/dejt. Försök inte få det till otrohet bara för att din kille/tjej har lösen på mobilen eller vad det nu kan vara. För det är dem ologiska, orationella tankarna som för folk att tvivla.

Må gott!
Citera
2017-06-03, 10:44
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgQvinna
Har det varit uttalat att ni dejtat exklusivt då?


Nej.... Men ska det verkligen behövas om man träffats i mer än två/tre månader?
Egentligen inte tycker jag...... Vissa saker är och förblir.
Annars håller mänskligheten på att förlora sitt grepp tycker jag.

I mitt fall där jag fortfarande chattade var för att jag kände det i magen, att detta inte blir något långvarigt.

Har träffat kvinnor som tagit bort sig från dejting sidor utan att säga något eller som tog bort sig för att sedan säga det.
De flesta tar bort sig efter efter 2/3 månader och eller slutar chatta med andra.
Redan efter en vecka eller två kan chattande upphöra helt. Lite individuate.... Skulle nog säga att de flesta som hittar någon att träffa gör nog så efter 1/2 veckor.
__________________
Senast redigerad av löl 2017-06-03 kl. 10:52. Anledning: ny fakta
Citera
2017-06-03, 11:36
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anselm86
Några specifika råd har jag inte på rak arm då jag själv kan inte bry mej mindre ifall mina dejter/flickvänner snackar med killar (antar såklart på en vänskaplig nivå). Då jag alltid har haft inställningen ifall de är otrogna (vilket alla är rädda för) så är det inte min förlust då jag är en rätt bra kille Betyder inte heller att jag inte bryr mej om de jag gillar, är bara att jag har en väldigt liberal inställning och vil ha ett förhållande som enbart bygger på automatisk tillit som man måste ha inställningen att det är ömsesidigt. Sedan att jag är bästa vän med ett ex sedan 10år tillbaka gör att jag snabbt märker vilka otroliga problem folk har med vänskap mellan könen. Antingen såna som jag dejtat eller som hon har dejtat. Men då går min vänskap före alla dagar i veckan då jag inte är intresserad av svartsjuka tjejer eller hon med svartsjuka killar.

Med detta sagt, överanylsera inte din relation/dejt. Försök inte få det till otrohet bara för att din kille/tjej har lösen på mobilen eller vad det nu kan vara. För det är dem ologiska, orationella tankarna som för folk att tvivla.

Må gott!

Okej, bra, behöver lite peppning och infallsvinklar.



1. Förutsätt att man kan lita på den andre/ som du säger automatisk tillit

2. Är personen otrogen, så säger det egentligen ingenting om dig själv, kanske mer om denne och dennes förlust

3. Bra skrivet, det där med att inte haka upp sig på små grejer som sms eller lösenord på mobilen.

Ska ta med mig detta
Citera
2017-06-21, 21:45
  #16
Medlem
UgQvinnas avatar
Gäller helt enkelt att chilla och bestämma sig för antingen litar jag på denna person, att han inte träffar andra, eller så mår jag piss och är svartsjuk på något som troligen är overkligt.
Citera
2017-06-22, 03:11
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgQvinna
Gäller helt enkelt att chilla och bestämma sig för antingen litar jag på denna person, att han inte träffar andra, eller så mår jag piss och är svartsjuk på något som troligen är overkligt.

I början av tråden uppfattar man det som att ni hade bestämt att enbart träffa varandra men så är det inte eller? Vet du om han träffar andra eller är aktiv på dejtingsidor?
Citera
2017-06-22, 10:42
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Nej.... Men ska det verkligen behövas om man träffats i mer än två/tre månader?
Egentligen inte tycker jag...... Vissa saker är och förblir.
Annars håller mänskligheten på att förlora sitt grepp tycker jag.

Gullig tanke men ej säkert att han tänker så, ta upp det med honom istället eller så kan du vänta på om han skulle säga något vilket du redan gör verkar det som
__________________
Senast redigerad av Tyson2010 2017-06-22 kl. 10:57.
Citera
2017-06-22, 11:51
  #19
Medlem
FairyCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgQvinna
Hej
Att chatta är inte att dejta men...funderade nyss på att om man är inne ofta på dejtingsidan och chattar med andra så är det väl meningen att chatten ska leda till en dejt?

Har en del trust issues när det gäller män.
Konstigt nog så skulle jag känna mig bättre (?!) om han inte ville vara exklusiv för då behövde jag inte fundera på om han träffar andra.

Ni som dejtar exklusivt hur snart blir ni det?
Att uttalat dejta exklusivt gör imo att dejtandet övergår till ett förhållande. Har man ett förhållande så skriver man inte någonsin med någon annan på ett flörtigt, romantiskt eller intimt sätt och inte heller skickar man bilder på sig själv till random people.

Nu är jag stenåldersgammal enligt mina kompisar i min syn på sånt här (och för att jag inte har såna appar) men jag värderar lojalitet, trohet och respekt väldigt högt. Alla ser ändå inte likadant på saken så att vara öppen och att våga ta upp och reda ut sånt här på ett tidigt stadium tror jag är väldigt viktigt, just för att undvika missförstånd och misstag.

Hade han inte sagt nåt om exklusivitet så hade jag rått dig att bara ha lite is i magen och förstå att i ett tidigt skede sä kanske han inte känner exakt likadant som dig och helt säkert har han inte samma personlighet och erfarenheter som dig. Så i det läget kan det vara bra att ge honom lite space och tid och att bara vara dig själv, ha lite tålamod och att lita på att du är ett kap.
Citera
2017-06-22, 13:27
  #20
Medlem
Ursäkta mitt senaste inlägg Ts, ej illa menat.
Tips: vill du ha något seriöst var tydlig med det från första början. Hoppas det går bra
__________________
Senast redigerad av Tyson2010 2017-06-22 kl. 14:00.
Citera
2017-06-22, 13:27
  #21
Avstängd
moluskens avatar
Om du är så galen i honom så ska du väl inte ens vilja hålla på att vara inne på dejtingsidor för det första. Man snackar inte med någon på olika sidor eller på krogen på ett flörtiga sätt liksom.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback