Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-01, 22:08
  #1
Medlem
Blev trött på att spendera 350kr i månaden hos frisören för att raka ner sidor och bakhuvud till 6mm.

Köpte därför nu en rejäl trimmer.

Vad har ni för tips för att göra baksidan? Dubbelspegel eller gå på känslan? Kamma allt till slick som inte ska trimmas?

Uppskattar tips.
Citera
2017-06-01, 22:11
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Blev trött på att spendera 350kr i månaden hos frisören för att raka ner sidor och bakhuvud till 6mm.

Köpte därför nu en rejäl trimmer.

Vad har ni för tips för att göra baksidan? Dubbelspegel eller gå på känslan? Kamma allt till slick som inte ska trimmas?

Uppskattar tips.
Gjort det många gånger.
Hade spegel med sidospeglar. Baksidan körde jag bara på upp till håret. Höll med handen så jag visste hur högt. Sen för att få det jämnt där uppe bad jag någon bara ta lite snabbt,
Citera
2017-06-01, 22:15
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoftishBullen
Gjort det många gånger.
Hade spegel med sidospeglar. Baksidan körde jag bara på upp till håret. Höll med handen så jag visste hur högt. Sen för att få det jämnt där uppe bad jag någon bara ta lite snabbt,

Kör Du 6mm hela vägen upp eller växlar du?

Köpte mig denna. Hoppas den duger
https://www.netonnet.se/art/halsa-pe.../217782.13828/

Kommer imorgon hoppas jag.
Citera
2017-06-04, 15:20
  #4
Medlem
Gregory.Houses avatar
Går och det är bara kolla lite Youtube guider.
Citera
2017-06-21, 12:45
  #5
Avstängd
moluskens avatar
Jag gör det och man lär sig med tiden, köp en liten spegel att se baksidan med, sen kollar du lite tutorials på youtube och testar dig fram!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback