Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-01, 21:34
  #1
Medlem
Jag försöker nå ett program som ligger under denna path:

/Users/hehej\ 1/Desktop/

Problemet är att användarnamnet eller något verkar vara hehej 1, mellanrummet ställer till med problem. Jag behöver ändrade detta till bara hehej. Hur gör jag det?
Citera
2017-06-01, 22:03
  #2
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAMAC
Jag försöker nå ett program som ligger under denna path:

/Users/hehej\ 1/Desktop/

Problemet är att användarnamnet eller något verkar vara hehej 1, mellanrummet ställer till med problem. Jag behöver ändrade detta till bara hehej. Hur gör jag det?

Se "Ändra kontonamn och namn på hemmappen" på den här sidan: https://support.apple.com/sv-se/HT201548
Citera
2017-06-01, 23:38
  #3
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAMAC
Problemet är att användarnamnet eller något verkar vara hehej 1, mellanrummet ställer till med problem.
Nu har du väl redan fått ditt svar i inlägget ovan, vill bara inflika att du kan dra in aktuell fil direkt i Terminalen för att få en fullständig sökväg. Vill du inte hålla på och dra in filer direkt i Terminalen kan du öppna ett textdokument och göra det till "enbart text" och dra in filen dit för att få hela sökvägen så du enkelt kan kopiera/klistra in eller bara se hur du ska skriva.

Generellt för att skriva mellanrum i sökvägen så lägger du till \ innan mellanrummet.

hejhej 1 skriver du alltså hejhej\ 1

För att skriva tecknet \ håller du ned alternativ och shift och slår 7.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback