Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-01, 20:08
  #1
Medlem
Det börjar bli irriterade där visa arbetsgivare inte vill ta emot ansökningar via mail, och väljer att hänvisa att man skall ansöka på deras hemsida.

När man väl skickar sitt CV, så är filen inte godkänd. Innebär detta att man måste ladda ner en helt annan dokument som kostar pengar, eller vad kan man göra för att överföra sin CV till en annan dokument som är godkänd?!

För det andra, vad spelar det för roll?

En fil som fil, så länge det finns ett nogrannt CV där i.

Jag har just nu en dokument som är lik WORD. Sökt ett arbete, och visar att filen inte är godkänd. Vad skall jag göra då?

Hur skall jag ladda ner en dokument som är godkänd. Denna dator är dessutom inte min..

Jag har en surfplatta, så jag äger för tillfället ingen dator.

Tack på förhand!
Citera
2017-06-01, 20:14
  #2
Medlem
ImTheMans avatar
skicka i pdf är det väl som gäller
Citera
2017-06-01, 20:15
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
skicka i pdf är det väl som gäller
Denna dator verkar inte ha det. Är det gratis att ladda ner. Hur kan man vara säker på att ned laddningen av filen är säker?

Kan man överföra sitt CV till PDF. Eller måste man skriva nytt CV på PDF-Filen?
Citera
2017-06-01, 20:30
  #4
Medlem
Decentralizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Denna dator verkar inte ha det. Är det gratis att ladda ner. Hur kan man vara säker på att ned laddningen av filen är säker?

Kan man överföra sitt CV till PDF. Eller måste man skriva nytt CV på PDF-Filen?

Vad är det för filtyp på ditt dokument? Oavsett så går det att konverta till en .pdf-fil genom ctrl-P, och sedan väljer du att skriva ut som .pdf och kan exempelvis spara filen på skrivbordet. För OS X är det cmd-P som gäller, men antagligen samma princip.
Citera
2017-06-01, 20:57
  #5
Medlem
PDF är standard. I många program så kan man "Spara som..." eller "Exportera som..." PDF.

Annars så brukar många (särskilt textprogram) ha en utskriftfunktion där möjligheten brukar finnas att spara som PDF.

Annars får du väl kopiera och klistra in i typ Google. Sen bara File -> Download as -> PDF


Det spelar ingen roll om din filtyp är "likt Word" om det inte är Word. Och de flesta datorer har inte ens Word.

De flesta datorer (förmodligen även din) har möjligheten att öppna PDF, PDF är ett standardiserat filformat.
__________________
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2017-06-01 kl. 21:01.
Citera
2017-06-01, 21:11
  #6
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Denna dator verkar inte ha det. Är det gratis att ladda ner. Hur kan man vara säker på att ned laddningen av filen är säker?

Kan man överföra sitt CV till PDF. Eller måste man skriva nytt CV på PDF-Filen?

Libre office är ett gratis officepaket som kan spara i pdf-format.
Helt okej gratisalternativ till allt som kostar pengar:
https://sv.libreoffice.org/ladda-ner-libreoffice/

Edit: Gör så här: Ladda ner och installera Libre Office. Högerklicka därefter på din redan färdiga CV-fil och välj "öppna med Libre office". När filen väl är öppnad, välj "spara som PDF". Klart!
Gratis, smärtfritt och perfekt!
__________________
Senast redigerad av kraftfoder 2017-06-01 kl. 21:17.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback