Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-06, 12:23
  #229
Medlem
Bajsolle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Intressant.
Svensk tjej hoppar från Afghan till neger på ett ögonblick.
Har ICA själva uttalat syftet med den framställningen?
AFHGANER utvisas homosexuella negrer från Uganda som våldtar svenska kvinnor får stanna, Sverige är fantastiskt Vi har funnit botemedlet mot homosexualitet. SVENNE banans horor heter medicinen ! https://m.youtube.com/watch?v=InXqVBa-tpM
__________________
Senast redigerad av Bajsolle1 2017-06-06 kl. 12:33.
Citera
2017-06-06, 12:58
  #230
Medlem
Den är rättvis. Den visar svenska kvinnor i rätt ljus. De flesta är horor.
Tänk dig att det ser ungefär ut så här när en tjej ska åka iväg på en resa till ett knullställe. Hon är ledsen och förklarar att hon kommer sakna dig och att det kommer bli jobbigt men så fort hon ser alla pågar så rinner det till i fittan på henne och hon kommer rida av åtminstone en kille varje kväll/natt.
Sorry, not sorry. Det är verkligheten med svenska damer. Skaffa inte barn med de.



//Siegestor
Citera
2017-06-06, 13:17
  #231
Medlem
Tråkigt att folk reagerar precis som företaget vill... Nu kan de sitta där och berätta om hur rasistiska svenskarna är, och att elaka ord på internet är det största problemet det här landet står inför.

Undrar om inte förslaget kom från en av alla talanglösa krönikörer, så att de kan skriva ännu en krönika om elaka ord på internet.
Citera
2017-06-06, 14:45
  #232
Medlem
Icas reklamer skrivs med humor på "agendan" vilket verkar vara rätt svårt att förstå. :P

Tror mer "budskapet" var att de skulle vara roligt.
Citera
2017-06-07, 03:14
  #233
Avstängd
BossNiggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiletbabymiracle

Tror mer "budskapet" var att de skulle vara roligt.

Säkert. Fast det är det ju inte. Det är i första hand äckligt och i andra hand väldigt orättvist mot de Svenska tjejer som inte är äckliga och lösaktiga .
Citera
2017-06-07, 16:19
  #234
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Boom
Bara för att nämna några:

http://www.newsner.com/efter-flera-a...oller,familj-2

http://www.expressen.se/dinapengar/n...ara-rasistisk/

http://www.dn.se/ekonomi/inga-kvinno...k-ikeakatalog/

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...e-annonsen-var

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...leksaksbutiken

OK, point taken.

Jag tror ändå det ligger ekonomiska krafter bakom som vill det svenska folket illa. Ängsligheten inför vad media skulle tycka kanske bidrar till att gå med på vissa märkliga reklam-idéer dock. Att det skulle vara hela förklaringen är måhända att göra det lite för enkelt för sig, tror jag.

Ska man tänka strikt kommersiellt / ekonomiskt, så skulle nog en kontroversiell reklam gynna mer. Precis som någon annan var inne på, småföretag tar inga risker och har helre en blond kvinna på omslaget istället för en neger exempelvis.
__________________
Senast redigerad av Tidsresenaren 2017-06-07 kl. 16:22.
Citera
2017-06-07, 16:21
  #235
Medlem
Tidsresenarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Läste igenom första halvan av tråden, känns som folk spårat ur lite och inte ser hela bilden av problematiken i ICA:s reklamfilm. Det handlar inte om att svenska tjejer är slampiga eller inte, budskapet är att svenska tjejer ska para sig med rasfrämlingar. Det är en så tydlig agenda att även en blind man ser det. Ju mer degenererad mannen blir, ju större avstånd det är mellan den svenska flickans ras och kultur till mannens, desto bättre. Omvandlingen av vårt folk till ännu en brun sörja verkar bli desto mer njutsam för globalisterna att beskåda.

Nu var det inte en vacker, bombsnygg blondin, utan en lite mer fetmad flicka, vilket i och för sig gör det mer rimligt (vi kan alla hålla med om att de större tjejerna drar sig till utomeuropeiska män och vice versa). För inte så länge sedan hade SJ en reklam med en blondin och en neger på ett tåg. De var tydligen kära, det vill säga en statligt godkänd kärlek, och blondinen undrade om negern förstod att hon var sååå intresserad utav honom. Bära hans barn och grejer. Innan jag hann spy över skärmen stängde jag ner datorn.

Så om det nu endast handlar om rasblandning, varför är det inte några svenska män och utländska kvinnor med som exempel?

Eftersom du endast läste halva tråden så missade du troligtvis min teori någon sida bakåt, kolla gärna upp det och återkom.
Citera
2017-06-08, 11:25
  #236
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Bra att detta ämne tas upp, även om jag inte direkt är helt i linje med TS.

Min tolkning av reklamen är att man vill ingjuta ett lägre självförtroende hos, i detta fall, svenska (eller i en global kontext vita) MÄN - genom att trycka in tanken att "dina kvinnor" föredrar andra folkgruppers män än DIG. Det är dessutom inte bara i reklamfilmer vi ser detta, utan även i storfilmer på bioduken förekommer ju liknande budskap nuförtiden.

Det är uppenbarligen några "där uppe" som har mindervärdeskomplex pga vita män, och dessutom kommit till den positionen att kunna välja reklam-pitchar (då blir det som det blir). Sen om beslut fattas i ledningen på storföretagen direkt, eller indirekt genom externa finansiärer kan vi bara spekulera kring. Politiken verkar fungera på samma sätt f ö med lobbyorganisationer osv.

Så, ja. Vissa skulle kanske se t ex denna reklam för en form av psykologisk krigsföring, medan politiken tycks jobba mot samma mål fast i en ekonomisk kontext (invandrare och kvinnor i främsta rummet osv). Det verkar i vilket fall vara rasister och sexister (riktiga sådana) som drar i trådarna. Detta har exemplifierats tidigare flera gånger, men röda tråden är att specifikt vit hudfärg + manligt kön helst inte ska föras fram - och om man nu gör det så är det oftast han som är "tönten" / "den tråkiga" och liknande.

Avundsjukan mot européer som gjort stora framsteg genom historien sjunger desto högre och tydligare i dessa dagar, men har funnits i bakgrunden länge. Lägg till besattheten av världsherravälde, så är den matematiska formeln uträknad. Det är ju trots allt alltid män som krigar mot andra män, och det kan ju ske i olika former. Dom är smarta nog att ta en väg utan vapen dock, för det var bara där vi var förberedda.

Vilka är "dom" då? Man kan börja med att läsa det här klassiska citatet och sen fundera vidare:
"To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize" / Voltaire

Zionister, judar och globalister säger en del att det är (vilket jag mer och mer börjat fundera på också). Att det därutöver finns en och annan "feminist", "kulturmarxist", "mångkulturalist" och liknande är mer en parantes då dessa ideologier uppfanns och propagerades av fienden till att börja med.

Nåväl, om jag spinner tillbaka lite till TS tanke, om syftet är att stämpla svenska kvinnan som lättvindig (eller liknande) så får jag ändå inte riktigt ihop det. Hon är ju "bara" i den jättejobbiga sitsen att män kommer på löpande band, t o m när hon blir dumpad så räddar Det Nya Sverige henne efter 5 sekunder med en ny kandidat.

Visst, förstår poängen om att hon framstår som oseriös eller liknande, men tvärtom ger nog reklamen snarare ett psykologiskt stöd - åtminstone på ett sub-kommunikativt plan - till den grad att kvinnorna ifråga blir uppmuntrade av den samhälls"utveckling" som sker. Ett stort urval av fortplantnings-alternativ är enbart en positiv sak (på samma sätt som att man alltid har mat för dagen), och vips så har 50% av folkgruppen man krigar mot anslutit sig till deras sida.

Jag såg ditt citat på mitt inlägg, så jag citerar ovan vilket jag antar vad det du hänvisade till.

Det är ett intressant resonemang, att svenska män (eller vita män i allmänhet som du sa) är i ett kallt, psykologiskt krig med en avundsjuk fiende med mindrevärdeskomplex. Jag önskar det vore så, och hoppas det, men icke desto mindre fungerar deras valda strategi: Så mycket rasblandning som förekommer bland tonårstjejer idag i Stockholm där jag bor och rör mig, har inte varit skådat tidigare i historien. Jag vet även att segregationen mellan invandrare och svenskar är stor, vilket glädjer mig eftersom storskalig rasblandning kommer att skada det svenska folket permanent.

Först och främst, andra stycket ovan om att ingjuta ett lägre självförtroende hos svenska män genom att manipulera oss att tro att våra egna kvinnor hellre föredrar andra män från fjärran Östern - jag skulle inte kunnat sagt det bättre själv. Inom mig är det just det jag känner. En hemsk känsla, då det är männens uppgift att producera nästa generation svenskar, och när detta mål skyms av budskap om vår impotens, så påverkas vi helt klart.

Det sista stycket förstår jag inte, vilka menar du har anslutit sig till vilka? Kvinnorna till... muslimerna? araberna? Jag måste tillägga att, även om många här är upprörda, och även jag, så finns det många svenska tjejer som aldrig skulle få för sig att röra en en utländsk man. Jag vet även att många tjejer i sina unga år är vilda, något popkulturen sanktionerat (då är det ju jättebra), vilket innebär att de ligger runt. Dessa ligg består oftast av halft degenererade, "sexuellt aggressiva" män från... ni vet var, och det liknar ett försök att rebellera mot barndomens oskuldsfullhet. Vad de inte vet är att svenska män överlag inte gillar kvinnor som rasblandat i sin ungdom, det visar på självdestruktivt beteende, ett svagt sinne.

Nu kommer jag av mig. Sista jag har att säga är att det var intressant att läsa, judisk konspiration vet jag inte vad jag ska tro om, men inget är väl omöjligt längre i den här världen. Förklara gärna vidare vad du åsyftar i sista stycket.

Edit

Glömde säga detta, men var på en konferens igår angående teknologisk utveckling: Kolonisering av andra planeter med hjälp av nya raketer, självkörande bilar, allt sådant där sci-fi:aktigt som populärvetenskapliga tidningar gillar att skrika om på omslaget, sådant som faktiskt inte kräver någon fantasi för att visionera om.

I vilket fall, upplägget var att ett gäng entreprenörer/företagsledare inom teknologisfären berättade om hur man gör att framgångsrikt starter-up, och sedan skulle olika aktörer pitcha sina egna starter-ups och förhoppningvis skulle de nå ut till alla intresserade i publiken, möjligtvis bli sponsrade. Det var runt 200 personer på plats. Tänk dig serien Draknästet.

Nu till det intressanta, den ena företagsledaren kommenterar på en av pitcharnas power point presentation, som handlade om säkert sex, och pekar på att det inte förekommer någon "färgglad blandning" mellan personerna. Han som pitchat ser förbluffad ut, man kunde höra nervösa skratt i publiken. Märk väl att företagsledaren var en kvinna på en mycket hög position. Det första hon märkte på i hans säkert-sex-app, var att man inte trycktes ned ett budskap om rasblandning i halsen.

Hon la sedan till, efter ett tag av tystnad "Mina svenska designers skulle kunna fixa det åt dig, de är väldigt bra på sånt".

Jag undrar om det är samma människor som producerar dessa reklamer? Ingår de i ett stor nätverk?
__________________
Senast redigerad av cirkusregeringus 2017-06-08 kl. 12:09.
Citera
2017-06-13, 19:44
  #237
Medlem
de.Montforts avatar
Ingen mångfald i Icas nya reklamfilm personalen med tjejen går på picknick efter jobbet. Etniska svenskar svinar runt Icas rasistiska agenda.

https://youtu.be/SNi0GFYX5RI
Citera
2017-06-15, 10:51
  #238
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
Senaste Ica reklamen som jag syftar på. Nu bortser jag från blandade förhållanden. Stämmer bilden Icas senaste reklamfilm ger ut. Är svenska tjejer lösaktiga? Hur reagerar feminister?
Det är Ica som anser att svenska tjejer är slampor inte jag. Det är just denna bild som är sprid bland walla brushan killar. Är det en klok bild att sprida medialt med tanke på ökningen av sexuella trakasserier och våldtäkter. Har Ica kunnat framställa en ung tjej med utländskt påbrå som lättfotad utan reaktioner? Vad är skillnaden.

https://youtu.be/ZaZ3UHOEDeA

Tänkte bara på hur jävla lite den andra måste ha betytt om hon "kom över honom" så snabbt.
Handlar snarare om skadade individer, och således bör inte en hel grupp skuldbeläggas.

Mitt förra förhållande varade bara 4 månader, sörjde längre tid än själva förhållandet ens varade, så slampa, näe, not so much..

Kamelskötare och annat inavlat jävla löske kommer ta sig friheten till både det ena och det andra, fastän det framställs 2312321321 Ica-reklamer.. Är man skadad i huvudet så är man...
Nackskott torde vara en lämplig åtgärd för skadat gods!
Citera
2017-06-21, 08:50
  #239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
Ingen mångfald i Icas nya reklamfilm personalen med tjejen går på picknick efter jobbet. Etniska svenskar svinar runt Icas rasistiska agenda.

https://youtu.be/SNi0GFYX5RI

De visar bara verkligheten.
Citera
2017-06-22, 00:46
  #240
Medlem
Jag väntar på att Ica-Stig ska introducera sin fruimport från Thailand för att göra Sverigebilden mer komplett.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback