Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-01, 08:41
  #1
Avstängd
ProfessorVems avatar
Tänk er om utomjordingar, Vi säger av den fientliga sorten, tänk er Alien i "Alien vs predator"

Kan med antingen deras medvetande eller med materiell teknik sakta ner tiden på jorden
och röra sig fritt bland oss i flera (I deras tidsperspektiv) 1000tals år.

Medans dom ser oss som stillastående i tiden?

Bara en tanke som borde slagit någon vid det här laget tänker jag?

Så hur kommer det sig att vi finns kvar? För att det inte finns några fientliga aliens i stort sätt.

Dom flesta har respekt för liv.

En liten teori.

Min poäng är, om aliens skulle invadera jorden av fientliga skäl som i att förinta allt levande på jorden.

Så skulle vi med största sannolikhet ej kunna göra någonting åt det alls.

Så det där med independence day... nja... några fighter jets mot interdimensionella varelser som kan ta materiell form i våran värld och sakta ner tiden och röra sig fritt bland oss som att vi vore deras bitch.

Tänk igen.

Obi one kenobi. - "In my experience there is no such thing as luck".

Detta är givetvis bara en teori.
__________________
Senast redigerad av ProfessorVem 2017-06-01 kl. 08:45.
Citera
2017-06-01, 08:49
  #2
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorVem
Dom flesta har respekt för liv.
Definiera "liv".
Definiera "respekt".
Citera
2017-06-01, 08:53
  #3
Avstängd
ProfessorVems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Definiera "liv".
Definiera "respekt".

Waddafack jag vet inte?

Liv är värdefullt.

Respekt för att låta liv överleva så att säga?

Så tror jag dom flesta högutvecklade aliens tänker.

Den fientliga sorter kanske är mindre benägna att över huvud taget kunna invadera jorden för att dom är just underutvecklade?
Citera
2017-06-01, 08:53
  #4
Avstängd
tänk om aliens har planterat mänskligheten
som boskap
och när vi har förökat oss till typ 10 miljarder
så kommer de och äter upp oss
va det så med dinosaurerna också när de dog ut
de utomjordingarna la sej i omloppsbana runt jorden
skickade en laserbomb
och hade sen värdens grillparty av allt grillat kött
sedan drog de för att komma igen
när vi minst anar
så håll koll på vad som finns under din säng
alltid ............................. ironi
Citera
2017-06-01, 08:57
  #5
Avstängd
ProfessorVems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedlimit2017
tänk om aliens har planterat mänskligheten
som boskap
och när vi har förökat oss till typ 10 miljarder
så kommer de och äter upp oss
va det så med dinosaurerna också när de dog ut
de utomjordingarna la sej i omloppsbana runt jorden
skickade en laserbomb
och hade sen värdens grillparty av allt grillat kött
sedan drog de för att komma igen
när vi minst anar
så håll koll på vad som finns under din säng
alltid ............................. ironi

Ja en mycket skrämmande tanke helt klart, Jag tror inte att det är så pgr av mandela effekten.

Jag tror vi kan utesluta den teorin totalt. Men som mitt ordspråk lyder. Universums möjligheter äro oändliga, men det kan vara lika svårt att se som att fantisera ihop en ny färg.

Nej, jag är mycket tveksamt inställd till att aliens vill ha oss som köttboskap.

Men jag säger som Gunde svan, ingenting är omöjligt. xD Speciellt nu vet jag det när jag helt plötsligt har annorlunda anatomi. Det är lite småkonstigt för en ande som inte har tillåtelse till minnen innan födseln.

Nja man ska nog vara mer rädd för att negrer får tillbaka sina kannibal tendenser... ifall Kentucky fried chicken tar slut...

Eller tänk alla dessa muslimer som ser sig själva som högre stående?

Min största rädsla inför framtiden är omfattande kannibalism, jag tycker att det är vidrigt. Bättre att snaska på kottar och granbarr, det kommer jag göra om jag inte hittar någon bra mat i händelse av kris-situation.
__________________
Senast redigerad av ProfessorVem 2017-06-01 kl. 09:04.
Citera
2017-06-01, 09:07
  #6
Medlem
Allt är bara stjärngas o hallucinationer...
Citera
2017-06-01, 09:24
  #7
Avstängd
ProfessorVems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollpungen
Allt är bara stjärngas o hallucinationer...

Yeah man!

Vet du vad en hallucination är då?

Vet du vad stjärngas är då?

Jag vet inte, det är därför jag frågar dig ska jag väl tillägga.
__________________
Senast redigerad av ProfessorVem 2017-06-01 kl. 09:28.
Citera
2017-06-01, 13:33
  #8
Medlem
tangerinetrees avatar
Om du tänker på utomjordingar som också lever inom universums lagar precis som vi så är det där fysiskt omöjligt att stoppa tiden sådär.
Om du tänker att det är aliens från en annan dimension som kan utföra övernaturliga saker så förstår jag vad du menar, men de skulle i så fall vara "gudar" som kan göra vad som helst egentligen och förmodligen ha bättre saker för sig än att fucka med oss.
Citera
2017-06-01, 19:06
  #9
Avstängd
ProfessorVems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinetree
Om du tänker på utomjordingar som också lever inom universums lagar precis som vi så är det där fysiskt omöjligt att stoppa tiden sådär.
Om du tänker att det är aliens från en annan dimension som kan utföra övernaturliga saker så förstår jag vad du menar, men de skulle i så fall vara "gudar" som kan göra vad som helst egentligen och förmodligen ha bättre saker för sig än att fucka med oss.

Ja, nu råkar jag vara en interdimensionell Alien.
och ja, jag har faktiskt "övernaturliga" grejer jag kan göra som att.
1. Titta mig omkring med mitt medvetande utanför min kropp.
2. Titta in i framtiden
3. Titta bakåt i tiden
4. Bara veta om saker
5. Se tankar (Globalt också)
6. Förstå vad någon menar även fast dom inte säger eller tänker någonting
7. Sakta ner och snabba upp tiden (Är inte så duktig på det än så länge)

Jag är ultrasnäll och lekfull bara på ett bra sätt. Jag vill inte göra någon illa och jag vill inte skada någon.

I has come in Peace.

Du har ju helt korrekt. Mitt mål är att stoppa destruktiva saker som händer på jorden. Som kan anses ha större magnitud än ett vanligt vardagsproblem.

Så du har helt rätt.

Och då är jag medveten om hur underutvecklat mitt medvetande är i jämförelse med riktiga gudars, jag har fått ett smakprov hur dom resonerar och tänker och att uppnå ett sådant medvetande är väldigt svårt att göra men människor kan det.

Vi har "Gudar" som är varelser som egentligen är hyperintelligenta livsformer i universum som många medium väljer att tro på att dom är gudar eller guden sedan har vi den gud dom kallar "The force" i Star Wars. Det är som en "Levande" varelse som finns överallt.

Som den här killen är väldigt mitt i prick eller man skulle i alla fall kunna säga väldigt nära (vad jag vet) att förstå sig på. https://www.youtube.com/watch?v=wn5bKALeSyM

Oj vad jag babblar. Jag har som sagt viktiga saker för mig att ta itu med, men jag älskar samspelet mellan människor. För jag sa att jag var en interdimensionell Alien. Ja det stämmer. Men jag är fortfarande en människa från en annan jord från ett paralellt universum. Så jag kommer från jorden, bara det att jag inte kommer från den här jorden i den här "Dimensionen" "Verkligheten" "Universumet".

https://www.youtube.com/watch?v=ejwrxGs_Y_I Story of my Life really.. xD

https://www.youtube.com/watch?v=_--8QOQFhBY Om ni har sett filmen dreamcatcher så skulle jag identifiera mig med Duddits som räddar jorden om jag skulle identifiera mig med någon Alien över huvud taget.

Det är jobbigt ibland med aliens som kan påverka och kontrollera tankar och känslor.

Det kanske är just det som händer nu? omgomgomgomgomg nej det tror jag inte... Jag är jag...
__________________
Senast redigerad av ProfessorVem 2017-06-01 kl. 19:19.
Citera
2017-06-01, 19:27
  #10
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Definiera "liv".
Definiera "respekt".

Han bör även definiera "Tid" då tiden är ett mänskligt påfund för att mäta dygn år osv..

I universum existerar enbart rumtid.
Citera
2017-06-01, 21:28
  #11
Avstängd
ProfessorVems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Han bör även definiera "Tid" då tiden är ett mänskligt påfund för att mäta dygn år osv..

I universum existerar enbart rumtid.

Jag minns ingenting innan jag föddes så det är omöjligt för mig att bara veta om hur man definierar tid på ett bra sätt.

Eller ja... såklart jag minns att jag hette Johan och jobbade på ett bibliotek i gamlastan på 1600talet också. Om det inte är genetikminne från en förfäder jag vet inte riktigt.

Anyhow... Att... det blir svårt att definiera tid på ett sätt man kan få praktisk användning av det. För det är det du vill åt eller hur?

I så fall måste du bli spirituell och UPPLEVA vad tid kan betyda i ett större existentiellt grepp om du förstår vad jag menar?

Som du också vet, för du lever ockå, så kan jag inte visa tid som ett objekt jag kan lägga i din hand.
Det som hände mig nyss innan moderatorer tog bort min tråd om att jag kunde sakta ner och snabba upp tiden.

Du upplever tid, och mitt tips är att man ska uppleva tiden.

Sedan kunde jag genom menande kommando med mitt medvetande snabba upp tiden och sänka den.

Jag lyssnade på en låt och när jag ville kunde jag snabba upp och sänka tiden. Så jag märkte på musikens hastighet alltså.

Tid är inte år, dagar eller så, eller jo det är det.. men jag menar att tiden är nu, tiden är då och tiden är senare. Sedan finns det säkert massvis av andra roliga riktningar tiden kan gå i också?

En mycket fascinerande sak jag tycker, är att tiden går samma för alla människor. (Om man inte kan sakta ner eller snabba upp tiden som egen individ eller om detta påverkas utifrån på en person.)

Kort sagt jag vet inte hur du ska kunna få användning av tid i ett mer praktiskt begrepp utöver den tid du redan upplever.

Nu fick jag ett hjärnsläpp.
Citera
2017-06-01, 21:44
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorVem
Yeah man!

Vet du vad en hallucination är då?

Vet du vad stjärngas är då?

Jag vet inte, det är därför jag frågar dig ska jag väl tillägga.


Think deep and big man..!! Stjärngas o hallucinationer är vad din hjärna består av i cosmos! Klartext... "du är bara en fis i universum".!!!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback