Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-01, 07:07
  #1
Medlem
Skulle behöva lite tips av er vad jag ska köpa för grafikkort till min dator som innehåller komponenterna angivna nedan.
Kraven är egentligen inte alltför stora.
Vill för det första bara ha lite roligare grafik t.ex när jag spelar fifa16 än vad moderkortet ger. Annars är det mest simulatorspel. Kör gärna gta5 också men där räcker det att det inte hackar. Hehe.
Är begagnat ett alternativ över huvudtaget? Vägled mig! ☺️

Min dator
Socket 1150
Moderkort: Asus z97p
Processor: i3-4130 3,40ghz
Ram: 8 GB ddr3 1600
Nätaggregat: Corsair cx600w
Citera
2017-06-01, 20:27
  #2
Medlem
Skulle rekommendera AMD's nya grafikkort i RX-serien. Ett 570 om du ska köpa nytt RX-560 Fungerar också. Men om du skulle lyckas få tag på ett begagnat RX 480 eller 470 skulle det nog bli mycket billigare. Lite äldre kort skulle nog också fungera om du lyckas få tag på dem begagnade. T.ex Nvidia's 900 serie där 950, 960 och 970 fungerar rätt bra och är nog lätta att hitta på den marknaden.
Citera
2017-06-02, 20:26
  #3
Medlem
Tusen tack för ditt svar. Ska kika runt lite. ☺️
Citera
2017-06-05, 06:13
  #4
Medlem
annanmedlems avatar
Råkade besöka tradera innan och det fanns väl R9 390-kort där och så, det är väl ungefär som ett GTX 970 / kanske lite snabbare men drar mer ström, sådana kort är väl halvdana idag och går ju att köpa begagnade.

Nytt är ett RX 570/580 som det talades om mer lika GTX 1060 / kanske något snabbare men drar mer ström, fördelen med AMD-korten är väl främst att om du är intresserad av en ny skärm snart så kostar en skärm med stöd för "FreeSync" mindre än en med stöd för "G-Sync" som Nvidia använder.

Jag kan tycka GTX 1060 och liknande är lite väl kraftfullt för din processor kanske, processorn kommer ju inte riktigt räcka till jämt, å andra sidan kan du ju kanske plocka en fyrkärnig begagnad någon gång och byta till den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback