Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-01, 02:51
  #1
Medlem
szabos avatar
Ibland blir jag så himla sugen att få bara titta (och gärna gosa och klappa) på djur som ännu ej har blivit vuxna - typ hundvalpar, kattungar, kaninungar, kycklingar osv men vet inte riktigt vart jag ska vända mig? Finns ju folk på Blocket som säljer men det känns väldigt udda att maila och ba "Hej, skulle jag bara få kunna komma över och gosa med dem? Jag kan betala!".
4H-gård kanske? Någon som har fler tips? Tänker mig typ alla olika sorters djur, men babies. Vill bara titta, klappa och gosa.
Citera
2017-06-01, 02:54
  #2
Medlem
yggdrazils avatar
Lill-skansen? Kanske katthem?
Citera
2017-06-01, 02:59
  #3
Medlem
Heauxms avatar
Jag har också velat detta. Det var öppen dag på hundstallet några veckor sedan men man fick inte röra hundarna. Dock hade dem en klapp hörna. På nätet stod det att det skulle finnas massor med hundar att klappa, väl där var det bara 2 hundar man fick välja på. Den ena var dessutom en pudel. Kön var 35-45 meter lång.
Citera
2017-06-05, 22:38
  #4
Medlem
FairyCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av szabo
Någon som har fler tips? Tänker mig typ alla olika sorters djur, men babies. Vill bara titta, klappa och gosa.
Kanske du kan bli volontär på Djurskyddet, Hundar utan hem eller andra djurorganisationer?
Citera
2017-06-06, 09:53
  #5
Medlem
Tror inte det är en speciellt bra idé då ungar lätt blir präglade på en viss person, speciellt när det gäller hundar. Om en massa okända människor ska hålla på och hantera dem blir det nog mest stressande. Djur är inga leksaker.
Citera
2017-06-06, 11:23
  #6
Medlem
Valpar och kattungar är ju ovaccinerade och varje människa som kommer på besök är ju en potentiell smittorisk , därför vill man hålla besökare på minsta möjliga nivå .
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback