Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-06-06, 02:23
  #37
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100kgpappa
Varför skulle tvåans växel slitas pga neutralläget??? Vet du hur en växellåda ens ser ut inuti?
Ja jag vet hur en växellåda ser ut och jag har redan skrivit varför tvåans växel är mest känslig, ta och läs vad jag skrivit istället.
Citera
2017-06-06, 21:13
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ja jag vet hur en växellåda ser ut och jag har redan skrivit varför tvåans växel är mest känslig, ta och läs vad jag skrivit istället.

Jag håller med ankan om att 2'an slits fortast men den enda växellåda som jag haft under alla år som strulat är en puchmotor och det var just 2'an som brukade hoppa ur, men den motorn var ju 40 år gammal och just den växeln används ju mycket pga att motorn inte orkar på 3'an. Personligen så anser jag att motorcyklar och mopedväxellådor är jävligt pålitliga.
Citera
2017-06-06, 22:42
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ja jag vet hur en växellåda ser ut och jag har redan skrivit varför tvåans växel är mest känslig, ta och läs vad jag skrivit istället.

Hur påverkar neutralläget slitaget då?
Citera
2017-06-10, 04:29
  #40
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100kgpappa
Hur påverkar neutralläget slitaget då?

Förmodligen kan du torrköra hur länge som helst med växeln i neutralläget, dvs inte speciellt mycket slitage alls. ;-)

På mina hojar brukar treans drevkuggar gå innan tvåan/femmans ingreppsklackar. Förmodligen pga av lite högt vrid, runt 280 Nm. Blir lätt så med ett K24 aggregat på en sugmotor med 180 normalt aspirerade hästar på slangen. Röd hoj @ https://www.youtube.com/watch?v=Zq33D4CNGa8
Citera
2017-06-10, 05:21
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Röd hoj @ https://www.youtube.com/watch?v=Zq33D4CNGa8

Verkar vara rejält med pulver i din hoj
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback