Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-31, 21:17
  #1
Medlem
Många på Flashback tyckte jag var positiv som är naiv, och tänkte gott om andra. Medan en annan person sa att jag var omogen, fast personen sa det på ett snällt sätt. Hur skall jag tolka personens respons om att jag är omogen?

Efter att startat en tråd om att jag betalat i kontanter till en person, så menade många att jag kanske har blivit lurad. Jag betalade nämligen i kontanter för att hyra ett rum.

Många menade dock att jag var en bra person som åtminstonen tänkte gott om andra och därmed är jag naiv.

Medan någon annan person, inte på Flashback. Utan utanför Internet, menade människan att jag var omogen. Personen sa det på ett snällt sätt dock, och därför undrar jag vad just ''omogen'' kan betyda i denna sammanhang?

Omogen för min ålder, omogen som i att jag är dum, omogen som i att jag är naiv, eller vad kan detta menas. Måste det innebära något negativt?

Jag blev lite glad av att många tyckte jag var en positiv människa i tråden, men när jag fick höra att jag var omogen, blev jag fundersam. Jag kan tyvärr inte ringa upp personen och fråga vad personen menade med det. Det var mer eller mindre ett anonymt samtal.

Tack för svar!
Citera
2017-05-31, 21:30
  #2
Medlem
Flashback känner inte dig. Människor på forumet kan inte avgöra hur du fungerar i verkligheten. De flesta här tycker att jag är galen. Men när det gäller är det jag som är ansvarsfull och stabil. Det är jag som fungerar bäst även om jag är sämst på att uttrycka mina känslor under konflikter med nära relationer. Flashback är ett ställe där folk gissar sig kring saker eller gör svartvita bedömningar.
Citera
2017-05-31, 21:31
  #3
Medlem
Vänta nu, vadå anonymt? Har någon ringt anonymt och sagt att du är omogen? Det låter inte som en särskilt frisk individ.
Citera
2017-05-31, 21:54
  #4
Medlem
RetroLovers avatar
Häng inte upp dig på vad Flashbackare säger - De känner inte dig! Lita på din egen instinkt och på vad folk som verkligen känner dig har att säga. "Omogen" slängs ofta runt som ett enkelt försök till att förolämpa någon.
Citera
2017-05-31, 22:36
  #5
Medlem
Jag tror att jag var lite otydligt.

På Flashback, skrev många att jag var en bra person som tänkte gott om andra. De syftade på att det var fint att jag var naiv.

Medan en person på telefonen påstod att jag var omogen, men hon sa det på ett naturligt och snällt sätt. Så jag undrar om ordet ''omogen'' kan tolkas på olika sätt.

Hon menade att jag var omogen, för att jag gav pengarna i kontanter för att hyra ett rum.
Citera
2017-05-31, 22:57
  #6
Medlem
RetroLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Jag tror att jag var lite otydligt.

På Flashback, skrev många att jag var en bra person som tänkte gott om andra. De syftade på att det var fint att jag var naiv.

Medan en person på telefonen påstod att jag var omogen, men hon sa det på ett naturligt och snällt sätt. Så jag undrar om ordet ''omogen'' kan tolkas på olika sätt.

Hon menade att jag var omogen, för att jag gav pengarna i kontanter för att hyra ett rum.

Är hon efterbliven? Jag tror "naiv" är ordet hon var ute efter. Inte alls samma sak som "omogen".
Citera
2017-05-31, 23:29
  #7
Medlem
Carobnjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Många på Flashback tyckte jag var positiv som är naiv, och tänkte gott om andra. Medan en annan person sa att jag var omogen, fast personen sa det på ett snällt sätt. Hur skall jag tolka personens respons om att jag är omogen?

Efter att startat en tråd om att jag betalat i kontanter till en person, så menade många att jag kanske har blivit lurad. Jag betalade nämligen i kontanter för att hyra ett rum.

Många menade dock att jag var en bra person som åtminstonen tänkte gott om andra och därmed är jag naiv.

Medan någon annan person, inte på Flashback. Utan utanför Internet, menade människan att jag var omogen. Personen sa det på ett snällt sätt dock, och därför undrar jag vad just ''omogen'' kan betyda i denna sammanhang?

Omogen för min ålder, omogen som i att jag är dum, omogen som i att jag är naiv, eller vad kan detta menas. Måste det innebära något negativt?

Jag blev lite glad av att många tyckte jag var en positiv människa i tråden, men när jag fick höra att jag var omogen, blev jag fundersam. Jag kan tyvärr inte ringa upp personen och fråga vad personen menade med det. Det var mer eller mindre ett anonymt samtal.

Tack för svar!

Personen menade säkert att du var omogen som i att du inte har erfarenhet av att kontant betalning för en tjänst eller vara (som underförstått betyder avsaknad av kvitto) betyder att det är svart och att du inte har något skydd i form av lagar och regler som andra tjänster och varor som handlas vitt automatiskt är skyddade av. Alltså omogen som i naiv på grund av för lite livserfarenhet. Men inte dum för den saken skull. Bara lite oerfaren.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback