Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-10, 21:23
  #37
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Draxler ska ju testas som kapten med i detta laget om jag fattat det rätt. Framförallt är det dom lite äldre givna spelarna som skonas.

Ja, och det behövs några etablerade spelare också (t ex Kimmich och Mustafi är ju också med) för att det ska bli "på riktigt".
Citera
2017-06-18, 11:12
  #38
Medlem
Borde inte Tyskland prioritera U21-EM över den här Kalle-Anka-turneringen? Några av Can, Ginter, Kimmich, Werner och Brandt hade ju kunnat göra ett starkt U21-lag till ett guldlag. Men som svensk klagar man ju inte
Citera
2017-06-18, 11:21
  #39
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Borde inte Tyskland prioritera U21-EM över den här Kalle-Anka-turneringen? Några av Can, Ginter, Kimmich, Werner och Brandt hade ju kunnat göra ett starkt U21-lag till ett guldlag. Men som svensk klagar man ju inte

Tyskland ser nog både och som "se och lär"-turneringar. Confederations för att ge olika spelare chansen att visa inför VM hur de klarar av ett mästerskap. U21 för att ge nästa generation chansen att visa att dom är något för landslaget.
Citera
2017-06-18, 16:53
  #40
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Borde inte Tyskland prioritera U21-EM över den här Kalle-Anka-turneringen? Några av Can, Ginter, Kimmich, Werner och Brandt hade ju kunnat göra ett starkt U21-lag till ett guldlag. Men som svensk klagar man ju inte
U21-EM är knappast någon"viktig" så sett..Iaf aldrig mot en A-landslagsturnering.

Vi i Sverige har haft tendenser att överskatta U-lagsturneringar från hemmaturneringen 09 och efter vår egna turneringsvinst där.
Citera
2017-06-21, 22:02
  #41
Medlem
Witkos avatar
Härligt att Mexico vann, kul med inkvoterad domare.
Citera
2017-06-21, 22:19
  #42
Medlem
Turneringens slogan är: Tournament of champions. Dream of fans.

"Dream of fans"? Nja...
Citera
2017-06-22, 17:15
  #43
Medlem
CC känns verkligen så bra organiserat! Jag befinner mig här i Ryssland, igår var jag i Moskva idag är jag i Kazan, ska heja tyskland idag! Trots att det skrevs något farligt om ryssland, känns det inte alls så! Glad att jag kom hit, atmosfären är väl vänlig och herre gud varför kom jag hit tidigare inte?! anyway njuter av fotbollen som jag drömde om å känner sig välkommen. Vilket lag ska ni heja idag?
Citera
2017-06-23, 22:40
  #44
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OttoSw
CC känns verkligen så bra organiserat! Jag befinner mig här i Ryssland, igår var jag i Moskva idag är jag i Kazan, ska heja tyskland idag! Trots att det skrevs något farligt om ryssland, känns det inte alls så! Glad att jag kom hit, atmosfären är väl vänlig och herre gud varför kom jag hit tidigare inte?! anyway njuter av fotbollen som jag drömde om å känner sig välkommen. Vilket lag ska ni heja idag?

Russofobin är rätt stark i västvärlden. Man kan ju nästan tro att det pågår en medveten propagandakampanj mot Ryssland... *host host*.

Det blir en spännande match mellan Ryssland och Mexico imorgon! Är du kvar i Kazan? Kommer du se den på plats? Kan nog bli skaplig stämning när Ryssland spelar!
Citera
2017-06-24, 01:16
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Russofobin är rätt stark i västvärlden. Man kan ju nästan tro att det pågår en medveten propagandakampanj mot Ryssland...
Har du redan glömt bort hur de ryska huliganerna betedde sig under EM förra sommaren? Helt klart befogat att känna sig tveksam till att besöka Ryssland nu och nästa sommar.
Citera
2017-06-24, 08:33
  #46
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadork
Har du redan glömt bort hur de ryska huliganerna betedde sig under EM förra sommaren? Helt klart befogat att känna sig tveksam till att besöka Ryssland nu och nästa sommar.

Nej, men tänk på var de senaste två mästerskapen har gått. Sydafrika och Brasilien! Det här blir den säkraste turneringen på många år!
Citera
2017-06-24, 12:42
  #47
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadork
Har du redan glömt bort hur de ryska huliganerna betedde sig under EM förra sommaren? Helt klart befogat att känna sig tveksam till att besöka Ryssland nu och nästa sommar.
Icke. Detta går I Ryssland. Dom kommer att hålla rent ordentligt från patrask. Engelska huliganer som försöker något i fyllan kommer få så mycket stryk av polisen att dom får återvända som vårdpaket.
Citera
2017-06-24, 12:43
  #48
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadork
Har du redan glömt bort hur de ryska huliganerna betedde sig under EM förra sommaren? Helt klart befogat att känna sig tveksam till att besöka Ryssland nu och nästa sommar.

Skulle du besöka England? Med tanke på de engelska huliganerna som ryssarna slogs med, menar jag. För att inte tala om alla andra tillfällen då engelska "fans" har misskött sig utomlands, både vid klubblagsmatcher, landskamper och mästerskap.

Det som oroar med VM i Ryssland är i första hand risken för terrorattacker från islamister, det gäller dessvärre alla mästerskap numera men kanske särskilt i Ryssland som har drabbats hårt av attacker från både "egna" muslimer och sådana från forna Sovjetrepubliker.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback