Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-31, 15:59
  #1
Medlem
ChiliPepperss avatar
Ursäkta kass rubrik och finns det en liknande tråd länka gärna eller flytta tråden.

Jag har under ett par dagar sett en ruta swicha fram och tillbaka på min dator, ofta i vänstra hörnet kanske lite mer mot mitten. Det går så fort så jag varken hinner filma eller spela in (finns det något bra förövrigt?) och så vet jag ju inte när den dyker upp.

Det är en CMD-ruta men det står ingen kod såvitt jag kan se. Har fattat att det kan vara ett program som kan tjafsa men vilket i så fall? Senaste mjukvarorna jag installerat på datorn är Skype (testat att stänga av den men det kom ändå) och iTunes. Men då borde det inte stå microsoft på den?

Har en Win8, en asus laptop.
Citera
2017-05-31, 17:04
  #2
Medlem
sök i datorn efter loggbok och eller Tillförlitlighetsövervakaren och kolla om där står något om problemet

Med vänlig hälsning
t
Citera
2017-05-31, 17:22
  #3
Medlem
Dr.Brauns avatar
Det händer mig med. Typ varannan timme. Varför? Ett svart cmd fönster flashar till. Försvinner direkt, man hinner knappt se det.
Citera
2017-05-31, 17:33
  #4
Moderator
Psilosophers avatar
Samma här, hänt några gånger de senaste dagarna W10, inte installerat något på sistone.
Citera
2017-05-31, 17:38
  #5
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiliPeppers
Ursäkta kass rubrik och finns det en liknande tråd länka gärna eller flytta tråden.

Jag har under ett par dagar sett en ruta swicha fram och tillbaka på min dator, ofta i vänstra hörnet kanske lite mer mot mitten. Det går så fort så jag varken hinner filma eller spela in (finns det något bra förövrigt?) och så vet jag ju inte när den dyker upp.

Det är en CMD-ruta men det står ingen kod såvitt jag kan se. Har fattat att det kan vara ett program som kan tjafsa men vilket i så fall? Senaste mjukvarorna jag installerat på datorn är Skype (testat att stänga av den men det kom ändå) och iTunes. Men då borde det inte stå microsoft på den?

Har en Win8, en asus laptop.

Läs inlägg #5407 till 5414 i Windows 10 tråden för svar.
Citera
2017-05-31, 17:53
  #6
Medlem
ChiliPepperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Läs inlägg #5407 till 5414 i Windows 10 tråden för svar.

Wow den ska jag kolla in! Säker på att det är samma för WIN8 btw?

Edit:

Jag börjar tro det är något med spotify, för den blinkar till där nere samtidigt. Eller om det är google Chrome.
__________________
Senast redigerad av ChiliPeppers 2017-05-31 kl. 18:52.
Citera
2017-05-31, 19:38
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiliPeppers
Wow den ska jag kolla in! Säker på att det är samma för WIN8 btw?

Edit:

Jag börjar tro det är något med spotify, för den blinkar till där nere samtidigt. Eller om det är google Chrome.

http://www.tomshardware.co.uk/faq/id...appearing.html

"This behaviour can be traced to Microsoft Office - even if you don't have it on PC there is a Get Office icon that auto installs and it is this program that is causing the problem"
Citera
2017-05-31, 23:11
  #8
Medlem
ChiliPepperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerry
http://www.tomshardware.co.uk/faq/id...appearing.html

"This behaviour can be traced to Microsoft Office - even if you don't have it on PC there is a Get Office icon that auto installs and it is this program that is causing the problem"

Tack för tipset!

Har stängt av Office uppdateringen på schemaläggaren och även ändrat för Googleuppdateringarna eftersom den verkade vara inställt på Windows Vista när jag har win8... Ytterst märkligt.

Hoppas det löst sig nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback