Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2022-04-23, 21:50
  #85
Medlem
Enok1Halvars avatar
Flyger till Tallinn på fredag 29 April någon som är där och har lust för visa mig runt ,bjussar på bira och kanske en del food
Citera
2022-11-23, 08:42
  #86
Medlem
Nochillss avatar
Ts, jag ser att du fortfarande e 'Online' här. Bor och jobbar du i Estland eller bor du någon annanstans i världen?

Jag bor och jobbar faktiskt fortfarande kvar på Webhelp efter 3,5 år i Tallinn och bor i en 1:a i övre delen av Kopli. Under 2 år jobbade jag i Adidas/Reebok kundtjänst pga Pandemin men har nu återgått i det där Rese-projektet.

Det är extremt mycket stress i jobbet som jag inte kan påverka och jag ska ta och söka mig vidare till något bättre.
Citera
2022-12-10, 09:15
  #87
Medlem
king_ozzelotts avatar
Hallå där,

Jag sökte faktiskt upp den här tråden av en slump, så enklare att kommentera med namn så jag får en notis.

Jag bor sedan 2016 åter i Sverige.
Jag har varit en sväng till UK (Stoke) tröttnade efter en kort liten stund på det pga det oerhört höga stressen. Stoke är även en mycket speciell stad. Inte mycket att ge och ta i där. Någon form av hatkärlek. Samma sak med Lodz, Polen.

Begav mig därifrån till Bulgarien, där jag bott i omgångar. Jobbade på ett projekt där en kort stund men det var inget vidare.
Funderar dock på Bulgarien igen då jag älskar landet. Samma sak med Polen.

Det var därför min sökning här gav träff på TSS.
Har bekanta som åkt med dem men det verkar oerhört stressigt och tufft med runt 50+ samtal.
Dessutom skulle man använda en tal-mall.

Kanske kan någon bekräfta eller dementera detta hur det är på TSS?
Finns bättre jobb tror jag.

//Ozzelott
Citera
2022-12-10, 09:17
  #88
Medlem
king_ozzelotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Ts, jag ser att du fortfarande e 'Online' här. Bor och jobbar du i Estland eller bor du någon annanstans i världen?

Jag bor och jobbar faktiskt fortfarande kvar på Webhelp efter 3,5 år i Tallinn och bor i en 1:a i övre delen av Kopli. Under 2 år jobbade jag i Adidas/Reebok kundtjänst pga Pandemin men har nu återgått i det där Rese-projektet.

Det är extremt mycket stress i jobbet som jag inte kan påverka och jag ska ta och söka mig vidare till något bättre.

Är du kvar i Tallinn på TSS?

//Ozzelott
Citera
2022-12-10, 09:48
  #89
Medlem
Nochillss avatar
Jadå, jag lever fortfarande i Tallinn och jobbar för Webhelp som också har verksamhet i Sverige både inom support, liksom inom Systemutveckling.

Mod blev irriterad över mitt tidigare ordbajseri och valde att klippa tråden. Trots allt, så handlar den om att främst leva i landet och bara att sekundärt, besöka det.


Intressant att du har jobbat i Bulgarien... jag ser att det finns ganska många jobb utannonserade för Svensktalande därborta.
TSS med några svenskar, har ett kontor i Sofia och deras bolag Telus brukar hjälpa oss när det är många kundsamtal.

Ja, det är Manuskript som vi måste följa där vi säljer in viktiga avresedatum och tilläggstjänster, vilket är svårt. Det nya som har kommit till, är att vi agenter blir kritiskt bedömda under varje månad.


Jag ska ärligt talat säga att jag har tidigare arbetslivserfarenhet från Vård & omsorg, liksom från Restaurang-branschen.
Ändå så har det varit löjligt, mycket jobb nu efter den långa Pandemin när alla vill åka ut och resa. Det spelar ingen roll att Covid fortfarande sprids och smittar och att herr Putin står och vapenskramlar runt hörnet.

Det speciella med kundtjänstjobb är att man aldrig kan vara säker på vad som väntar för varje bokning/ärende. Det är väl så att man känner att vissa människor vilka man har kontakt med, borde få bli omyndigförklarade...
__________________
Senast redigerad av Nochills 2022-12-10 kl. 09:50.
Citera
  • 7
  • 8
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2844411

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback