Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-07-04, 02:39
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a11byndy
Nu får du lugna ner dig detta är kiruna likt mannen som fick en kniv i hjärtat så ansåg rätten att det var självmord, om man har inkompetenta utredare så är självmordsavskrivning en lätt utväg.Vidare så har polisen sommarlov nu.

Jag är rätt lugn faktiskt. Jag anser inte att det är rätt att avskriva det som självmord. Men tyvärr är inkompetenta utredare duktiga på att avskriva det som självmord, så slipper en lägga ner en massa tid på att utreda vidare. Även om hon hade uttalat självmordstankar för tio år sedan så hade de väl ansett att det var aktuellt idag.
Jag står som sagt inte bakom det, varken nu eller i fallet med mannen med kniven, utan anser att det mest troligt var mord. Men jag efterfrågar mer info, eftersom jag inte hört några nya uppgifter kring detta..
Citera
2017-07-21, 19:10
  #62
Medlem
Inget nytt?
Var det självmord/överdos eller något annat?
Citera
2017-07-22, 15:39
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeraPasithea
Jag är rätt lugn faktiskt. Jag anser inte att det är rätt att avskriva det som självmord. Men tyvärr är inkompetenta utredare duktiga på att avskriva det som självmord, så slipper en lägga ner en massa tid på att utreda vidare. Även om hon hade uttalat självmordstankar för tio år sedan så hade de väl ansett att det var aktuellt idag.
Jag står som sagt inte bakom det, varken nu eller i fallet med mannen med kniven, utan anser att det mest troligt var mord. Men jag efterfrågar mer info, eftersom jag inte hört några nya uppgifter kring detta..

Nu är jag inte från Kiruna men har en del bekanta där.

"utan anser att det mest troligt var mord..."

anser, mest, troligt., mord.... haha!
Du skulle vara en vassare kriminalprofessor än GW.

"eftersom jag inte hört några nya uppgifter kring detta."

Var hör du dina nya uppgifter ifrån, i fikarummet när kriminalarna dricker kaffe och äter bulla?

Ni som tror att det var ett mord sitter troligtvis på ett IQ lägre än en fyraåring.

Och ni som inbillar er att utredare/kriminalare är korkade visar bara hur stendumma ni själv är, dom får betalt minst åtta timmar om dagen för att utreda brott tex. detta.

Att underskatta polisen brukar sluta med ett besök på Hotell Gripen.
Citera
2017-07-25, 23:14
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Nu är jag inte från Kiruna men har en del bekanta där.

"utan anser att det mest troligt var mord..."

anser, mest, troligt., mord.... haha!
Du skulle vara en vassare kriminalprofessor än GW.

"eftersom jag inte hört några nya uppgifter kring detta."

Var hör du dina nya uppgifter ifrån, i fikarummet när kriminalarna dricker kaffe och äter bulla?

Ni som tror att det var ett mord sitter troligtvis på ett IQ lägre än en fyraåring.

Och ni som inbillar er att utredare/kriminalare är korkade visar bara hur stendumma ni själv är, dom får betalt minst åtta timmar om dagen för att utreda brott tex. detta.

Att underskatta polisen brukar sluta med ett besök på Hotell Gripen.

Har som sagt inte hört några nya uppgifter kring brottet med den unga tjejen, utan syftar till bristen på nya uppgifter i lokala dagstidningar. Och eftersom jag inte läser den lokala dagstidningen så ofta så undrade jag om det kommit fram något nytt.

Vad jag ansåg mest troligt var mord gällde ju ett helt annat fall, mellan en kvinna och en man i en by, en mil utanför stan för ett par år sedan.
Citera
2023-11-15, 18:00
  #65
Medlem
Någon som hört något mer? Vad hände? Blev han dömd? Eller köpte de självmord
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback