Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-31, 08:16
  #1
Medlem
Jag kommer att campa i Skåne i sommar och tänkte ta en tur till Danmark. Vilka muséer är intressanta i Danmark, främst i området runt Köpenhamn? Informationen på dessa muséer är de på enbart danska eller finns de på engelska också(utgår från att svensk info inte finns)?

Finns det något annat att göra i Köpenhamn? Jag har aldrig varit i Köpenhamn nämligen utan bara kört igenom
Citera
2017-05-31, 09:56
  #2
Medlem
Beror ju lite på vad du är intresserad av. Konst, historia, 2:a världskriget, tobak m.m.
Citera
2017-05-31, 09:58
  #3
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag kommer att campa i Skåne i sommar och tänkte ta en tur till Danmark. Vilka muséer är intressanta i Danmark, främst i området runt Köpenhamn? Informationen på dessa muséer är de på enbart danska eller finns de på engelska också(utgår från att svensk info inte finns)?

Finns det något annat att göra i Köpenhamn? Jag har aldrig varit i Köpenhamn nämligen utan bara kört igenom
En tur till Christiania är ett måste. Samt att gå på Cafe Sorgenfri och äta smörrebröd.
Citera
2017-05-31, 12:07
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammeljohan
Beror ju lite på vad du är intresserad av. Konst, historia, 2:a världskriget, tobak m.m.

Militärhistoria.

Tänker aldrig besöka Krstiania, undviker slikt
Citera
2017-06-01, 10:38
  #5
Medlem
Jag hade Frihedsmuseum i åtanke, men det är tyvärr stängt och öppnar inte förrän 2019 igen.
Citera
2017-06-01, 10:55
  #6
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag kommer att campa i Skåne i sommar och tänkte ta en tur till Danmark. Vilka muséer är intressanta i Danmark, främst i området runt Köpenhamn? Informationen på dessa muséer är de på enbart danska eller finns de på engelska också(utgår från att svensk info inte finns)?

Finns det något annat att göra i Köpenhamn? Jag har aldrig varit i Köpenhamn nämligen utan bara kört igenom

http://natmus.dk/museerne/nationalmuseet/ intressant (gratis, iallafall när vi var där).
Tivoli är ett måste liksom "Ströget" och "Nyhavn". Carlsbergs bryggeri är ganska intressant.
En båttur i kanalerna, "Den Lille Havfrue" ska ju alla glo på.........

Minns inte 100 men tror att det ofta finns engelsk info.
Citera
2017-06-01, 22:59
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Militärhistoria.

Tänker aldrig besöka Krstiania, undviker slikt

Tøjhusmuséet, Nationalmuseum, Vestvolden, Flakfort, Danmarks Tekniske Museum, Trekroner, Egholm Museum mm. Samt givetvis i viss mån alla slott och borgar som finns i huvudstadsregionen.
Citera
2017-06-25, 17:29
  #8
Medlem
Tiwazs avatar
Du måste ju gå på Glyptoteket
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2844401

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback