Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-31, 01:25
  #1
Medlem
Hejsan FB,

Jag skulle behöva er hjälp och ska försöka göra en lång historia kort.

För några veckor sedan träffade jag en kille ute på krogen, var mycket trevligt, i slutet av kvällen fick jag hans nummer på en lapp. Dagen efter hittade jag inte lappen i min jeansficka och trots enormt letande har jag nu accepterat att jag måste tappat den på vägen hem.

Jag kommer inte ihåg vad han hette (idiotiskt jag vet) eller vad han jobbade med. Dock vilken stad han bor i samt ålder samt lite andra detaljer som skulle kunna vara till hjälp.

Har uthålligt och systematiskt sökt igenom Ratsit och FB i flera dagar nu utan resultat, jag hittar honom inte! Sökt igenom vännerlistan på varenda person på orten men han verkar inte finnas (alla har ju inte FB heller). Kan det vara så att han har skyddad identitet? Förutsatt att han talade sanning.

Hur kan jag gå tillväga för att hitta honom? Någon här som man kan få bolla lite med via pm som har erfarenhet av personsök och att använda sig av offentlighetsprincipen för detta ändamål?

Sista utväg är såklart att åka till orten han bor på och leta men det känns alltför desperat.

Skulle vara evigt tacksam!
Citera
2017-05-31, 02:25
  #2
Medlem
Tror man måste vara inloggad på en upplysningssajt för att få tillgång till fler träffar.
Får upp en hel del dolda som syns först när man loggat in.
Citera
2017-05-31, 09:15
  #3
Medlem
Varit inloggad på både ratsit, merinfo och upplysning utan några resultat.

Måste hitta den här personen, skulle betyda så oerhört mycket.

Är han kanske skriven på en annan adress? Eller är det skyddad identitet tro?
Citera
2017-05-31, 10:08
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimljus
Varit inloggad på både ratsit, merinfo och upplysning utan några resultat.

Måste hitta den här personen, skulle betyda så oerhört mycket.

Är han kanske skriven på en annan adress? Eller är det skyddad identitet tro?

Då har jag ingen bra idé, brukar själv använda Birthday.se.
Men har ej loggat in på de sajter du nämner, men alla dessa sajter lär väl ge samma uppgifter.
Citera
2017-05-31, 11:15
  #5
Medlem
Ja alla dessa sajter är kopplade mot SPAR - Statens personadressuppgifter.

Någon som har några andra idéer kring hur jag skulle kunna gå tillväga?
Citera
2017-05-31, 12:45
  #6
Medlem
Sätt in en annons i lokaltidningen.
Citera
2017-05-31, 12:53
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byling
Sätt in en annons i lokaltidningen.

Finns inte direkt någon lokaltidning tyvärr.

Om jag skulle åka dit, hur stor tror ni sannolikheten är att jag skulle få syn på personen i fråga?
Är en ganska liten ort med ca 700 invånare.
Citera
2017-05-31, 15:53
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dimljus
Hejsan FB,

Jag skulle behöva er hjälp och ska försöka göra en lång historia kort.

För några veckor sedan träffade jag en kille ute på krogen, var mycket trevligt, i slutet av kvällen fick jag hans nummer på en lapp. Dagen efter hittade jag inte lappen i min jeansficka och trots enormt letande har jag nu accepterat att jag måste tappat den på vägen hem.

Jag kommer inte ihåg vad han hette (idiotiskt jag vet) eller vad han jobbade med. Dock vilken stad han bor i samt ålder samt lite andra detaljer som skulle kunna vara till hjälp.

Har uthålligt och systematiskt sökt igenom Ratsit och FB i flera dagar nu utan resultat, jag hittar honom inte! Sökt igenom vännerlistan på varenda person på orten men han verkar inte finnas (alla har ju inte FB heller). Kan det vara så att han har skyddad identitet? Förutsatt att han talade sanning.

Hur kan jag gå tillväga för att hitta honom? Någon här som man kan få bolla lite med via pm som har erfarenhet av personsök och att använda sig av offentlighetsprincipen för detta ändamål?

Sista utväg är såklart att åka till orten han bor på och leta men det känns alltför desperat.

Skulle vara evigt tacksam!

Du hittar sannolikt inte honom på Facebook för att han stängt av sökfunktionen på sig själv.
Citera
2017-05-31, 15:54
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dimljus
Finns inte direkt någon lokaltidning tyvärr.

Om jag skulle åka dit, hur stor tror ni sannolikheten är att jag skulle få syn på personen i fråga?
Är en ganska liten ort med ca 700 invånare.

Men åk tillbaka till krogen och beskriv honom? Han är kanske stammis.
Citera
2017-05-31, 23:12
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Men åk tillbaka till krogen och beskriv honom? Han är kanske stammis.

Ha sa att det var första gången han var på denna krog och även i den stad

Känns helt omöjligt detta.....

Antingen så ljög han om vart han bodde, ålder mm eller så är det skyddad identitet eller skriven på annan adress, nåt av de alternativen är det ju
Citera
2017-06-02, 20:57
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dimljus
Ha sa att det var första gången han var på denna krog och även i den stad

Känns helt omöjligt detta.....

Antingen så ljög han om vart han bodde, ålder mm eller så är det skyddad identitet eller skriven på annan adress, nåt av de alternativen är det ju

Vad skulle han få ut av att ljuga om det ifall han ändå ger dig sitt nummer?
Citera
2017-10-02, 15:13
  #12
Medlem
SHIT, det måste vara mej du snackar om, låter precis så. Beskriv hur jag ser ut.


Citat:
Ursprungligen postat av Dimljus
Hejsan FB,

Jag skulle behöva er hjälp och ska försöka göra en lång historia kort.

För några veckor sedan träffade jag en kille ute på krogen, var mycket trevligt, i slutet av kvällen fick jag hans nummer på en lapp. Dagen efter hittade jag inte lappen i min jeansficka och trots enormt letande har jag nu accepterat att jag måste tappat den på vägen hem.

Jag kommer inte ihåg vad han hette (idiotiskt jag vet) eller vad han jobbade med. Dock vilken stad han bor i samt ålder samt lite andra detaljer som skulle kunna vara till hjälp.

Har uthålligt och systematiskt sökt igenom Ratsit och FB i flera dagar nu utan resultat, jag hittar honom inte! Sökt igenom vännerlistan på varenda person på orten men han verkar inte finnas (alla har ju inte FB heller). Kan det vara så att han har skyddad identitet? Förutsatt att han talade sanning.

Hur kan jag gå tillväga för att hitta honom? Någon här som man kan få bolla lite med via pm som har erfarenhet av personsök och att använda sig av offentlighetsprincipen för detta ändamål?

Sista utväg är såklart att åka till orten han bor på och leta men det känns alltför desperat.

Skulle vara evigt tacksam!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback