Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-30, 21:08
  #1
Medlem
spuuunits avatar
Mitt mål är att fästa kardborrband på en bröstficka på en varseljacka. Så här ser fickan ut ungefär, och jag vill då fästa på insidan av flärpen och bakom flärpen. Jag är dock asdålig på allt som har med sy och göra, så här är några tankar.

1. Kardborrband med lim
Detta skulle kunna fungera, men på sidan står det "Ej tvättbar"... Så klistret släpper antar jag? Kan man köpa en annan med lim som går att tvätta?

2. Självhäftande kardborrband
Samma sak här, "Ej tvättbar".

3. Kardborrband
Sista utvägen då det är så svårt att komma till och sy dit. Och använder man vanlig tråd, rivs den inte sönder av den hårda karborren?

Har ni andra idéer? Ska jag skita i det och köra på tryckknappar om det är lättare?
Citera
2017-05-30, 23:24
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av spuuunit
Mitt mål är att fästa kardborrband på en bröstficka på en varseljacka. Så här ser fickan ut ungefär, och jag vill då fästa på insidan av flärpen och bakom flärpen. Jag är dock asdålig på allt som har med sy och göra, så här är några tankar.

1. Kardborrband med lim
Detta skulle kunna fungera, men på sidan står det "Ej tvättbar"... Så klistret släpper antar jag? Kan man köpa en annan med lim som går att tvätta?

2. Självhäftande kardborrband
Samma sak här, "Ej tvättbar".

3. Kardborrband
Sista utvägen då det är så svårt att komma till och sy dit. Och använder man vanlig tråd, rivs den inte sönder av den hårda karborren?

Har ni andra idéer? Ska jag skita i det och köra på tryckknappar om det är lättare?

Ta 3:an sen så skaffar du textil lim eller ber någon att sy ditt den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback