Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-14, 14:27
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Fördelen att inte onanerar räcker i ungefär 7-10 dagar. Sedan är det bara en pina, om man inte är testerone lös och gillar bingo med mormor.

Stämmer. Runt sisidär 7 dagar känner man sig som en tjur, i både muskler och vener, men det avtar om man fortsätter hålla sig från sex och annat efter det.

Att runka varje dag = no gains dock.
__________________
Senast redigerad av fonzen 2018-10-14 kl. 14:31.
Citera
2020-07-23, 17:25
  #26
Medlem
Onan-erarens avatar
Jag försöker ge mig en orgasm om dagen, antingen runka eller knulla nån av mina fleshlights, Har medvetet hållit upp i 5 dagar sen körde jag på igen. HELVETTE vad det gick för mig, inte så att jag sprutade ner allt som fanns men jävlar vad skönt det var när jag kom i mål. Jag var helt skakig efteråt, men jävligt NÖJD.
__________________
Senast redigerad av Onan-eraren 2020-07-23 kl. 17:28.
Citera
2020-09-28, 16:48
  #27
Medlem
boggierocks avatar
Jag runkar kanske 1 ggr dagen och då blir det bara några minuter innan jag sprutar . Det är bättre att hålla upp nån vecka emellan då o då har jag märkt för jag blir mycket mer upphetsad då och kuken är mer känslig när jag runkar det blir mycket bättre då och sprutar massor också.
Citera
2020-10-04, 13:12
  #28
Medlem
joggen53s avatar
Jag runkar dagligen men slutar oftast innan sprut. Sådär 2 sekunder innan sen får kuken slakna. Kan runka kuken hård flera gånger om dagen. Kuken får belöning 2 gånger i veckan då den får spruta ur sig sin säd. Sen får jag inte fart på den mer den dagen. Bättre att vara lite småkåt för jämnan. Till saken hör att kuken är 70 år gammal. Har runkat sen jag var 15. Det blir några liter sperma det.
Citera
2020-10-04, 20:51
  #29
Medlem
Stonedboys avatar
Jag praktiserar avhållsamhet så mycket det går bara. Tycker det ger mer fördelar att hålla upp.

Jag tex blir mer jämn i mitt humör och tänk, känner mig stabilare och tryggare som människa. Saker och ting känns mycket lättare att genomföra trots att det kan vara tråkigt/jobbigt att genomföra. Det sociala samspelet fungerar klanderfritt också. Har blivit mer disciplinerad också när det gäller det mesta. Ger mycket fördelar i mitt yrke där det ställs höga krav på att vara stresstålig och samtidigt noggrann hela tiden.

Sen finns det såklart nackdelar att inte komma för ofta. Man blir lätt uttråkad och stirrig när man inte har så mycket att göra. Man kan lätt bli irriterad på småsaker, sen är det svårt och hålla käften stängd vilket gör att man ibland säger lite för mycket saker som kan såra folk.


Mitt mål är väl att komma vid sex endast kanske 1-2 ggr per månad. Tycker det är ganska lagom, man tröttnar liksom inte så lätt då. Tycker man mår som bäst när man inte kommit på 2 veckor ca, man känner det där suget i kroppen hela tiden, och man är liksom på "jakthumör" mer eller mindre hela tiden. Man får ett helt annat intresse för kvinnor också, alfahjärnan går liksom igång ordentligt. Man granskar varenda kvinna man ser och träffar grundligt, utseende och personlighet. Tycker det är rätt så intressant och givande

För min del om man sprutar för ofta så blir jag lite "lealös" har liksom inget driv utan allt bara är grått. Så jag försöker hålla mig lite lagom avhållsam. Tror det är bäst för min del. Sen är det en rolig utmaning och vara sprängkåt vissa dagar och försöka att inte falla dit och tömma sig. Den sexuella driften är oerhört stark så det är sporrande om man lyckas hålla den i styr.
Citera
2020-10-13, 10:22
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Jag försöker ge mig en orgasm om dagen, antingen runka eller knulla nån av mina fleshlights, Har medvetet hållit upp i 5 dagar sen körde jag på igen. HELVETTE vad det gick för mig, inte så att jag sprutade ner allt som fanns men jävlar vad skönt det var när jag kom i mål. Jag var helt skakig efteråt, men jävligt NÖJD.
Hur känner du dig under dom 5 dagarna som du hållit upp? Märker du någon skillnad i välmående/livskvalitet osv?


Citat:
Ursprungligen postat av joggen53
Jag runkar dagligen men slutar oftast innan sprut. Sådär 2 sekunder innan sen får kuken slakna. Kan runka kuken hård flera gånger om dagen. Kuken får belöning 2 gånger i veckan då den får spruta ur sig sin säd. Sen får jag inte fart på den mer den dagen. Bättre att vara lite småkåt för jämnan. Till saken hör att kuken är 70 år gammal. Har runkat sen jag var 15. Det blir några liter sperma det.

Genuin fråga; hur många timmar totalt lägger du på onani varje dag om du räknar ihop allt? Skulle de inte va enklare att bara spruta direkt och sen gå och göra något annat?
Citera
2020-10-13, 13:53
  #31
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muchurban
Hur känner du dig under dom 5 dagarna som du hållit upp? Märker du någon skillnad i välmående/livskvalitet osv?


Jag blir sur å grinig å vill b ara sätta mig i ett hörn å runka eller brutalknulla mina fleshlights. MÅSTE TÖMMA KUKEN, känner jag, å när jag väl gör det känns allt bra igen.


Genuin fråga; hur många timmar totalt lägger du på onani varje dag om du räknar ihop allt? Skulle de inte va enklare att bara spruta direkt och sen gå och göra något annat?

..
Citera
2020-10-21, 14:30
  #32
Medlem
Jag förstår inte varför man ska låtsas att man inte onanerar, ungefär som att det vore något skamligt. Att onanera är ju bra på många sätt, man lär känna sig själv och sin kropp och man blir mer avslappnad. Det är väldigt olika hur ofta jag onanerar, det gäller att prioritera det också men jag gillar när det sker helt spontant. Ibland kan man ju tröttna men då är det ju bara att ta ett uppehåll och se hur det känns.
Citera
2020-10-21, 23:00
  #33
Medlem
Kisiragis avatar
De gånger jag haft förhållande har jag inte onanerat, utan haft sex istället eller avrunkad. Varför skulle onani vara något dåligt? bra att få sädestämning för prostatan och välbefinnandet.
Porr däremot kan man försöka minska på, det är bättre att använda fantasin i längden, eller läsa sexnoveller som är välskrivna.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback