Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-30, 12:06
  #1
Avstängd
Marion86s avatar
När jag var där förra veckan var det bara invandrare/slöjor som jobbade där, ja även dom flesta som köade var invandrare.
Allt var kaos och jag hörde att folk fått vänta minst 2 månader på id-kort.
Det går inte att komma fram på telefon och ingen tar ansvar eller vet vart man ska vända sig för att klaga eller få hjälp.
Dagens politiker verka skita i om viktiga myndigheter inte fungerar, bara dom kan inkvotera några blattar så är allt frid o fröjd i deras hjärnor.
Valet 2018 kommer bli en obehaglig överraskning för 7-klövern, alla jag känner är missnöjda och kommer rösta på SD.

Vem bär ansvaret för skattemyndigheten, vart vänder man sig när en myndighet fungerar så illa?
Gäller Lindhagensgatan 76 · 077-156 75 67

PS:Om tråden ligger fel så går det bra att flytta den rätt
Citera
2017-05-30, 12:08
  #2
Moderator
Sun Rulers avatar
Jag har i egenskap av mitt yrke kontaktat Skatteverket ett flertal gånger det senaste halvåret men varje gång så har en röst sagt: "Just nu är det många som ringer, var god försök senare! *klick*

Ingen telefonkö, ingen återuppringning.

Det känns betryggande att inte kunna få kontakt med myndigheten i viktiga ärenden.
Citera
2017-05-30, 12:10
  #3
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Jag har i egenskap av mitt yrke kontaktat Skatteverket ett flertal gånger det senaste halvåret men varje gång så har en röst sagt: "Just nu är det många som ringer, var god försök senare! *klick*

Ingen telefonkö, ingen återuppringning.

Det känns betryggande att inte kunna få kontakt med myndigheten i viktiga ärenden.
Anmäl till JK, ett sådant agerande är ett brott mot förvaltningslagen.
Citera
2017-05-30, 12:12
  #4
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Jag har i egenskap av mitt yrke kontaktat Skatteverket ett flertal gånger det senaste halvåret men varje gång så har en röst sagt: "Just nu är det många som ringer, var god försök senare! *klick*

Ingen telefonkö, ingen återuppringning.

Det känns betryggande att inte kunna få kontakt med myndigheten i viktiga ärenden.
Detta fenomenet är ju faktiskt på de flesta ställen idag.
Försäkringskassan dom svarar typ aldrig men du kan knappa in ditt nummer iafall.
Skatteverket lycka till.
Tele 2 ännu mer lycka till köer på typ 22 minuter
Comviq Lycka till
Sjukhuset lycka till
Swedbanks telefonbank vid kundsupport bara typ 122 i kö före dig.
Det är den servicen vi får
Citera
2017-05-30, 12:25
  #5
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Anmäl till JK, ett sådant agerande är ett brott mot förvaltningslagen.
Det är ingen dum idé samtidigt som JK själv är öppna med att bristande resurser tvingar dem att prioritera hårt.
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Detta fenomenet är ju faktiskt på de flesta ställen idag.
Försäkringskassan dom svarar typ aldrig men du kan knappa in ditt nummer iafall.
Skatteverket lycka till.
Tele 2 ännu mer lycka till köer på typ 22 minuter
Comviq Lycka till
Sjukhuset lycka till
Swedbanks telefonbank vid kundsupport bara typ 122 i kö före dig.
Det är den servicen vi får
Jo, det verkar onekligen vara en ofrånkomlig samhällsutveckling.

Frågan som direkt uppstår är om den offentliga servicen vi betalar vår höga skatt försämras avsevärt, vid vilken punkt blir det således ok att upphöra med att betala skatt?!
Citera
2017-05-30, 12:29
  #6
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Detta fenomenet är ju faktiskt på de flesta ställen idag.
Försäkringskassan dom svarar typ aldrig men du kan knappa in ditt nummer iafall.
Skatteverket lycka till.
Tele 2 ännu mer lycka till köer på typ 22 minuter
Comviq Lycka till
Sjukhuset lycka till
Swedbanks telefonbank vid kundsupport bara typ 122 i kö före dig.
Det är den servicen vi får

Det är ju en viss skillnad att vara ett samhällsnyttigt eller privat bolag. Att Swedbank har 122 samtal före är "inget" problem mer än ett visst besvär , men när man ska ringa sjukhuset så är det ett allvarligt problem.
Citera
2017-05-30, 12:54
  #7
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Själv hade jag inga direkta problem, det var väl 20 minuters telefonkö men hjälp fick jag till sist.
Citera
2017-05-30, 13:05
  #8
Medlem
Internhumors avatar
Svenska statsfinanser kommer att haverera totalt de kommande åren.

Landet är gravt misskött pga de ekonomiska teorier man har följt som går ut på att kontrollera inflationsutvecklingen i svensk ekonomi samtidigt som man ökar kreditexpansionen mer än vad realekonomin växer. Det har inneburit att man slimmat den offentliga sektorn i en sådan omfattning att den inte kan leverera service längre. Den svaga kronan gynnar inte upphandlingen av offentliga tjänster och vår levnadsstandard och välfärd sjunker i kvalité. Kompetensutvecklingen är eftersatt och de som rekryteras till offentlig sektorn har varken kunskap eller ekonomiska medel att leverera välfärd.

De höga skatterna finansierar inte längre välfärd utan används som ett verktyg att upprätthålla prisstabilitet i en kreditspekulationsekonomi. Överskottsmålen som dominerat den statsfinansiella politiken sedan tidigt 1990-talet har varit möjliga tack vare nedskärningar och höga skatter som balanserat upp den vårdslösa kreditexpansionen som pågått i snart 30 år i Sverige

Här är en som fått betala för "kalaset".
https://www.youtube.com/watch?v=Eqi2AXqX2DM
__________________
Senast redigerad av Internhumor 2017-05-30 kl. 13:20.
Citera
2017-05-30, 13:37
  #9
Medlem
SlipadDiamants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
När jag var där förra veckan var det bara invandrare/slöjor som jobbade där, ja även dom flesta som köade var invandrare.
Allt var kaos och jag hörde att folk fått vänta minst 2 månader på id-kort.
Det går inte att komma fram på telefon och ingen tar ansvar eller vet vart man ska vända sig för att klaga eller få hjälp.
Dagens politiker verka skita i om viktiga myndigheter inte fungerar, bara dom kan inkvotera några blattar så är allt frid o fröjd i deras hjärnor.
Valet 2018 kommer bli en obehaglig överraskning för 7-klövern, alla jag känner är missnöjda och kommer rösta på SD.

Vem bär ansvaret för skattemyndigheten, vart vänder man sig när en myndighet fungerar så illa?
Gäller Lindhagensgatan 76 · 077-156 75 67


PS:Om tråden ligger fel så går det bra att flytta den rätt

Om du tittat in på Försäkringskassan på bottenplanet på samma adress skulle du sett att det ser likadant ut där. Idel invandrare bland besökarna, kände mig som en turist i fjärran land.
Likadant bakom disken, idel invandrare , handläggaren förstod inte ens mitt ärende utan var tvungen att kalla på hjälp.
Citera
2017-05-30, 14:02
  #10
Medlem
I Växjö har det varit köer utanför gatan och Securitasvakt innanför dörren.
En av massinvandringens bieffekter.
Det är löjeväckande att Sveriges befolkning röstat för sånt här.
Citera
2017-05-30, 14:32
  #11
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Det är skillnad på ett servicekontor och ett skattekontor. Servicekontoren, av typen som TS besökte, hade alla varit nedlagda vid det här laget om det inte vore för invandringen och den stora efterfrågan som den har medfört. Det är likadant för Försäkringskassan. I princip samtliga samhällsfunktioner är oproportionerligt belastade av invandrare.
Citera
2017-05-30, 14:34
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Själv hade jag inga direkta problem, det var väl 20 minuters telefonkö men hjälp fick jag till sist.


Skillnade mellan dig och "pojkrums" nasisterna här i FB är att så fort dom får lida liiiiiiite gran oavsett vad det handlar om är att dom skyller direkt på Invandrarna och 7-klövern.

Jag är en person som tack vare mitt företag måste komma i kontakt med olika myndigheter ofta. Sällan har jag behövt utstå långa telefonköer och när jag väl kommer fram så är det alltid trevligt bemötande och bra service!
Aldrig behövt stå längre än 20min i kö och det stör absolut inte mig.

antar att TS vill ha Donald Trumps mobil som hamnar säkert i kö1 oavsett vart han ringer till.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback