Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-30, 11:40
  #1
Medlem
Jag ringer väldigt lite. Tidigare har jag kunnat ha ett Comviq kontantkort för 250:- till 300:- / år. Nu ringde jag banken ett 0771-gratisnummer som Comviq Standard tog 2:50 per minut att ringa till. Telefonköer gjorde att det gick ett par hundra. Jag bytte därför till Hallon men det verkar bara vara giltigt i 30 dagar. Finns det inget kontantkort som kostar under 300:- per år? Eller har operatörerna kommit överens om att avskaffa den möjligheten?
Citera
2017-05-30, 11:45
  #2
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berch123
Jag ringer väldigt lite. Tidigare har jag kunnat ha ett Comviq kontantkort för 250:- till 300:- / år. Nu ringde jag banken ett 0771-gratisnummer som Comviq Standard tog 2:50 per minut att ringa till. Telefonköer gjorde att det gick ett par hundra. Jag bytte därför till Hallon men det verkar bara vara giltigt i 30 dagar. Finns det inget kontantkort som kostar under 300:- per år? Eller har operatörerna kommit överens om att avskaffa den möjligheten?
https://www.telia.se/privat/telefoni/kontantkort
Ladda Enkel kostar 50 kr per år om du inte ringer för mer...
Citera
2017-05-30, 12:03
  #3
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berch123
Jag ringer väldigt lite. Tidigare har jag kunnat ha ett Comviq kontantkort för 250:- till 300:- / år. Nu ringde jag banken ett 0771-gratisnummer som Comviq Standard tog 2:50 per minut att ringa till. Telefonköer gjorde att det gick ett par hundra. Jag bytte därför till Hallon men det verkar bara vara giltigt i 30 dagar. Finns det inget kontantkort som kostar under 300:- per år? Eller har operatörerna kommit överens om att avskaffa den möjligheten?

Du har Telenor Rörligt 100kr, som är giltigt i 365 dagar
69 öre/min resp sms
öpnningsavgift 99 öre

Om det då kostar under 300kr beror naturligtvis på hur mycket du ringer.

PS. 0771 är inte ett gratisnummer, man betalar som lokaltaxa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback