Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-24, 16:00
  #37
Medlem
Bimboankans avatar
Hallå!
Jag undrar om det är någon här som kör "NiceHash clienten 2.0.0.7"
Hur fungerar det för er isf?
Citera
2017-06-25, 21:49
  #38
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winlix
Angående att flasha GPU så har ethOS atiflash intregerat!
Allt du behöver är en ".ROM" på riggen (kan ladda ner från i-net direkt från riggen) sedan använder du CMD-prompten för att flasha kortet direkt i ethos!

https://www.reddit.com/r/EtherMining...ards_in_ethos/

Kort sagt så skulle jag skippa allt som heter Windows och köra straight ethOS fårn början

Pz

Som sagt funkar ethOS bara på AMD, och alla AMD-kort ar slutsålda overallt. Så om man koper ny rigg nu måste man kora gtx1070 och Windows/simplemining
Citera
2017-06-25, 21:52
  #39
Medlem
adolfbubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
Hallå!
Jag undrar om det är någon här som kör "NiceHash clienten 2.0.0.7"
Hur fungerar det för er isf?

Jag har testat den lite grann. Valdigt enkel att anvanda, antagligen den allra enklaste av alla mining-Softwares om man kor Windows. Bara att copy-paste Bitcoin-adressen och trycka "start". Vet dock inte hur effektiviteten/profitabiliteten ar jamfort med de andra metoderna + man får endast utbetalt i BTC
Citera
2017-06-26, 17:19
  #40
Medlem
kan ni hjälpa mig lite vilket är bäst av dom här 2 korten
https://www.netonnet.se/art/datorkom...g/244379.8988/
https://www.netonnet.se/art/datorkom...g/244385.8988/
Citera
2017-06-26, 17:21
  #41
Medlem
även vilket kort är bäst bara för att starta mina lite smått för max 2500 ungerfär
Citera
2017-06-27, 00:13
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfbubbla
Som sagt funkar ethOS bara på AMD, och alla AMD-kort ar slutsålda overallt. Så om man koper ny rigg nu måste man kora gtx1070 och Windows/simplemining

Precis, har faktiskt fått mina order bekräftade och ändrade fler gånger än man bytt strumpor nu

Fick byta ut hälften av mina beställda AMD kort mot Nvidia GTX 1060's (kändes mer värt än 1070s med tanke på pris och kvantitet). Har nu fått hem 16st GTX 1060s 6GB (Gigabyte Extreme+ och Asus Strix OC) versionen av dem, dock så har alla butiker helt plötsligt slut på PSUs och jag får en EVGA 1300W, Corsair 1000W och Corsair 750W imorgon... Allt annat levereras om minst 2 veckor :/
Väntar även på fler Risers, tar sin tid...

Har ett par frågor dock nu när man byggt ihop riggen men inte kört igång ännu pga ingen PSU än.

*Kan man ha kvar den där gummi underlaget på USB Risern eller ska man ta bort dem? De sitter liksom fast med klister så antar att de kan vara kvar även när riggen är igång?

*Jag fick ut 2 x 8st GTX 1060 8GB och har beställd 2st M.2 omvandlare, tänkte nu köra 8x GPUs med tanke på att det blev så nu med beställningen. Detta är rätt version?

http://www.miniinthebox.com/sv/pci-e..._p3335295.html

* Det räcker med en EVGA 1300W G2 PSU för 8st GTX 1060 kort med undervolting till 65-70% ? Utan Undervolting kommer den dra 1350W men om man undervoltar lite så hamnar den runt 900-1000W och då bör en sådan räcka, enligt många Guider på Youtube och internet, har ni någon egen erfarenhet av detta?

För den andra riggen som också består av 8st GTX 1060s har jag köpt och fått en Add2PSU adapter, där jag tänkte köra Corsair 1000W och Corsair 750W med denna adapter, har ni någon erfarenhet av denna ? Tänkte att 1000W kör allting + 4/5 kort och 750W kör 3/4 kort med undervolt i MSI afterburner så klart då annars kommer det nog inte gå ihop


* Kan man köra Windows 10 på USB som EthOs etc eller ska man köra det på SSDn? Måste man ha aktiverat Windows med key eller kan man köra riggen utan att faktiskt aktivera Windows? Kommer uppdatera till windows 10 anniversary, den skall tydligen lösa en hel del problem.

*Någon här som testat nya Simple Mining för Nvidia kort? Går det att OC där samt Undervolt? Just nu verkar det enklast i Windows 10
__________________
Senast redigerad av Nizo 2017-06-27 kl. 00:23.
Citera
2017-06-27, 05:29
  #43
Medlem
annanmedlems avatar
Nizo: Låter som vi kan se fram emot med gott om kort på begagnatmarknaden

Jag vet inte hur mycket ett GTX 1060 ger just idag.

Någon som kan ge någon siffra?
Jag läste WCCFTechs artikel från i slutet av maj innan men valutan är ju värd mer nu men det är ju rimligt att anta att fler minear så jag vet inte alls hur det ser ut.

Sidan ett snäpp bakåt talade om Eth diff chart, verkar som svårighetsgraden har ökat till typ det dubbla men valutan är ju nästan värd dubbelt så mycket med. Gör ett GTX 1060 ca $50 på en månad / knappt $2 om dagen just nu? Beror ju på hur elförsörjningen ser ut och kostar.
Citat:
Ursprungligen postat av Nizo
Bör med dagens Ethereum difficulty ge ~3-4 Eth per rig och dagens pris ge en avkastning på ~9 * 350 * 8 = ~ 25.000kr per månad vid försäljning och minus kostnader säg ~20.000kr per månad, vilket är acceptabelt. Dock så kommer jag att behålla alla ETH tills PoS och sedan börja mina Zcash och andra alt coins för att börja betala av riggen. Det låter bra med dessa beräkningar, dock så vet man aldrig hur det går och allt kan vara en bubbla som kan spricka alternativt explodera. Det är en hel del risk som ingår som man får vara beredd på (Då menar jag även risken att hårdvaran pajar och du inte får ut lika mycket som förväntat.. )
9 från dina Eth per dator? 3-4 hade ju gett 3.5- upp till 10% tyngre nu ger 3.15 * 3 = 9.45, $256 just nu, å andra sidan står dollarn i 8.71 SEK, så 9.45*256*8.71=21 071 kr för tillfället i.s.f.?
Finns ju en klar osäkerhet i priset på valutan å andra sidan börjar det bli olönsamt kommer ju färre köra. Fast det är ju rätt mycket hype nu och det där snacket om att sälja hackor och spadar till guldrushen .. Som tur är har ju grejerna du har köpt ett fysiskt värde också.

Pajad hårdvara drar ju förhoppningsvis inte med sig allting.

Nu hade du ju risers iofs; men jag frågar ändå; det finns tillräckligt med plats för alla korten? Alltså, i avstånd emellan dem med?
__________________
Senast redigerad av annanmedlem 2017-06-27 kl. 05:45.
Citera
2017-06-27, 06:18
  #44
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfbubbla
Jag har testat den lite grann. Valdigt enkel att anvanda, antagligen den allra enklaste av alla mining-Softwares om man kor Windows. Bara att copy-paste Bitcoin-adressen och trycka "start". Vet dock inte hur effektiviteten/profitabiliteten ar jamfort med de andra metoderna + man får endast utbetalt i BTC

OKej, för jag har testat deta,men jag får det inte att fungera alls, den vill ju "benchmarka" hårdvaran, och jag har gjort det ett par ggr nu men det händer inget alls.
Varje gång jag trycker på starta så benchmarkar den automatiskt men sen händer det inge mera.

Har installerat om
laddat ner dom senaste drivrutinerna för grafikkortet
kört som admin
Men inget fungerar.
Citera
2017-06-29, 20:57
  #45
Medlem
Jag fick igång riggen med 7x Gigabyte GTX 1060 6GB relativt "enkelt" på Windows 10 med Claymore v9.6. Väntar på mina risers för att kunna bygga 3st till och M.2 adapter för att kunna ha ett 8e kort i riggen

Riggen består av :

Intel Pentium G4400 skylake
4GB ram
MSI z170a gaming m5
7x (snart 8x) Gigabyte GTX 1060 6GB Aorus Extreme+
Corsair HX1000 1000W, driver mobo och 4 GPU
Corsair CS750m 750W

Dom 2 PSU är kopplade med Add2PSU adapter, fungerar klockrent!

Jag återkommer med hur jag gjorde och vilka problem jag stötte på snart när jag har lite mer tid

Ett tips är dock om du fått igång riggen och får massa "Can't allocate buffer Dag" då är det faktiskt enklare än man tror, jag fick dock gå igenom om ett helvete och hela internet tills jag hittade lösningen... Ändra virtuella minnet till rätt

Du trycker på höger klickar på 'Den här datorn' som du kan hitta i Start, till vänster har du sedan 'Avancerade inställningar' sedan
fliken 'Avancerat' >>Prestanda >>Inställningar >>Avancerat >>Virtuellt minne>>Ändra >>Välj din disk, min är bara C: >> Välj 'Ingen växlingsfil' >> Tryck Aktivera >> kommer inte ihåg om du behövde starta om datorn här, isåfall gör det >> gå sedan tillbaka dit igen efter omstart, och denna gång välj >>> Egen storlek, här ska du om du har 5 eller fler GPU välja ett högt värde.. Jag har minimum på 16000MB och maximum på 20000MB sedan tryck Aktivera och starta om datorn.. Nu ska du kunna köra Claymore v9.6 miner utan problem.

Återkommer med mer snart
Citera
2017-07-05, 02:49
  #46
Medlem
elperias avatar
Efter att ha läst en hel del på olika forum (Engelska som Svenska) så är det stora frågan - Är det verkligen värt att ge sig in i mining-världen just nu?

POS sägs träda kraft i början på 2018 och det kommer innebära slutet för alla miners, då kommer man sitta hemma med en hel hög grafikkort till ingen nytta.

Vad tror ni, lär POS träda kraft eller är det enbart spekulationer då dessa även uppstodd år 2016.
Citera
2017-07-05, 21:38
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elperia
Efter att ha läst en hel del på olika forum (Engelska som Svenska) så är det stora frågan - Är det verkligen värt att ge sig in i mining-världen just nu?

POS sägs träda kraft i början på 2018 och det kommer innebära slutet för alla miners, då kommer man sitta hemma med en hel hög grafikkort till ingen nytta.

Vad tror ni, lär POS träda kraft eller är det enbart spekulationer då dessa även uppstodd år 2016.

PoS gäller bara Ethereum, det finns hundratals andra coins där ute. Dessutom så ingår så klart en risk, allting kan helt plötsligt krascha om man har som du säger en hel del grafikkort hemma som man kan bygga lego med!

Fick igång 8st kort på Win10 (Virtual Memory : Min 16384, Max 16384)
Citera
2017-09-23, 00:31
  #48
Medlem
ringmuscles avatar
tjena, har ett problem.

kan man inte minea med claymore från nanopool till ethereum wallet? Nanopool har skickat payout men har inte fått i wallet...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback