• 1
  • 2
2017-05-29, 18:52
Medlem
Yoyo, Flashbacks kärleksexperter...

Så här är de: för en dryg månad sedan, började en kille i vårt kompisgäng plötsligt visa intresse för mig. Vi hade snackat vid några tillfällen innan och klickade bra personlighetsmässigt. Har dock inte interagerat med honom mer än vid ett par-tre tillfällen då han oftast inte kommer på våra små get-togethers. Jag har alltid funnit honom attraktiv men vetat att han haft flickvän och därför inte tänkt så mycket på det mer än vid de få tillfällena som vi sågs och blev därför förvånad när han bjöd ut mig.

Nu har det inte ens gått en månad men vi har redan (mycket på hans intitativ) hunnit bli ett officiellt par, han håller min hand framför våra kompisar och insisterar på att jag ska träffa hans polare. Han tog intitiativ till en kyss redan på första dejten. Jag lät dock inget sex hända förrän på femte dejten och såg till att inte "kunna" ses mer än över fika i stan och sådant vilket han glatt ställde upp på utan att hinta om att vi ska gå hem till nån av oss.

Jag gillar honom väldigt mycket men allt har skett så...snabbt. Det som sätter myror i huvudet på mig mest av är att jag vet att han blev singel för endast ett drygt halvår sedan. Dessutom var det HAN som blev dumpad av sin sambo som hade varit otrogen mot honom....Nu uppger han sig vara dökär i mig och jag är förvirrad. Osar detta rebound eller kan man komma över ett 8-år långt förhållande så fort?

Jag är 26 och han är 29 om ni undrar
Citera
2017-05-29, 18:58
Medlem
AA-suiteds avatar
Han kan mycket väl vara kär i dig. Om han är en trevlig kille så låter det som en trevlig situation. Det jobbiga är om ni gör slut eftersom det är svårt att fortfarande vara vänner efter det men om ni siktar på ett långvarigt förhållande så kör hårt.
Citera
2017-05-29, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skordatura

Så här är de: för en dryg månad sedan, började en kille i vårt kompisgäng plötsligt visa intresse för mig. Vi hade snackat vid några tillfällen innan och klickade bra personlighetsmässigt. Har dock inte interagerat med honom mer än vid ett par-tre tillfällen då han oftast inte kommer på våra små get-togethers. Jag har alltid funnit honom attraktiv men vetat att han haft flickvän och därför inte tänkt så mycket på det mer än vid de få tillfällena som vi sågs och blev därför förvånad när han bjöd ut mig.

Nu har det inte ens gått en månad men vi har redan (mycket på hans intitativ) hunnit bli ett officiellt par, han håller min hand framför våra kompisar och insisterar på att jag ska träffa hans polare. Han tog intitiativ till en kyss redan på första dejten. Jag lät dock inget sex hända förrän på femte dejten och såg till att inte "kunna" ses mer än över fika i stan och sådant vilket han glatt ställde upp på utan att hinta om att vi ska gå hem till nån av oss.

Jag gillar honom väldigt mycket men allt har skett så...snabbt. Det som sätter myror i huvudet på mig mest av är att jag vet att han blev singel för endast ett drygt halvår sedan. Dessutom var det HAN som blev dumpad av sin sambo som hade varit otrogen mot honom....Nu uppger han sig vara dökär i mig och jag är förvirrad. Osar detta rebound eller kan man komma över ett 8-år långt förhållande så fort?

Han verkar ju stabil och gillar du honom är det bara att köra. Uppenbarligen är han på jakt efter något och du kom i hans väg.
Citera
2017-05-29, 20:15
Medlem
Han kanske kände sig helt klar med henne efter att ha fått veta sanningen och dessutom har ett bra psyke. Du kanske dessutom visade sig ge honom en dimension som han inte hade med henne.

Det är ju fullt möjligt att de inte var så kära heller efter 8 år där de faktiskt ändå träffats som rätt unga. Det kanske var det som behövdes för att de skulle bryta sin vardag som de egentligen ville ur.

Håller han inte på o velar osv kan ni väl köra på. Du kan ju faktiskt också diktera villkor och säga att du vill lugna ner det lite mest för att du själv tar tid på dig i början, men att det är ni osv.
Citera
2017-05-29, 20:19
Medlem
rebound... REEEEEBOUND

stinker rebound.

jag ger detta MAX 2-3 år
Citera
2017-05-29, 22:44
Medlem
Äh -funkar det och känns bra så är det väl bara att köra?
Tiden är väl inte relevant ? Är ju inte inte direkt igår han blev dumpad.
Skitsvårt att träffa normala människor , var glad .
Citera
2017-06-01, 08:44
Medlem
Jag tror absolut att han kan vara kär i dig. Jag har själv, för ett par månader sedan, blivit utkastad ur det längsta, bästa och mest fantastiska förhållande jag någonsin haft.
Jag trodde absolut inte att jag skulle komma över den damen, tills för bara några veckor sedan! Nu har jag träffat en ny dam som jag är absolut helt upp över öronen galet tokförälskad i.

Det har gått knappt 4 månader från dam 1 till nuvarande förälskelse.
Din kille kan, precis som jag, absolut vara i sjunde himmeln!
Citera
2017-06-01, 09:53
Medlem
TooOldForThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redwinters
Jag tror absolut att han kan vara kär i dig. Jag har själv, för ett par månader sedan, blivit utkastad ur det längsta, bästa och mest fantastiska förhållande jag någonsin haft.
Jag trodde absolut inte att jag skulle komma över den damen, tills för bara några veckor sedan! Nu har jag träffat en ny dam som jag är absolut helt upp över öronen galet tokförälskad i.

Det har gått knappt 4 månader från dam 1 till nuvarande förälskelse.
Din kille kan, precis som jag, absolut vara i sjunde himmeln!

Det du beskriver, utan att riktigt inse det, är rebound.
Citera
2017-06-01, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TooOldForThis
Det du beskriver, utan att riktigt inse det, är rebound.
Eller så kan man fortsätta att vara singel ytterligare ett par månader/år och spendera mer tid av sitt korta o enda liv man har singel, eller hur? Eller så ignorerar man det man som två personer ovan gjort och lever gott.
Citera
2017-06-01, 15:00
Medlem
TooOldForThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toasty911
Eller så kan man fortsätta att vara singel ytterligare ett par månader/år och spendera mer tid av sitt korta o enda liv man har singel, eller hur? Eller så ignorerar man det man som två personer ovan gjort och lever gott.

Har du läst trådstarten? Första inlägget avslutas med följande spörsmål: "Osar detta rebound eller kan man komma över ett 8-år långt förhållande så fort?" Det fullkomligt stinker rebound precis som Redwinters anekdotiskt bekräftar ovan.

Frågan är alltså inte huruvida en förälskelse inledd i desperation kan utmynna i en seriös kärleksrelation.
Citera
2017-06-02, 13:22
Medlem
Förmodligen rebound och officiella för att visa att han "gått vidare från sitt ex och att hon ska se detta". Kan tänka mig att det är så.

Ni har vetat om varandra länge? och att han nu helt plötsligt blir "störtkär" i dig känns väldigt orimligt.

Hade kanske vart annorlunda om ni råkat träffats första gången för säg 1-2 månader sen.
Citera
2017-06-02, 14:59
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skordatura

Det skulle kunna vara så att du undermedvetet redan diskvalificerat honom.
Vad känner du? Vill du fortsätta av hela ditt hjärta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in