Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-29, 11:02
  #1
Medlem
Hej, jag ska ut och resa för första gången i mitt liv, och dessutom helt själv, har smått ångest över hela grejjen med att flyga samt att bara hitta och komma på rätt ställe och allt det där.. har dock en vän i sofia som jag ska träffa så när jag väl kommer så långt blir det lite lättare.

Tusen frågor.. men räcker det med vanligt pass för att klara sig dit och hem? behöver man fixa några försäkringar etc eller sköts det automatiskt? har tänkt vara där i 9 dagar.

Flyger med Wizzair utgång från köpenhamn, tänkte köra på deras billigaste biljett som endast har ett lätt handbagage på 42 x 32 x 25, någon som har rekommendation för en sådan väska? en vanlig liten ryggsäck kanske är bäst, ska bo på hotell där nere sedan men kan tvätta mina kläder osv hemma hos min vän, så känns inte som jag behöver särskilt mycket packning med mig.

Har väldigt lätt till ångest och panik så detta kommer verkligen bli en uppgift som förhoppningsvis kommer stärka mig själv, om jag väl klarar det då jag aldrig gjort något liknande förut, förstår om ni inte orkar svara på mina frågor eller om de kan verka konstiga men tack ändå.

Något annat som är bra att veta eller andra råd tas gärna emot.
Hälsningar en ängslig själ
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2843814

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback