Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-28, 19:14
  #1
Medlem
Vad är standard/praxis om man har en domän i stil med förnamnefternamn.se, och bara använder den för privat bruk? Ska man då använda sig av kontakt@förnamnefternamn.se, eller finns det andra >brukliga< format? Jag tänker på privat@förnamnefternamn.se, men den kanske förutsätter att samma domännamn också används i kommersiella syften(?)
Citera
2017-05-28, 19:53
  #2
Medlem
Jag föredrar förnamn@efternamn.se, vilket jag personligen använder, kort och simpelt. Om @förnamnefternamn.se enbart var tillgängligt hade jag försökt ha något kort, t.ex. hej@förnamnefternamn.se.
Citera
2017-05-29, 09:44
  #3
Medlem
jag@förnamnefternamn.se
myself@förnamnefternamn.se
pleasedontspam@förnamnefternamn.se
Citera
2017-05-29, 10:46
  #4
Medlem
Vad är vitsen med att han en domän enbart för epost, eller anvönder folk långa domäner till allt möjligt man kan ha en domän till? Personligen föredrar jag kortare domäner men som ändå har en viss om än inte uppenbar koppling till t ex efternamnet.
Citera
2017-05-29, 11:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Vad är vitsen med att han en domän enbart för epost, eller anvönder folk långa domäner till allt möjligt man kan ha en domän till?

Jag använder min domän, som är mitt efternamn, i huvudsak för epost. Med egen domän kan jag flytta runt till valfri eposttjänst eller köra på egen server, helt obunden. Jag behöver inte byta adress emellanåt för att någon knasbollepostleverantör går i konkurs eller bara lägger ner.
Citera
2017-05-31, 06:27
  #6
Medlem
Det jag menar är att jag är ute efter det mest "officiella"/seriösa/professionella om vi utgår från att jag har en @svensvensson.se-adress.

Av tidigare nämnda anledningar är jag tveksam till privat@svensvensson.se, men finns det några bra alternativ till kontakt@svensvensson.se?
Citera
2017-05-31, 08:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nachtzeit
Det jag menar är att jag är ute efter det mest "officiella"/seriösa/professionella om vi utgår från att jag har en @svensvensson.se-adress.

Av tidigare nämnda anledningar är jag tveksam till privat@svensvensson.se, men finns det några bra alternativ till kontakt@svensvensson.se?


Hej är det jag ser oftast.

hej@familjenefternamnsson.se
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback