Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-28, 18:36
  #1
Medlem
Hej!

Är lite förvirrad över de nya reglerna och alla cigarettsmaker som därmed inte finns.
Marlboro har ersatt sin svagaste icke menthol med menthol... alla nya smaker är numera menthol!!
Jag rökte Marlboro silver som sen ersattes med Marlboro beyond click där jag aldrig clickade utan rökte dem precis som de var. Jätte konstigt att alla varianter under gold numera är menthol!!

Och nu börjar letandet efter en ersättare där jag inser hur svårt det är att hitta innehållsförteckning. Det står ju inte längre hur starka cigaretterna eller om de är just menthol! Varför?

Har någon av er tips på cigaretter som är likvärdiga Marlboro silver eller beyond silver men som inte är menthol? Har testat Blen rosa men hu så äckliga de är!
__________________
Senast redigerad av HBosch 2017-05-28 kl. 18:48. Anledning: Rubrik
Citera
2017-05-28, 18:54
  #2
Medlem
vanliga Camel blue är hyfsat nära tycker jag
Citera
2017-05-28, 18:56
  #3
Avstängd
MrMadoffs avatar
Vad är det för fel på vanlig tobakssmak? Dvs vanliga röda?
Citera
2017-05-28, 19:02
  #4
Medlem
2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Vad är det för fel på vanlig tobakssmak? Dvs vanliga röda?
TS kanske inte är tillräckligt old school.
Citera
2017-05-28, 19:08
  #5
Medlem
psflaxs avatar
Skulle inte mentholcigaretter förbjudas redan förra våren???

Minns datumet 20:e Maj men är inte säker.
Citera
2017-05-28, 19:14
  #6
Medlem
frozenbeachs avatar
Håller med, helt jävla förvånad då dom gjort alla cigg som hade klick omgjorda till mentol istället, fan va vansinnig jag varit när jag köpt samma som förr. Gillade malboro tutch som va smalare cigg..
Fuck it
Citera
2017-05-28, 19:16
  #7
Medlem
Är inte Carmel Blue menthol? Gillar inte menthol...
Röda vanliga är på tok för starka
Citera
2017-05-28, 21:06
  #8
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBosch
Är inte Carmel Blue menthol? Gillar inte menthol...
Röda vanliga är på tok för starka

Nej de är inte mentol utan bara Camels light-cigg. Jag gillar smaken och de är vanligtvis ciggen jag köper när jag inte rullar. Av någon anledning verkar de dock brinna mycket snabbare än andra cigg så går man ut flera stycken så har de andra halva kvar när man rökt klart..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback