Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-28, 17:01
  #1
Medlem
Hej!

Jag leker med tanken att färga håret i en blå-turkos-grön-lila färg.

Liknande detta

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com...b1191962e7.jpg

Har inte koll på vilka märken som däremot sitter permanent.
Läser man på vissa står det "håller 5-10 hårtvättar".
Jag letar efter något som sitter i lite längre än detta däremot.

Uppskattar lite feedback på olika märken & produkter!

Tack för svar!
Citera
2017-05-28, 17:02
  #2
Medlem
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com...b1191962e7.jpg
Citera
2017-05-28, 22:25
  #3
Medlem
Couplets avatar
Jag köpte till sonen på Blue Fox, Stockholm. Satt förvånansvärt bra.
Citera
2017-05-31, 00:49
  #4
Medlem
MilkXos avatar
Alla fina onaturliga hårfärger är semipermanenta tyvärr.
Vilket betyder 6-8 tvättar färgen håller sig snygg.
Tror inte det finns en permanent formula än..

Frisörens "udda" färger är katastrof tyvärr. Alla som kommer in till butiken (vi säljer alla märken av semipermanenta färger) och varit hos frisören har fått en helt annan färg.. eller tvättats ut efter bokstavligt 3 tvättar.

De semipermanenta som Directions, manic panic osv innehåller ingen ammoniak eller peroxid. Det är som en inpackning med pigment!
Vilket betyder att du måste bleka håret väldigt ljust innan om du vill ha en ljusare färg.

Blå, grön och röd sitter längst kvar i håret. Tänk på det!
Citera
2017-05-31, 18:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MilkXo
Alla fina onaturliga hårfärger är semipermanenta tyvärr.
Vilket betyder 6-8 tvättar färgen håller sig snygg.
Tror inte det finns en permanent formula än..

Frisörens "udda" färger är katastrof tyvärr. Alla som kommer in till butiken (vi säljer alla märken av semipermanenta färger) och varit hos frisören har fått en helt annan färg.. eller tvättats ut efter bokstavligt 3 tvättar.

De semipermanenta som Directions, manic panic osv innehåller ingen ammoniak eller peroxid. Det är som en inpackning med pigment!
Vilket betyder att du måste bleka håret väldigt ljust innan om du vill ha en ljusare färg.

Blå, grön och röd sitter längst kvar i håret. Tänk på det!

Tack snälla för denna givande information! Ja min andra tanke var "kanske skulle gå till frisören och göra detta" (har aldrig ens färgat mitt hår hos en frisör vet bara att det är väldigt mkt dyrare).
Har kikat en del på magic panic och måste ändå så säga att den färgen låter mest övertygande just nu!

Finns de något blekningsmedel du skulle rekommendera som få håret väldigt ljust? Kanske även ett blekningsmedel som inte sliter jätte mkt håret?

Jag har fortfarande lite röd hårfärg kvar där jag tänkte bleka håret, men denna hårfärg är nästan 1 år gammal o är inte rött längre utan mera kopparfärgad då den har bleks med tiden.(detta var en vanligt röd hårfärg från schwarzkopf)
Citera
2017-06-24, 23:02
  #6
Medlem
Necronominoms avatar
Om du fortfarande letar säljer Citygross en sort som jag tror är den här http://lorealparis.se/products/hair-...-copperblonde/ finns i rött, lila, blått osv, kommer inte ihåg vilka som fanns i permanent men några spännande fanns det iaf, lär väl finnas på fler ställen men jag har bara sett den där
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback