Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-28, 11:43
  #1
Medlem
Det var ett tag sedan jag var på en restaurang där det endast fanns etnisk svenskar.

Det var den riktiga frågan om hur maten smakade, tog det allvarliga ställningen av att man skulle ha det bra, o.s.v.

Det gick alldeles utmärkt att fråga när någon man tyckte saknades på maten, men det fanns på menyn att det skulle tillkomma.

Inga bekymmer som helst, och de var riktigt trevliga, på riktigt!

Det fick mig att tänka på hur länge sedan det var som jag blev bemötande på det sättet i en restaurang av personalen.

Har ni varit på en restaurang där alla var etnisk svenskar, vad tyckte ni om det?
Citera
2017-05-28, 12:04
  #2
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Det var ett tag sedan jag var på en restaurang där det endast fanns etnisk svenskar.

Det var den riktiga frågan om hur maten smakade, tog det allvarliga ställningen av att man skulle ha det bra, o.s.v.

Det gick alldeles utmärkt att fråga när någon man tyckte saknades på maten, men det fanns på menyn att det skulle tillkomma.

Inga bekymmer som helst, och de var riktigt trevliga, på riktigt!

Det fick mig att tänka på hur länge sedan det var som jag blev bemötande på det sättet i en restaurang av personalen.

Har ni varit på en restaurang där alla var etnisk svenskar, vad tyckte ni om det?

Det har jag ingen aning om. jag brukar inte fråga personalen var de kommer ifrån.
I Norge är det vanligt med svensk serveringspersonal på retauranger,
Citera
2017-05-28, 12:28
  #3
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Brukar inte heller bry mig om var personalen kommer ifrån.
Citera
2017-05-28, 12:40
  #4
Medlem
RudyardKiplings avatar
TS har knepig svenska, vilket får varningsklockorna att ringa lite.

Jag har ett par lunchrestauranger jag äter på som med jämna mellanrum serverar fläsk av olika slag. En av dem har alltid fläsk som alternativ. Det tror jag gör att mycket av problemkunderna försvinner. Jag kan till och med tänka mig att de bara har fläsket på pappret s.a.s. för att markera.

På en av de bästa lunchrestaurangerna kommer en av hovmästarna från östeuropa eller balkan. En äldre, prydlig, 100% korrekt och professionell vänlig och trevlig man. En av kockarna är kines tror jag. Jag har inga problem med invandrare eller hudfärg utan det är vissa invandrargrupper/kulturer som jag skyr som pesten. Om någon ur dessa grupper lagar eller serverar lämnar jag lokalen.
Citera
2017-05-28, 15:56
  #5
Medlem
Man ska nog upp lite i prisklassen om det bara ska jobba helt svensk personal. Sedan dröjer det på lite med vad man finner på menyn, klassiska köket brukar både tillagas och ätas enbart av svenskar. Riktig bra svensk husmanskost har jag dock inte sett till på år och dag, om man inte räknar in julbordet, det tycker jag är lite synd.
Citera
2017-05-30, 09:59
  #6
Moderator
tobess avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad --> Restauranger och matställen
/Moderator
Citera
2017-05-30, 12:06
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Det var ett tag sedan jag var på en restaurang där det endast fanns etnisk svenskar.

Det var den riktiga frågan om hur maten smakade, tog det allvarliga ställningen av att man skulle ha det bra, o.s.v.

Det gick alldeles utmärkt att fråga när någon man tyckte saknades på maten, men det fanns på menyn att det skulle tillkomma.

Inga bekymmer som helst, och de var riktigt trevliga, på riktigt!

Det fick mig att tänka på hur länge sedan det var som jag blev bemötande på det sättet i en restaurang av personalen.

Har ni varit på en restaurang där alla var etnisk svenskar, vad tyckte ni om det?

Vilket land kommer du själv ifrån?
Citera
2017-06-20, 00:39
  #8
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Det har jag ingen aning om. jag brukar inte fråga personalen var de kommer ifrån.
I Norge är det vanligt med svensk serveringspersonal på retauranger,

Inte längre, tack och lov. Svensk arbetskraft lämnar Norge och ersätts av norrmän och östeuropéer.

För att svara TS: menar du att det enbart ska vara svensk personal eller enbart svenska kunder? Gå isåfall till någon bar eller nattklubb som är känd för att porta blattar att komma in.
Citera
2017-06-21, 17:55
  #9
Medlem
mjukmjukares avatar
Vilken bullshit tråd.
Herregud.

Någonsin varit utomlands?


´
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback