Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-27, 22:16
  #1
Medlem
Den 27 December ska jag och min bror resa till Thailand för första gången. Stannar i 3 veckor.
Bokat ett lyxhotell i 2 veckor och resterande dagar på partyhostel.
Full moon party, är det värt att dra dit och fira året på den ön eller är det lika livat överallt?

En arbetskamrat sa att dom gör salute när man kommer till ett hotell som har en liten högre standard än övriga. Är detta sant? Funderar på att byta till ett lite billigare mindre lyxigt. Vem fan vill ha en sån hälsning varje gång man ska in på hotellet.

Är det svårt att hitta resande folk att ha umgänge med? Jag menar finns det folk från Europa som inte är intresserade av alla dessa thaidrägg. Är det bara sex i skallen på alla som är där?

Första veckan blir i Phuket bara för att festa och ha roligt. Andra och tredje veckan blir ao nang för att slappa och bara glassa i solen. Någon som har tips och råd för de olika ställen. Vill verkligen göra det bästa av denna resa.

Min mor och far kommer ner 2 veckor efter och stannar 1 vecka tillsammans i Krabi, Både mor och far fyller 50 under tiden vi vistas där nere. Något tips på vad man kan göra? Jag och mina 2 syskon har sparat ihop ca 30,000 som vi tänkt spendera på något riktigt trevligt till dom båda där nere. Lutar åt en privat båtresa till en privat ö och bara ta det lugnt. Finns det något annat man kan hitta på för sina föräldrar?
Citera
2017-05-28, 10:12
  #2
Medlem
Du kan vara lugn ingen salute måste vara en skröna. Sköönt fördomsfull för en person med 0 erfarenhet och aldrig satt sin fot i landet. Visst finns det drägg men det finns minst lika många dräggsvin som bor på 5+ hotell. 30 000k låter väl lite väl mycket. En privat longthail med kock som lagar mat på stranden till alla går loss på 1 500b/per vilken inte är en dum ide. Full moon party är ni på fel sida för men bra fjortis party finns det ju på phi phi så skulle nog nöja mig med det.
Citera
2017-05-28, 13:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZendaEbbe
Den 27 December ska jag och min bror resa till Thailand för första gången. Stannar i 3 veckor.
Bokat ett lyxhotell i 2 veckor och resterande dagar på partyhostel.
Full moon party, är det värt att dra dit och fira året på den ön eller är det lika livat överallt?

En arbetskamrat sa att dom gör salute när man kommer till ett hotell som har en liten högre standard än övriga. Är detta sant? Funderar på att byta till ett lite billigare mindre lyxigt. Vem fan vill ha en sån hälsning varje gång man ska in på hotellet.

Är det svårt att hitta resande folk att ha umgänge med? Jag menar finns det folk från Europa som inte är intresserade av alla dessa thaidrägg. Är det bara sex i skallen på alla som är där?

Första veckan blir i Phuket bara för att festa och ha roligt. Andra och tredje veckan blir ao nang för att slappa och bara glassa i solen. Någon som har tips och råd för de olika ställen. Vill verkligen göra det bästa av denna resa.

Min mor och far kommer ner 2 veckor efter och stannar 1 vecka tillsammans i Krabi, Både mor och far fyller 50 under tiden vi vistas där nere. Något tips på vad man kan göra? Jag och mina 2 syskon har sparat ihop ca 30,000 som vi tänkt spendera på något riktigt trevligt till dom båda där nere. Lutar åt en privat båtresa till en privat ö och bara ta det lugnt. Finns det något annat man kan hitta på för sina föräldrar?



testa dykningen med kontiki tror det gick på ett par tusen bath men då ingick mat å man fick även kräla runt i mörkret... en sppeciell upplevelse
Citera
2017-05-28, 15:07
  #4
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banen
testa dykningen med kontiki tror det gick på ett par tusen bath men då ingick mat å man fick även kräla runt i mörkret... en sppeciell upplevelse

Vad menar du med det fetade?
Citera
2017-05-30, 17:18
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Vad menar du med det fetade?

hade ingen koll på att det var fetad text ens
Citera
2017-05-30, 17:21
  #6
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banen
hade ingen koll på att det var fetad text ens

Blir det enklare nuda?

"å man fick även kräla runt i mörkret... en sppeciell upplevelse"
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2843467

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback