Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-28, 21:37
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Tack för svar! Det gick ner tillslut, åt lite mat och lyckades sova. Nu känns det mycket bättre. 60 i vilopuls och ingen ansträngd känsla.

Gött, skönt att höra
Citera
2017-05-28, 21:52
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Cannabis kan inte trigga igång något "serotinin syndrom" Sen går tjack mest på dopamin, och nordrenalin. Inte serotinin. Droger som brukar kunna ge det du nämner är tex MDMA. Olika hallucinogener i kombination med annat skit. Tex SSRI mediciner. Eller Maohämmnare . Jag har dragit mkt tjack förr och vart vaken flera dygn, rökt cannabis varenda gång och jag har då inte fått något serotinin syndrome, det existerar nog inte ens på kartan när det gäller amfetamin och CB ihop. Värsta fall kanske du nojjar extra mycket om du vart vaken ett tag på tjack sen röker och på så vis snear ur. Men att det skulle vara särskilt farligt ihop stämmer inte.

Jao tänkte på SNRI kombo. Finns även risk vid intag av cannabis.
Citera
2017-05-28, 21:54
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Kan vara värt att läsa på lite innan du börjar häva ur dig en massa pinsamheter På vilket sätt bör det vara värre?

Haha kör du på
Citera
2017-05-29, 01:40
  #16
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Haha kör du på

Cannabis orsakar inte serotonin syndrome men du får givetvis tro vad du vill ifall det känns oviktigt för dig hur det faktiskt ligger till. Ifall du skulle orka bry dig, pröva läsa om serotonin syndrome på google, om du hört talas om det. Lycka till!
Citera
2017-05-29, 17:45
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Cannabis orsakar inte serotonin syndrome men du får givetvis tro vad du vill ifall det känns oviktigt för dig hur det faktiskt ligger till. Ifall du skulle orka bry dig, pröva läsa om serotonin syndrome på google, om du hört talas om det. Lycka till!

Bara Cannabis orsakar inte serotonin syndrome, det e när det kombineras med annat som det kan bidra till det.
Du kanske kan ta ditt eget råd nästa gång innan du ställer en fråga på ett forum.
Citera
2017-05-29, 20:45
  #18
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettberg
Bara Cannabis orsakar inte serotonin syndrome, det e när det kombineras med annat som det kan bidra till det.
Du kanske kan ta ditt eget råd nästa gång innan du ställer en fråga på ett forum.
Cannabis kombinerat med vad fan som helst kan INTE orsaka serotonergt syndrom... Det är endast substanser som frisläpper Serotinin tillsammans med nån annan substans som frisläpper det eller nån medicin som hämmar återupptaget av serotonin, dvs SSRI..

T.ex, MDMA + Zoloft kan orsaka Serotonergt Syndrom.
Citera
2017-06-02, 22:28
  #19
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Cannabis kombinerat med vad fan som helst kan INTE orsaka serotonergt syndrom... Det är endast substanser som frisläpper Serotinin tillsammans med nån annan substans som frisläpper det eller nån medicin som hämmar återupptaget av serotonin, dvs SSRI..

T.ex, MDMA + Zoloft kan orsaka Serotonergt Syndrom.

Exakt
Citera
2017-08-27, 18:26
  #20
Medlem
Bluepants avatar
Vill återkomma och berätta att jag numera lyckats få tag på Elvanse istället, och får inga som helst besvär med hjärtat. Har under min lilla karriär upptäckt att det enbart är vissa batchar tjack jag får oroande hög puls på. På ren amfetamin, antingen elvanse eller vissa bra/rena gatubatchar känner jag inget jobbigt ö.h.t, får knappt AT ens om jag varit vaken flera dagar.

Beror nog alltså på allt skräp & andra skit-stimulanter de bankar ut tjacket med. Ren amfetamin mår jag hur bra som helst på, bankat tjack mår jag bra på ett par timmar sen går pulsen upp och dunkar på tills jag slutar/AT:n är helt över. Tråkigt att man måste köpa elvanse för att få det man vill ha och inte massa skräp i, men tur å andra sidan att det finns t.ex rena produkter från staten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback