Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-27, 16:41
  #1
Medlem
drozboxs avatar
Vad händer om man beställer vapen på internet även fast man inte har licens? tex på Vildsvin behöver man licens men vad händer om man inte har det och beställer endå? får man hem det iallafall?
Citera
2017-05-27, 16:46
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drozbox
Vad händer om man beställer vapen på internet även fast man inte har licens? tex på Vildsvin behöver man licens men vad händer om man inte har det och beställer endå? får man hem det iallafall?

Vad tror du själv?

Rimligen så begär de licens eller någon form av inköpstillstånd. Annars lär de med största sannolikhet bli av med vapenhandeltillståndet.
Citera
2017-05-27, 16:48
  #3
Medlem
Nej.
Citera
2017-05-27, 16:49
  #4
Medlem
drozboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thure81
Vad tror du själv?

Rimligen så begär de licens eller någon form av inköpstillstånd. Annars lär de med största sannolikhet bli av med vapenhandeltillståndet.

Vad jag tror själv? Jag hade väl inte skrivit om jag visste? Jag har varit med om andra säljare som inte följer lagarna till 100% och slarvar.
Citera
2017-05-27, 17:03
  #5
Medlem
Kebabfysikers avatar
De kommer garanterat fråga efter papper som styrker din rätt att äga vapen.
Citera
2017-05-27, 17:12
  #6
Medlem
drozboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
De kommer garanterat fråga efter papper som styrker din rätt att äga vapen.

Jag har läst på flashback för ett tag sedan att dom skickar hem vapnet MED ett papper som du ska skicka tillbaks?
Citera
2017-05-27, 17:25
  #7
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drozbox
Jag har läst på flashback för ett tag sedan att dom skickar hem vapnet MED ett papper som du ska skicka tillbaks?

Jag köpte en studsare därifrån. Jag mailade intresse för ett vapen. De skickade en färdigifylld vapenlicensansökan som jag bara behövde skriva under och lämna in på min lokala polisstation.

När licensansökan gått igenom underrättades såväl jag som vildsvinsbutiken om detta och jag fick bössan skickad som vapenförsändelse till mig i två delar med en dags mellanrum.

Bössan fakturerades i efterhand via KLARNA. Smidigt sätt att köpa en bössa om man frågar mig.
__________________
Senast redigerad av ekerilar 2017-05-27 kl. 17:30.
Citera
2017-05-27, 17:31
  #8
Medlem
drozboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekerilar
Jag köpte en studsare därifrån. Jag mailade intresse för ett vapen. De skickade en färdigifylld vapenlicensansökan som jag bara behövde skriva under och lämna in på min lokala polisstation.

När licensansökan gått igenom underrättades såväl jag som vildsvinsbutiken om detta och jag fick bössan skickad som vapenförsändelse till mig i två delar med en dags mellanrum.

Bössan fakturerades i efterhand via KLARNA. Smidigt sätt att köpa en bössa om man frågar mig.

De är just det jag undrar.. kan man inte bara välja grannens adress och gå o ta pistolen? lol
Citera
2017-05-27, 17:44
  #9
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drozbox
De är just det jag undrar.. kan man inte bara välja grannens adress och gå o ta pistolen? lol

Nej, det blir nog svårt.

De skickar alltså den färdigifyllda licensansökan innan de skickar vapnet.

Vapnet skickas först sedan licensansökan gått igenom.

Som med alla paket, måste du också legitimera dig.
Citera
2017-05-27, 17:50
  #10
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drozbox
Vad jag tror själv? Jag hade väl inte skrivit om jag visste? Jag har varit med om andra säljare som inte följer lagarna till 100% och slarvar.

Om du köper på Darknet kan det gå bra. En "vanlig" vapenaffär kommer att neka dig.
Citera
2017-05-27, 19:30
  #11
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Om du köper på Darknet kan det gå bra. En "vanlig" vapenaffär kommer att neka dig.
Kan du, steg för steg, berätta hur ett sådant köp kunde gå till? Gärna med länkar och allt.
Om du vet alltså.
Citera
2017-05-27, 19:33
  #12
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Kan du, steg för steg, berätta hur ett sådant köp kunde gå till? Gärna med länkar och allt.
Om du vet alltså.

Det står en del i Tråden om .Onion / Darknet / Deep Web

Om det finns några sidor som säljer just nu har jag faktiskt ingen aning om.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback