Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-27, 13:17
  #1
Medlem
Fistkramps avatar
Har haft min "nya" samsung s8 i en vecka i skrivande stund och det är tamefan den absolut sämsta mobil jag haft, ja till och med min 10 år gamla motorola funkar bättre.

1. Den slår av samtalen när jag pratar (har talat med Samsung support och dom vet om denna bugg, provat att uppdatera systemvara men den lägger fortfarande på mina samtal.

2. Fingertryckssensorn är ett skämt, fungerar en tredjedel av gångerna jag försöker mig på den, minsta lilla smuts, damm eller fukt så fungerar den inte.

3. Varför auto roterar inte telefonen när man kollar på videoklipp eller liknande?

4. Och nu har mobilen börjat starta om sig själv wtf liksom?

Kan inte rekommendera denna telefon till någon, har varit trogen samsung i många år men nu ska jag reklamera skiten och köpa mig en Huawei p10.

Fler som har samma problem som mig?
Citera
2017-05-27, 13:25
  #2
Medlem
Sillberskys avatar
Det är ju vanligt när man köper det nyaste, de har en massa "barnsjukdomar"
Skulle själv satsa på en dokumenterat pålitlig mobil.
Citera
2017-05-27, 14:04
  #3
Medlem
Min lägger också på samtal och utgående ljud försvinner i 70% av samtalen. Skickades tillbaka på garanti efter 1 vecka, nu har den varit borta över 2 veckor utan att ha hört något från Telia. Omöjligt att få tag på någon som vill prata med en något irriterad kund. Skitföretag och skittelefon.
Citera
2017-05-27, 14:39
  #4
Medlem
Vill du ha en bra telefon?

Köp Samsung S7 Flat eller Edge spelar ingen roll.

Flasha sen in denna ROM

https://forum.xda-developers.com/s7-...-mods-t3435516

Varsågod, då har du den bästa telefonen på marknaden.

Jag har Screen on time på 8 timmar!!!

Slå det om du kan!
Citera
2017-05-27, 20:09
  #5
Medlem
hashs avatar
Känns ju lagom bra, har precis beställt en S8
Citera
2017-05-28, 18:55
  #6
Medlem
labambass avatar
Som motvikt kan jag säga att jag haft min s8 i en månad nu och inte upplevt några av dom problemen OP beskriver.

Är överlag mycket nöjd, bästa mobilen jag haft iaf. (Haft LG G3, G4, iPhone 6, Galaxy S7 etc)

Framförallt fingeravtrycksläsaren som OP tycker är ett skämt är den bästa jag provat på någon mobil (provat dom flesta modeller) blixtsnabb!
__________________
Senast redigerad av labambas 2017-05-28 kl. 18:58.
Citera
2017-05-29, 15:19
  #7
Medlem
swebarbs avatar
Går man på prisjakt så får den rätt ok betyg, du är nog en av dom få som har fått en kass mobil helt enkelt.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=4199926

finns väl ingen smartphone idag som inte har problem knappast bara samsung som har problem direkt med det du upplever... att mobilen startar om sig själv kan nog bero på en skit app, hade samma på min s7 edge omstarter nästan varje dag och då var det några sunk appar som tydligen kunde göra det, värt att kolla upp vad du har installerat.

ang ditt första problem så läs lite här,

http://www.swedroid.se/forum/threads...samtal.144969/

testa sätt telefonen till 3g bara ska tydligen funka.
__________________
Senast redigerad av swebarb 2017-05-29 kl. 15:26.
Citera
2017-06-02, 15:38
  #8
Medlem
Inte heller jätteimponerad. Köpte visserligen mycket för att utveckla på, men körde mer eller mindre på heltid en vecka.

För men är den ett bra exempel på Samsung - den ser skitfräsch ut, men när man använder den är det 100 småsaker som är kassa, ogenomtänkta och mest verkar till för att visa upp men oanvändbart i praktiken.

Några exempel:

1. som sagt, samtal droppas hela tiden
2. Idiotidé att lägga fingeravtrycksläsaren precis bredvid kameran. Missade hela tiden hela veckan
3. Powerknapp mitt emot bixby, som inte gör någonting. Tryckte fel hela tiden, så sjukt irriterande.
4. Irisscannern, asful, långsam och svår pricka rätt, för mej iaf.
5. mjukvara - Bloat deluxe, dubbla appar för allt, samsung ska tvunget trycka in massa skit bara för att. mega-irriterande. Vidare har Touchwiz blivit något bättre, men fortfarande ogenomtänkt och fult.
6. Skärmen är ju snygg, men beter sig underligt för mej. Röda tints, bleeds och ibland får den tokjuck och jag måste starta om den.


Totalt sett - sisådär, för mej.
Citera
2017-06-02, 19:42
  #9
Medlem
Fjantors avatar
Så ska jag köpa en S7 eller en S8..?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback