Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-27, 12:53
  #1
Medlem
Bomullsvantens avatar
Hejsan,

Försöker intallera en ny Wordpress hemsida under www/blablabla så att jag kan konfigurera den lokalt innan jag slänger upp den på internet. Efter att jag extraherat alla filer till www/blablabla så får jag "Error establishing a database connection" DIREKT när jag besökar localhost/blablabla. Detta är INNAN jag äns har konfigurerat Wordpress. Normalt sätt kommer ju guiden upp där jag får ange detaljer för användare, databas osv men här genererar den ett felmeddelande omgående.

Var ett tag sen jag satt ner med det så kan vara något enkelt jag missat, men annars, någon som har en idé om vad det är som ställer till de? De anra gamla Wordpress installationerna jag har på www/ fungerar utmärkt.

Tack i förhand!
Citera
2017-05-27, 13:20
  #2
Medlem
Bomullsvantens avatar
Problemet är löst!
Av någon anledning behöver jag numera döpa om wp-config-sample.php till wp-config.php för att installation ska kicka igång efter installation.
Citera
2017-05-27, 17:37
  #3
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomullsvanten
Problemet är löst!
Av någon anledning behöver jag numera döpa om wp-config-sample.php till wp-config.php för att installation ska kicka igång efter installation.

... så har det förvisso varit i WordPress i ganska många år.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback