Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-27, 10:16
  #1
Medlem
Det här ämnet förtjänar rimligen en plats också i detta forum. Frågan är här om det skrämmande antalet jihadister som brittisk säkerhetstjänst nu avslöjar att Storbritannien huserar (23000 st) kommer att beskrivas av svensk media på samma sätt som the Times gör och hur det i så fall kommer att se ut. Det finns skäl att tro att uppgiften anses vara så känslig här att den helst ska tystas ned, men jag har kanske fel.

https://www.thetimes.co.uk/edition/n...ists-3zvn58mhq
__________________
Senast redigerad av Rickardrattradig 2017-05-27 kl. 10:27.
Citera
2017-05-27, 10:22
  #2
Medlem
Som-Gjutens avatar
Har dem redigerat artikeln sedan du postade?

Det står nämligen 23000 st i artikeln.


Som vanligt så blåser det nog förbi...
Citera
2017-05-27, 10:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Har dem redigerat artikeln sedan du postade?

Det står nämligen 23000 st i artikeln.


Som vanligt så blåser det nog förbi...

Tack. Hjärnsläpp av mig. Det står 23000, inget annat.
Citera
2017-05-27, 14:48
  #4
Medlem
Kebabfysikers avatar
Nej, det tror jag inte. Islamistiska terrorattacker ska betraktas som väderfenomen, inget som går att påverka.
Citera
2017-05-27, 18:45
  #5
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Det här ämnet förtjänar rimligen en plats också i detta forum. Frågan är här om det skrämmande antalet jihadister som brittisk säkerhetstjänst nu avslöjar att Storbritannien huserar (23000 st) kommer att beskrivas av svensk media på samma sätt som the Times gör och hur det i så fall kommer att se ut. Det finns skäl att tro att uppgiften anses vara så känslig här att den helst ska tystas ned, men jag har kanske fel.

https://www.thetimes.co.uk/edition/n...ists-3zvn58mhq

Undrar hur många vi har i Svea rike? 10 tusen? 5 tusen? En sån siffra kommer Säpo aldrig att delge svenska folket. Det passar nämligen inte med den bild politikerna vill ge oss. Och det kan gynna mörka krafter.
Citera
2017-05-27, 18:59
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av another-devil
Undrar hur många vi har i Svea rike? 10 tusen? 5 tusen? En sån siffra kommer Säpo aldrig att delge svenska folket. Det passar nämligen inte med den bild politikerna vill ge oss. Och det kan gynna mörka krafter.

Ja, det är säkert ett sjukt stort antal i alla fall.

De 23000 i UK är ju dokumenterade jihadister, såna som deltar i nätverk, skriver på forum, sitter inne, osv, de är inga smålirare. Om man antar att varje sån har 3-4 familjemedlemmar o vänner som håller med eller i alla fall accepterar vad de sysslar med pratar vi om totalt fler än 100000. Redan det är ca 5% av UKs islamanhängare. Och vad kan mörkertalet vara? Lika högt kanske. I så fall är det 10%. Snuskigt många vilket som. Nyhetsvärdet av det borde vara mycket stort, men tystnaden är kompakt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback