Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-27, 01:06
  #1
Medlem
Precis köpt Oculus i impuls via Oculus officiella hemsida. Detta var efter jag läst om att de inte tar emot returer.

Nu till själva frågan.

Jag har suttit och tittat på flertalet youtube klipp där folk lirar Oculus och läst x antal recensioner efter att jag själv lirat. Inte någonstans nämner folk fisknätet man ser konstant. D.v.s. man ser de svarta linjerna mellan pixlarna. Folk pratar om att grafiken inte är den bästa men dålig grafik har jag inte problem med. Det vänta jag mig men "fisknätet" eller vad man ska kalla gör att det oerhört svårt att se distans.

Jag möter kraven när det kommer till prestanda. Är detta något man ska uppleva? Kan inte förstå folk som säger att de klarar sitta timtals o lira. Blir trött efter 15 min.
Citera
2017-05-27, 12:20
  #2
Moderator
memymos avatar
Spel: allmänt --> Konsol: hårdvarusupport
/Moderator
Citera
2017-05-28, 21:28
  #3
Medlem
Hejsvejs avatar
Tycker själv inte att screen-door-effekten märks så mycket, men det beror ju lite på vad man spelar och vilka grafikinställningar man har. De flesta spel tillåter att man ställer upp pixeldensiteten vilket gör att fisknätet syns mindre.

P.S Att bli trött efter 15 minuter kan ha mer att göra med motion-sickness än dålig grafik. Jag blir trött av spel där man går med stickan på handkontrollen eller där man kör bil. Spel där man teleporterar sig fungerar dock bra.
__________________
Senast redigerad av Hejsvej 2017-05-28 kl. 21:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback