Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-01, 21:01
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanya
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/218139

Vart har dom grävt upp den där jävla fossilen egentligen? Tråkigt att dom inte låter Paolo prata till punkt, han stänger ju ner gubbjäveln totalt.

Jag har helt gett upp att diskutera MMA med folk som inte förstår, jag tyckte själv att det såg lite obehagligt ut för några år sedan när jag började kika. Pride tex tycker jag är lite för magstarkt än idag med knän i huvudet på liggande motståndare och soccer kicks osv.

MMA är den enda sport jag följt kontinuerligt sen jag lärde mig att förstå sporten, så jävla magiskt och vackert.

Ni som inte förstår, your loss! Men trist att folk ska käfta om sånt dom inte har en aning om..

Antar att fossilen eller gubbjäveln du syftar på ditt mogna sätt är den äldre mannen?
Lite märkligt att endast fossilen lyckas hålla en logisk nivå eller talförhet för den delen, och dom två övriga har nog fått för många rubbningar i systemet av yttre påverkan.

Jag käftar inte, och förklara gärna för mig som tydligen inte förstår?
Citera
2017-06-06, 21:51
  #14
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Som ämnet lyder så handlar jämförelsen om ren och skär marknad.
MMA är ännu ett tydligt tecken hur man kan dra ut på gränserna för att locka publik, och därav skapa ett kommersiellt intresse.

MMA handlar enbart om att dra ut på gränserna för att locka ytterligare publik, och hur man kan mjölka pengar från reptil hjärnan.
Kampsport överlag kommer att töjas ut ytterligare framöver för att törsta samhället, och till slut blir det hela en freakshow.

Försvarar inte boxning men det är en knock när motståndaren ligger på golvet på grund av teknisk överlägsenhet, och därav inte behöva mata ytterligare slag liggandes.
Som sagt dom sportliga gränserna kommer att minimeras ytterligare framöver när folk tröttnar.

Jag personligen föredrar boxning (proffsboxning) och traditionell kampsport framför MMA. Är väl ganska konservativ av mig, men det är väl draget av WWE jag får ibland när jag ser MMA-matcher jag har lite svårt för.

Ska dock sägas att jag aldrig riktigt satt mig in i sporten, eftersom jag sedan jag varit liten knatte följt boxning och traditionell kampsport. Men ja så är öppen för att lära mig mer. Försöker se tunga titelmatcher när det finns möjlighet.

Och! Alla dessa djävla tyckare i Sverige som ska skrika om "våldsförhärligande" och "våldsromantik" lever i en fantasivärld, de vet inte vad de snackar om. De förstår heller inte vad våldet i kampsport egentligen handlar om, vad det är för slags kamp. Motståndaren är i förlängningen du. Det är dig själv du slåss mot. Man är sin största motståndare.
Den som förnekar våld, förnekar sig själv. Våld finns. Hur ska det kanaliseras? Boxning är ett sätt att göra det på ett konstruktivt och givande sätt.
Paolo har förövrigt helt rätt om den svenska (överlägsna) moralismen.

Lämpligt citat:
"Train tirelessly to defeat your greatest enemy, yourself, then discover the greatest master, yourself."
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback