Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-26, 18:39
  #1
Medlem
FerrisBuellers avatar
Jag är i en jobbig situation. Jag är rädd att min flickvän är otrogen mot mig, och det är mestadels för en genomborrande känsla av att hon döljer något för mig.

Hon har visat att hon är gränslös när det gäller sexuellt språk, sexuellt uppmanande inför andra män. Hon har haft en medlemssida på bodycontact.com under vårat förhållande vilket jag vet att det skedde en inloggning på under vår tid tillsammans. Hon har skämtat riktigt grovt med sina manliga vänner på ett sexuellt vis, hon har haft blåmärken på sina ben där vissa sett ut som piskrapp. Tidigare i förhållandet ringde det väldigt ofta dolt nummer i hennes telefon. När vi är i sociala sammanhang så dröjer det knappt 2 minuter innan hon spejar omgivningen och snart har upprättat ögonkontakt med någon ny kille. Jag tycker att hon har luktat sperma som omöjligen skulle kunna varit min egna när jag gick ner på henne vid ett tillfälle.

Nu till varför jag fortfarande tvekar på att sanningen är att hon faktiskt är otrogen mot mig. Jag har varit i ett förhållande förut där den flickvännen var otrogen mot mig. Systematiskt och från början av ett års långt förhållande, vilket fläckar mycket av sakerna som jag ser och upplever idag med min nya.Till exempel ögonkontakten, även fast jag kan tycka på även mina bästa dagar att det tyder på att hon inte är nöjd med mig eller oss.

Jag har fått höra från henne att otrohet är bra för förhållanden i viss mån, att det fanns någon studie som visade på att man borde hitta ett nytt förhållningssätt till otrohet för att vi inte kommer ifrån det i det moderna samhället.

Medlemssidan på Bodycontact tog jag upp med henne och frågade om detta var hon, vilket var så uppenbart i språk, vad hon sökte och användarnamnet. Fick i säkert 5-6 månader höra att det absolut inte var hon, tills hon nyligen erkände att det var hennes kontaktsida. Sättet hon har ljugit och skällt på mig över "anklagelserna" om detta kontot har varit grova, listiga och extremt smidiga lögner. Så jag vet inte om det talar till hennes fördel att hon erkände detta, eller om det är, som i så många andra fall, att berätta en "halv-sanning" där det kanske finns mer bakomliggande.

Till hennes försvar så menar hon att det grova språket, de sexuella anspelningarna till manliga vänner och kollegor är för att hon har blivit traumatiserad av diverse händelser och har bara ett förhållningssätt till män, och det är att använda sin kropp för att bli intressant. Hon menar att inloggningen, medlemsskapet på bodycontact var någon slags ångestmildring när saker kännts snett i vårat förhållande och inget sex-chattande förekommit. Att blåmärkena som jag påpekat så många gånger var en järn-brist och därför nu avtagit för hon börjat äta järnpiller. Samtalen från hemligt nummer har helt upphört, och hon menar att det skulle varit försäljare av olika slag.

Hon har gett mig alla lösenord till hennes mail, och andra diverse inloggningar. Hon har tagit bort sociala medier så vitt jag vet, allting för att hon vill visa mig att hon inte är en otrogen människa. Hon går till en psykolog där dom pratar om hennes sätt att hantera dåliga känslor, vilket då varit tidigare att agera utåt sexuellt.

Jag ser när jag skriver ut händelserna som jag väljer att dela med mig av, att det ser ut som att hon inte är en varelse som jag borde lägga min tillit till, samtidigt som hon gör stora uppoffringar för att vara med mig som då borde visa att hon inte är otrogen. Hur kommer det sig då att det känns i maggropen att hon döljer någonting?

Jag har pratat oavbrutet med kvinnan nu om dom här problemen, och svaret är att jag antingen förvärrar eller förvrider saker i mitt huvud, eller att det har varit ångestlindringar från hennes håll.

Jag älskar henne, och jag vill göra allt för att det ska fungera så svar som "kasta henne" undanbedes. Jag är helt beredd på att ge henne mitt allt, och gå igenom vilket problem som helst som hon skulle kunna tänkas ha, så länge som det känns som att hon talar sanning för mig om vad som faktiskt har hänt, och händer just nu i vårat förhållande. Varför känns det isåfall för mig som att hon faktiskt inte visar vem hon är, och varför känns det som att hon faktiskt ljuger för mig och går bakom min rygg? Varför känns det som att hon inte vill ha ett öppet och utvecklat förhållande med mig, där sanning och lojalitet står på första plats i ledet? Jag hoppas ni kan ge mig lite nya vinklar på problemet, lite nya synsätt eller bara sista nålen i kistan. Jag lever i total ångest nästan hela tiden, och jag kräver lite svar nu.
Citera
2017-05-26, 19:01
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Gå. Gå långt. Innan du blir rejält sårad och förstörd. Ännu mer än vad du redan är.
Hon är farlig. Hon vill ha sex - med andra. Bak din rygg.
Notorisk lögnare. Jag känner igen det. Så sanna min ord.
Citera
2017-05-26, 19:03
  #3
Medlem
grungewhores avatar
det har skett olika experiment där man skapat mingelfester med en sadist och en masochist bland en massa andra människor, och inom 15 minuter har de hittat varandra. jag säger inte att ni är någotdera, men det visar på att människor med viss dynamik hamnar i sällskap.

du nämner att en tidigare flickvän varit systematiskt otrogen mot dig. det färgar såklart ditt omdöme om vad du upplever att din flickvän utsätter dig för, men kan det också vara så att du faller för en viss typ av tjej initialt, men i ett förhållande med tvåsamhet så fungerar det helt enkelt inte. du tycks vilja ha sexuellt frigjorda tjejer, men blir osäker på dig själv när de inte avtar med sin frigjordhet när du förväntar dig tvåsamhet?

vidare nämner du inget om ålder, men det låter som att ni är knappt 20+? otrohet hör inte hemma i ett förhållande, någonsin, såvida det inte är så att det ingår i ett rollspel ni båda går igång på. om en av er inte går igång på det (i detta fall du), så såras du och respekteras inte. det kan inte repareras.

men, det kan ju också vara så att du är orimligt svartsjuk och i kontrollbehov. att du sitter på hennes inloggningsuppgifter tyder ju på det, liksom det faktum att du inte själv berättar hur du kände till hennes bodycontactkonto...
Citera
2017-05-26, 19:05
  #4
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FerrisBueller
Jag tycker att hon har luktat sperma som omöjligen skulle kunna varit min egna när jag gick ner på henne vid ett tillfälle

Hade hon varit iväg någonstans runt detta? Hur såg resten av dagen ut? Om hon hade varit med någon annan så pass nära inpå att lukten faktiskt sitter kvar så borde hon varit ganska så trött och o-kåt vid tillfället, du borde märkt av att hennes sex var lite "off".så att säga jämfört med hur det är i normala fall.
Citera
2017-05-26, 19:19
  #5
Medlem
grungewhores avatar
det har skett olika experiment där man skapat mingelfester med en sadist och en masochist bland en massa andra människor, och inom 15 minuter har de hittat varandra. jag säger inte att ni är någotdera, men det visar på att människor med viss dynamik hamnar i sällskap.

du nämner att en tidigare flickvän varit systematiskt otrogen mot dig. det färgar såklart ditt omdöme om vad du upplever att din flickvän utsätter dig för, men kan det också vara så att du faller för en viss typ av tjej initialt, men i ett förhållande med tvåsamhet så fungerar det helt enkelt inte. du tycks vilja ha sexuellt frigjorda tjejer, men blir osäker på dig själv när de inte avtar med sin frigjordhet när du förväntar dig tvåsamhet?

vidare nämner du inget om ålder, men det låter som att ni är knappt 20+? otrohet hör inte hemma i ett förhållande, någonsin, såvida det inte är så att det ingår i ett rollspel ni båda går igång på. om en av er inte går igång på det (i detta fall du), så såras du och respekteras inte. det kan inte repareras.

men, det kan ju också vara så att du är orimligt svartsjuk och i kontrollbehov. att du sitter på hennes inloggningsuppgifter tyder ju på det, liksom det faktum att du inte själv berättar hur du kände till hennes bodycontactkonto...
Citera
2017-05-26, 19:36
  #6
Moderator
VitKallas avatar
Erotik och sexualitet --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2017-05-26, 20:19
  #7
Medlem
FerrisBuellers avatar
Jo vi båda är 25+

Jag har hela tiden aktat mig noggrant från kontrollerande beteende och svartsjuka. Har yttrat meningar som "Det finns inget fel med att vara som du visar, men det passar inte mig". Har då fått tillbaka att det inte är så hon vill fungera och vill ha en andra chans.

Jag fick hennes lösenord på hennes initiativ för att skänka mig någon slags trygghet, och angående Bc-kontot så var det en av kanalerna mitt ex var otrogen och jag visste att min nya kvinna använt den sidan förut så jag letade efter henne där väl i en uttalad relation, och hittade henne.
Citera
2017-05-26, 20:21
  #8
Medlem
FerrisBuellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Hade hon varit iväg någonstans runt detta? Hur såg resten av dagen ut? Om hon hade varit med någon annan så pass nära inpå att lukten faktiskt sitter kvar så borde hon varit ganska så trött och o-kåt vid tillfället, du borde märkt av att hennes sex var lite "off".så att säga jämfört med hur det är i normala fall.

Det är ingenting jag minns ifall hon var borta eller så, men hon är Aldrig o-kåt egentligen. Sexet var definitivt "off" men det kan ha handlat om vart min hjärna förde mig.
Citera
2017-05-26, 20:23
  #9
Medlem
FerrisBuellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
det har skett olika experiment där man skapat mingelfester med en sadist och en masochist bland en massa andra människor, och inom 15 minuter har de hittat varandra. jag säger inte att ni är någotdera, men det visar på att människor med viss dynamik hamnar i sällskap.

du nämner att en tidigare flickvän varit systematiskt otrogen mot dig. det färgar såklart ditt omdöme om vad du upplever att din flickvän utsätter dig för, men kan det också vara så att du faller för en viss typ av tjej initialt, men i ett förhållande med tvåsamhet så fungerar det helt enkelt inte. du tycks vilja ha sexuellt frigjorda tjejer, men blir osäker på dig själv när de inte avtar med sin frigjordhet när du förväntar dig tvåsamhet?

vidare nämner du inget om ålder, men det låter som att ni är knappt 20+? otrohet hör inte hemma i ett förhållande, någonsin, såvida det inte är så att det ingår i ett rollspel ni båda går igång på. om en av er inte går igång på det (i detta fall du), så såras du och respekteras inte. det kan inte repareras.

men, det kan ju också vara så att du är orimligt svartsjuk och i kontrollbehov. att du sitter på hennes inloggningsuppgifter tyder ju på det, liksom det faktum att du inte själv berättar hur du kände till hennes bodycontactkonto...

Jo vi båda är 25+

Jag har hela tiden aktat mig noggrant från kontrollerande beteende och svartsjuka. Har yttrat meningar som "Det finns inget fel med att vara som du visar, men det passar inte mig". Har då fått tillbaka att det inte är så hon vill fungera och vill ha en andra chans.

Jag fick hennes lösenord på hennes initiativ för att skänka mig någon slags trygghet, och angående Bc-kontot så var det en av kanalerna mitt ex var otrogen och jag visste att min nya kvinna använt den sidan förut så jag letade efter henne där väl i en uttalad relation, och hittade henne. Vilket jag var tydlig med hur detta hade gått till och varför jag själv befann mig på den sidan.
Citera
2017-05-26, 22:45
  #10
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FerrisBueller
Jo vi båda är 25+

Jag har hela tiden aktat mig noggrant från kontrollerande beteende och svartsjuka. Har yttrat meningar som "Det finns inget fel med att vara som du visar, men det passar inte mig". Har då fått tillbaka att det inte är så hon vill fungera och vill ha en andra chans.

Jag fick hennes lösenord på hennes initiativ för att skänka mig någon slags trygghet, och angående Bc-kontot så var det en av kanalerna mitt ex var otrogen och jag visste att min nya kvinna använt den sidan förut så jag letade efter henne där väl i en uttalad relation, och hittade henne. Vilket jag var tydlig med hur detta hade gått till och varför jag själv befann mig på den sidan.

ok, fair enough.
jag kvarstår dock vid tanken att du väljer en viss typ av flickvän som kanske initialt har något du gillar, men som sedan blir något som liknar ett dolt självskadebeteende hos dig själv. att hon yttrat saker som att "viss otrohet kan vara bra för förhållandet" är en signal jag skulle ta som att antingen misstolkar du det hon säger (hon kanske menar i svävande form att man när ett förhållande är dåligt begår ett misstag som stärker bekräftelsen att man hör ihop med den man svikit) eller att hon helt enkelt har tendenser hon vägrar be om ursäkt för.

du skriver att "lämna henne" inte är ett alternativ, men för det första så är otrohet det sista steget innan man lämnar någon i en sund relation, man har redan checkat ut så att säga, och för det andra så verkar du bara må dåligt av misstanken. kommer du någonsin kunna lita på den här personen igen?

du är ung fortfarande, jag vet inte hur många relationer du har bakom dig, men tro mig: någonting i den här konstellationen känns väldigt fel, och det finns mängder av kvinnor där ute som du aldrig någonsin behöver känna så här inför (om det inte är din ohyggliga svartsjuka som spökar p g a att du nu verkar tagit skada av föregående relation, och då är det du som behöver terapin). hitta någon som du känner bekräftar att du är nummer ett för henne i alla lägen.
Citera
2017-05-27, 00:12
  #11
Medlem
seriously?s avatar
Hur länge har ni varit tillsammans? Runt 1-1.5 år låter det som iallafall.

Bara det att hon ljuger om att hon har bodycontact i månader visar ju att hon inte riktigt har rent mjöl i påsen. Hon gav dig ett ben så du inte skulle behöva gräva upp bakgården efter skelett, en nödlösning.
Manipulerade hon dig till att få dig till skurken i det också? Anfall är det bästa försvaret som man brukar säga.

När hon säger att otrohet behövs i viss mån säger hon i princip: När jag tröttnar på våran relation kommer jag söka annat.

Jag vet inte om du vill bygga ett förhållande på lögner och ett väldigt dåligt omdöme hur en relation fungerar mellan två parter. Om jag var du hade jag inte chansat på att investera någon mer tid i förhållandet.
Gå på magkänslan, den har aldrig fel.
Citera
2017-05-27, 04:54
  #12
Medlem
nezzoms avatar
Jag har en del erfarenhet av sådana kvinnor,tjejer. Enligt mig så är dom otrogna så fort dom kan,förnekar och ljuger om saker dom konfronteras av. Jo tjena jag vet,svenska ärliga trogna kvinnor är MYCKET sällsynta tyvärr....
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback