Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-02, 02:54
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamlag
USA har gjort det lagligt, iallafall på god väg. Därför.

jag tror att trump kommer att se till att det rullas tillbaka. trump tål inte stanken som muslimen lämnat efter sig. oäktingen var ju själv en användare och tycke om att sälja sitt rövhål då han bodde i Sickago.
Citera
2017-06-02, 20:38
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victorymc
Sverige kommer aldrig avkriminalisera hasch. Just keep on dream about it! Men det kommer aldrig, aldrig, aldrig ske!
Vi är ju inte ens myndiga att hantera starköl, vin eller sprit själva i en vanlig ICA affär, så vad får dig att tro att dom skulle släppa på haschet?

Mycket kommer att förändras innan de närmaste decennierna det kan jag lova dig om! Däremot kommer Sverige var bland de sista länderna i Europa såklart men det kommer att ske... Om 10 år kommer ju cannabis vara lagligt i princip vara lagligt i europe men sverige kommer hamna 10 år efter... Så Blir väl lagligt om kanske 15-20 år... Men lagligt eller avkriminaliserat blir det ja! Förhoppningsvis kan iaf medicinsk cannabis bli mer tillåtet och vanligt i sverige inom endast 5-10 år.
Citera
2017-06-02, 22:59
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Mycket kommer att förändras innan de närmaste decennierna det kan jag lova dig om! Däremot kommer Sverige var bland de sista länderna i Europa såklart men det kommer att ske... Om 10 år kommer ju cannabis vara lagligt i princip vara lagligt i europe men sverige kommer hamna 10 år efter... Så Blir väl lagligt om kanske 15-20 år... Men lagligt eller avkriminaliserat blir det ja! Förhoppningsvis kan iaf medicinsk cannabis bli mer tillåtet och vanligt i sverige inom endast 5-10 år.

Jag tror att det gå fortare. Du vet den där lite feta ungen i skolan? Den som ingen egentligen vill ha med. Men som gör allt för att få vara med? Du vet dom elaka kidsen säger visa pattarna, och ungen gör det? Sen bjuder han alla på godis. För att han inte har några vänner mer en en nördig polare. Det är Sverige och polaren är Tyskland. Det kommer va dom två kvar och tillslut kommer dom rulla över.

Det kommer bli stora fina rubriker i Aftonbladet. Jag bara ser det framför mig "10 nya bantningstips med Cannabis" Eller Så fel Moderaterna hade om "Cannabis" haha...

Om inte annat kommer polisen på sikt att prioritera ned Cannabis relaterade brått. Dom kommer ha fullt upp med alla lol "no go zones" som typ inte existerar. Samt att hysa ut alla dessa flyktingar man skulle öppna hjärtat för.
Citera
2017-06-03, 00:02
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sidefreak
Jag tror att det gå fortare. Du vet den där lite feta ungen i skolan? Den som ingen egentligen vill ha med. Men som gör allt för att få vara med? Du vet dom elaka kidsen säger visa pattarna, och ungen gör det? Sen bjuder han alla på godis. För att han inte har några vänner mer en en nördig polare. Det är Sverige och polaren är Tyskland. Det kommer va dom två kvar och tillslut kommer dom rulla över.

Det kommer bli stora fina rubriker i Aftonbladet. Jag bara ser det framför mig "10 nya bantningstips med Cannabis" Eller Så fel Moderaterna hade om "Cannabis" haha...

Om inte annat kommer polisen på sikt att prioritera ned Cannabis relaterade brått. Dom kommer ha fullt upp med alla lol "no go zones" som typ inte existerar. Samt att hysa ut alla dessa flyktingar man skulle öppna hjärtat för.

Tyskland är väl redan på betydligt godare väg att legalisera det än Sverige redan? De har ju nu iaf röstat för det i medicinskt bruk. I Sverige kommer det nog dröja en del men tror iaf att det kommer bli mer tillgängligt på medicinsk nivå relativt snart. Däremot kommer det dröja länge innan det blir en vardagsdrog med tanke på hur sjukt indoktrinerade vi är överlag i det här landet.

Håller med dig om att när det väl kommer bli lagligt kommer det bli en massa skrivier plötsligt om hur fel vi trodde om cannabis och hur bra det egentligen är 😂.
Citera
2017-06-03, 14:19
  #17
Medlem
expanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidefreak
Jag tror att det gå fortare. Du vet den där lite feta ungen i skolan? Den som ingen egentligen vill ha med. Men som gör allt för att få vara med? Du vet dom elaka kidsen säger visa pattarna, och ungen gör det? Sen bjuder han alla på godis. För att han inte har några vänner mer en en nördig polare. Det är Sverige och polaren är Tyskland. Det kommer va dom två kvar och tillslut kommer dom rulla över.

Det kommer bli stora fina rubriker i Aftonbladet. Jag bara ser det framför mig "10 nya bantningstips med Cannabis" Eller Så fel Moderaterna hade om "Cannabis" haha...

Om inte annat kommer polisen på sikt att prioritera ned Cannabis relaterade brått. Dom kommer ha fullt upp med alla lol "no go zones" som typ inte existerar. Samt att hysa ut alla dessa flyktingar man skulle öppna hjärtat för.

Tror nog snarare att Frankrike var den bastion som du menar att Tyskland, tillsammans med Sverige, skulle vara.
Delar av Tyskland har redan avkriminaliserat cannabisanvändning sedan några år tillbaka.
Citera
2017-06-13, 06:12
  #18
Medlem
aldrigrunkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradaron
Kan garantera att Sverige kommer vara ett av de sista länderna i Europa att legalisera drogen.

Tror jag med, men jag tror regeringspartierna är giriga och vad mig anbelangar gått långt ifrån sina ideal för att fiska röster titt som tätt. Förr eller senare är ganjabögarna man kan locka till sig fler än de man skrämmer iväg om man tar tag i frågan.

Min våta dröm skulle vara om SD gick ut med det stenhårt, alla mina iphoneproletär pothead vänner skulle stå med gråten i halsen vid valurnan hahaaa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback