Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-26, 16:34
  #1
Medlem
FiffelMonas avatar
Ja, undrar som det står i topic.. På filmer kan de ju ta emot post på hotell haha.. Någon som vet om det fungerar på vandrarhem i sthlm i allmänhet eller är det svårt?
Citera
2017-05-26, 16:38
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Ja, undrar som det står i topic.. På filmer kan de ju ta emot post på hotell haha.. Någon som vet om det fungerar på vandrarhem i sthlm i allmänhet eller är det svårt?

Det är väl bara att fråga?

Jag brukar ta emot bud på hotell såväl I Sverige som utomlands. Inget konstigt där. Hotellet brukar såklart ta betalt för tjänsten.
Citera
2017-05-26, 16:44
  #3
Medlem
BigFatCones avatar
Annars så brukar väl Poste Restante fungera rätt bra?
Citera
2017-05-26, 16:55
  #4
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Annars så brukar väl Poste Restante fungera rätt bra?

Jo, men då får man det ju inte "till hotellet" så att säga.
Citera
2017-05-26, 16:58
  #5
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Jo, men då får man det ju inte "till hotellet" så att säga.
Nej, men det är ju egentligen bara en annan variant av det här "skicka det till mig c/o American Express, Seattle".
Citera
2017-05-27, 12:20
  #6
Medlem
nittontrettons avatar
Borde väll gå . Jag brukar posta vykort/brev via hotell receptionen när jag är i Asien och även gjort det även i Västindien utan problem. Så visst borde det gå lika bra att ta emot post. Bara be receptionisten hojta till när du får post.
Citera
2017-05-27, 12:26
  #7
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittontretton
Borde väll gå . Jag brukar posta vykort/brev via hotell receptionen när jag är i Asien och även gjort det även i Västindien utan problem. Så visst borde det gå lika bra att ta emot post. Bara be receptionisten hojta till när du får post.
Vad som funkar i Asien och Västindien fungerar inte nödvändigtvis någon annanstans.
Citera
2017-05-27, 14:27
  #8
Medlem
FiffelMonas avatar
Tack för era svar! Jag får helt enkelt höra mig för när jag ska boka. Jag tänkte mest om det fanns någon officiell regel som säger att det aldrig/alltid går, som jag inte kände till.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2843117

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback