Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-26, 16:28
  #1
Medlem
FiffelMonas avatar
Ja, topic säger det mesta.. Jag vill ha en iphone7 eller liknande fast jag vill köpa en fake.. Jag vet att det tillverkas såna, men hur får man tag på det? Har försökt googla och kollat alibaba
Citera
2017-05-26, 18:56
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Men hur fake vill du ha den? utseende? eller vill du ha en exakt "replika" typ dvs ALLT tyder på att det är en Iphone 7 om du inte öppnar upp den och kollar chippen typ?

Dvs hur fake skall den vara? skall en normal Iphone 7 använder inte kunna se skillnaden även vid användning eller skall det den enbart se ut som en och kännas som en och kanske om man inte analyserar detaljer även fungera lite som en?

----edit

En "utseende" fake hittade jag på Ebay rätt enkelt...
http://www.ebay.com/itm/Goophone-Fak...UAAOSwONBZB~0c

Men som sagt kanske inte är det du är ute efter...
Citera
2017-05-26, 22:53
  #3
Medlem
MyLittleTonys avatar
Kolla eBay. Där finns alla möjliga kopior på kända märken.
Citera
2017-05-28, 14:37
  #4
Medlem
bog11s avatar
Som svar på frågan i ämnet, oftast bäst till hemadressen.
Citera
2017-06-04, 23:49
  #5
Medlem
FiffelMonas avatar
Tack för svar. Jag har kollat eBay och liknande, men ska kolla mer noga. Är ute efter en telefon som vid en snabb koll ser ut och fungerar som den riktiga modellen och levereras i en "äkta" kopierad kartong, manual etc
Citera
2017-06-05, 00:04
  #6
Medlem
swebarbs avatar
Bästa är köpa från nån kina sida, där säljs det massor med kopior på iphone men du ska veta att du får i princip skit, inte ens gratis vill man ha en iphone kopia, bättre köpa en vettig kina telefon från typ xiaomi eller nåt.

Fake iPhones usually:

Run a JAVA based OS.
Have extremely poor resolution screen.
Have very poor front and rear camera.
Claim to have Wifi but do NOT.
Lack an app store.
Have no 3G.
ARE TERRIBLE!


__________________
Senast redigerad av swebarb 2017-06-05 kl. 00:06.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback