Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-26, 15:59
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113


Det där med "medansvar" är väl just vad de hävdar att Eva Frid har i vanvården av djur .. så då har du i alla fall förståelse för de påhoppen hoppas jag.

Juridik är ju inte riktigt något som man bör plocka upp som motivering i detta -- eftersom det juridiskt inte alls föreligger förtal för att man använder en bild, och inte heller krävs tillstånd för att publicera bilder på andras barn.


Vilket blir helt irrelevant då det riktas mordhot mot småbarn som råkar vara släkt med Eva.
Citera
2017-05-26, 16:00
  #14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whosdat
Vilket blir helt irrelevant då det riktas mordhot mot småbarn som råkar vara släkt med Eva.
Har anmälan gjorts?
Citera
2017-05-26, 16:11
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Har anmälan gjorts?

Det var på tal om det åtminstone, osäker om det gjorts ännu, det har nämnts att barnens mor ringt 11414.
Citera
2017-05-26, 16:16
  #16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whosdat
Det var på tal om det åtminstone, osäker om det gjorts ännu, det har nämnts att barnens mor ringt 11414.
Jag föreslår att man börjar med det och inte uthängningar på Flashback.

Oavsett hur illa du tycker om de uthängda så har de ju faktiskt drivit att djurhållningen anmäls och skall anmälas -- dvs valt en laglig väg för att få bort en oseriös djurhållare.

Edit:
Och de har ju efter lång tid också fått bekräftelse i beslut från myndigheter som visar att djurhållningen inte var okej.
Citera
2017-05-26, 16:59
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag föreslår att man börjar med det och inte uthängningar på Flashback.

Oavsett hur illa du tycker om de uthängda så har de ju faktiskt drivit att djurhållningen anmäls och skall anmälas -- dvs valt en laglig väg för att få bort en oseriös djurhållare.

Edit:
Och de har ju efter lång tid också fått bekräftelse i beslut från myndigheter som visar att djurhållningen inte var okej.


Det du gör är ju att du rättfärdigar en handling genom att de gjort en annan handling. Du anser att dessa människor inte ska hängas ut för att de mordhotar småbarn för att de hänger ut människor som missköter sina djur.

Det är en jävligt konstig logik i mina ögon.
Citera
2017-05-26, 17:31
  #18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whosdat
Det du gör är ju att du rättfärdigar en handling genom att de gjort en annan handling. Du anser att dessa människor inte ska hängas ut för att de mordhotar småbarn för att de hänger ut människor som missköter sina djur.

Det är en jävligt konstig logik i mina ögon.
Nej, det jag gör är att säga att du bör andas lite och få lite perspektiv. Dessa barn mår inte bra av att vara slagträ i vuxnas konflikter på -- och nu också uthängda på - Flashback.
En relevant åtgärd är att anmäla -- inte att tvätta mormor byk offentlig - nu med fokus på barnen - i ytterligare en tråd på internet.

Har du minsta omtanke om dessa barn - så sansa dig och anmäl istället det du anser är reella brott. Mormoderns agerande får du svårt att försvara på Flashback .. de som vanvårdar/plågar djur och de som håller dessa om ryggen är illa tålda här...

Det du öppnat för är WT-diskussion kring barnens hela familj ... Om det var några människor jag brydde mig om så hade jag aldrig lagt ut en sån här tråd på Flashback.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback