Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-26, 14:45
  #1
Medlem
Vill skicka ut en varning till människor för att skånskt par som låtsas vara djurrättskämpar och därigenom ger sig på hunduppfödare och de i deras omgivning, Däribland mordhot riktat mot en tvååring och en treåring som är barnbarn till en av hunduppfödarens vänner som är fodervärd till en av hunduppfödarens hundar.

Mordhoten påbörjades efter att individerna blev ombedda att ta bort bilder på barnbarnen som lagts upp i samband med uthängning av barnens mormor.

http://imgur.com/a/M8ib5

Har delat upp en del av texten här under. Fetstil är barnens förälder

Det är mina barn som du och M**a M***a M****n hänger ut tillsammans med E** F*** och om inte du och hon ser till att allt kopplat till mina barn försvinner från era poster så kommer jag att polisanmäla er för förtal.

Och jo det är ganska allvarliga brott med tanke på att bilderna är på barn.

Jag kommer kontakta min advokat på en gång så vi kan inleda en process, detta avbryts endast om du och Miia tar bort ALLA delar där mina barn kan identifieras.
Jag skiter fullständigt i eran fejd med E**. men mina barn ska inte blandas in i ert korståg.
H***** M*****
*Adress till M***a
TOR 01:09
C*****offer S********* Å****on har godkänt din förfrågan.


Lycka till 👍👍👍
Jag kommer inte göra någonting för DU säger det.
Eva frid stödjer en djurplågeri, och det är inte mitt fel dina barn syns.
FB omslagsbild är offentlig i hela världen.

Lycka nu till med dina advokater 😁
Och så länge Eva stödjer en djurplåagare, så kommer vi hänga ut henne.
Du får be hon ta bort bilderna på dina barn, ELLER ATT DU BER EVA SKA STÖDJA INGRID MARIEN 👍.
HEJ DÅ
TOR 03:40

Just det, hotar du min tjej en gång till.
Så lär du behöva mer än en advokat din FITTA
Och tro mig, JAG KOMMER ATT HÄNGA UT EVA NU.
MED ALLA HENNES BILDET, OCH DU FÅR MER ÄN GÄRNA KOMMA HEM TILL ADRESSEN.
Jag lovar dig, ATT VÅGAR DU KOMMA HEM TILL OSS SÅ KOMMER JAG SÄTTA EN YXA I DIN RYGG
HOTA ALDRIG MIG TJEJ IGEN, OCH SPEL TUFF MED ATT DU HAR HENNES ADRESS.

FÖR VI BÅDA VET OM ATT DU INTE VÅGAR GÖRA NÅGOT ÄNDÅ
Men jag kommer lägga ut bilder på dina barn och Eva nu.
BARA FÖR DU HOTADE MIN TJEJ OCH SKREV HENNES ADRESS
Och jag lovar dig, att jag kommer däremot komma hem till dig.
Och jag kommer jaga hela din familj nu, DU SKULLE ALDRIG HA HOTAT MIA.

JAG HAR DIN ADRESS OCH EVAS ADRESS NU.

Och jag besöker gärna dig, vill döda dig så fort jag ser dig din FITTA
DU HOTA FEL TJEJ
Och jag kommer lägga ut allt om Eva nu, med dina barn på bilder över hela FB
01:13

Just det, du lär behöva din advokat och poliser nu.

Vi har skickat folk till din adress nu, och tro mig.
DU HOTA FEL TJEJ DIN FITTA

Så liten penis
Hahaha du blockar hela tiden

Du kommer att dö snart
Även dina barn och Eva
Hahaha

Du tror du kan hota oss.
Skratta du nu, vi Ses
Jag hotade med att koppla in polisen och du mordhotar. Grattis

Vi kommer att ta Eva med
Tro mig, du skulle aldrig skrivit vår adress
Lol

DU OCH EVA KOMMER FÅ FÖR DETTA
Även dina barn
Kan ditt brottshistoria
Du vågar inget lol


Tror du jag bryr mig, vad du vet och tror
KOM HEM TILL OSS
Kom hem till oss
VÅGAR DU
Kom hem till oss då
Jag har spöat bandidos du kan inte spöa gamla tanter
Lol


Vi kommer att ta Eva
Bjudet du på kakor eller?

Vi har skickat folk
Puss vännen, tror du behöver kärlek.
Du känner inget folk lol


Du borde kolla Eva så hon mår bra om några dagar
Kom hem till mig nu
Vågar du
Lol jag bryr mig inte om Eva

Kom nu
Vågar du
Du hat ju skickat folk då brhöver jag inte komma

Ja men det är efter Eva
Tar en fika med dina vänner
Lol nej du sa att du skickat redan. Ångrar du dig nu?

Vi ses



Ch****offer Å***son

M***a T***rese M***eh M***in
__________________
Senast redigerad av Whosdat 2017-05-26 kl. 15:11.
Citera
2017-05-26, 15:03
  #2
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whosdat
Vill skicka ut en varning till människor för att skånskt par som låtsas vara djurrättskämpar och därigenom ger sig på hunduppfödare och de i deras omgivning, Däribland mordhot riktat mot en tvååring och en treåring som är barnbarn till en av hunduppfödarens vänner som är fodervärd till en av hunduppfödarens hundar.

Mordhoten påbörjades efter att individerna blev ombedda att ta bort bilder på barnbarnen som lagts upp i samband med uthängning av barnens mormor.

http://imgur.com/a/M8ib5


Ch****offer Å***son

M***a T***rese M***eh M***in
Helt ärligt - de där meddelandena kan ju en person ha skickat mellan sina två olika telefoner.
Det säger ju ingenting mer än att du som TS är arg på ett par djurrättskämpar.
Citera
2017-05-26, 15:05
  #3
Medlem
Jag ska se om jag kan få större del av konversationen.
Citera
2017-05-26, 15:12
  #4
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whosdat
Jag ska se om jag kan få större del av konversationen.
Ja gör det.
För att detta handlar om Guldtackans kennel är ju inte så svårt att räkna ut, och en av de du nämner är ju mycket öppen med att hon varit drivande i att hjälpa hundarna ur misären.

https://www.facebook.com/MiiaMaria88/?pnref=story
Citera
2017-05-26, 15:16
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Helt ärligt - de där meddelandena kan ju en person ha skickat mellan sina två olika telefoner.
Det säger ju ingenting mer än att du som TS är arg på ett par djurrättskämpar.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja gör det.
För att detta handlar om Guldtackans kennel är ju inte så svårt att räkna ut, och en av de du nämner är ju mycket öppen med att hon varit drivande i att hjälpa hundarna ur misären.

https://www.facebook.com/MiiaMaria88/?pnref=story


Att man räddar djur rättfärdigar ju knappast att man mordhotar barn.
Citera
2017-05-26, 15:18
  #6
Avstängd
micro113s avatar
Vilka som ingår i den konversationen går ju inte att avgöra .. det är till och med lite svårt att se vilken sida som säger vad.

Dessutom är det ju personen med barn som är initiativtagare och hotar med anmälan för en handling som inte utgör brott.
Det framkommer också att den personen varit drivande i uthängningar (och eventuellt hot) av någons flickvän.

Dock - om det nu uppfattas som reellt hot riktat mot personen och dennes barn. Har en polisanmälan gjorts?
Det är ju i så fall rätt åtgärd i första hand.

Och varför hängs tjejen i fråga ut i din post? Såvitt jag kan se är hon inte inblandad i något hotande.
Citera
2017-05-26, 15:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilka som ingår i den konversationen går ju inte att avgöra .. det är till och med lite svårt att se vilken sida som säger vad.

Dessutom är det ju personen med barn som är initiativtagare och hotar med anmälan för en handling som inte utgör brott.
Det framkommer också att den personen varit drivande i uthängningar (och eventuellt hot) av någons flickvän.

Dock - om det nu uppfattas som reellt hot riktat mot personen och dennes barn. Har en polisanmälan gjorts?
Det är ju i så fall rätt åtgärd i första hand.

Och varför hängs tjejen i fråga ut i din post? Såvitt jag kan se är hon inte inblandad i något hotande.

Personen med barn hotar med polisanmälan för att de andra lagt upp bilder på barnen. De får som privatpersoner inte använda bilder hur de vill även om bilderna finns på facebook. Enkelt löst hade ju vart att ta bort alla bilder på barnen.

Istället valde C*ristoffer Å*esson att mordhota fadern för att han inkluderade adressen till M*a i första inlägget

"Det är mina barn som du och M**a M***a M****n hänger ut tillsammans med E** F*** och om inte du och hon ser till att allt kopplat till mina barn försvinner från era poster så kommer jag att polisanmäla er för förtal.

Och jo det är ganska allvarliga brott med tanke på att bilderna är på barn.

Jag kommer kontakta min advokat på en gång så vi kan inleda en process, detta avbryts endast om du och Miia tar bort ALLA delar där mina barn kan identifieras.
Jag skiter fullständigt i eran fejd med E**. men mina barn ska inte blandas in i ert korståg.
H***** M*****
*Adress till M***a
TOR 01:09
C*****offer S********* Å****on har godkänt din förfrågan."


Det är det här som C*ristoffer anser är tillräckligt allvarligt för att rättfärdiga mordhot på barnen.


Konversationen är som sagt mellan C*ristoffer och barnens far och som sagt så är det barnens far skrivit i fetstil medan resten är skrivet av C*ristoffer

Polisanmälan har såvitt jag vet om redan gjorts.
__________________
Senast redigerad av Whosdat 2017-05-26 kl. 15:26.
Citera
2017-05-26, 15:26
  #8
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whosdat
Personen med barn hotar med polisanmälan för att de andra lagt upp bilder på barnen. De får som privatpersoner inte använda bilder hur de vill även om bilderna finns på facebook. Enkelt löst hade ju vart att ta bort alla bilder på barnen.

Istället valde C*ristoffer Å*esson att mordhota fadern för att han inkluderade adressen till M*a i första inlägget

"Det är mina barn som du och M**a M***a M****n hänger ut tillsammans med E** F*** och om inte du och hon ser till att allt kopplat till mina barn försvinner från era poster så kommer jag att polisanmäla er för förtal.

Och jo det är ganska allvarliga brott med tanke på att bilderna är på barn.

Jag kommer kontakta min advokat på en gång så vi kan inleda en process, detta avbryts endast om du och Miia tar bort ALLA delar där mina barn kan identifieras.
Jag skiter fullständigt i eran fejd med E**. men mina barn ska inte blandas in i ert korståg.
H***** M*****
*Adress till M***a
TOR 01:09
C*****offer S********* Å****on har godkänt din förfrågan."


Det är det här som C*ristoffer anser är tillräckligt allvarligt för att rättfärdiga mordhot på barnen.


Så här ser bilden ut som hon har lagt ut ..

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater
Citera
2017-05-26, 15:28
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Så här ser bilden ut som hon har lagt ut ..

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater


Det där är bilden som hon la upp efter att hon redigerade den. Till en början var barnen inte censurerade.

C*ristoffer la dock upp bilder på barnen igen i kommentarerna som svar på att M*a redigerade sin bild.
Citera
2017-05-26, 15:30
  #10
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whosdat
Det där är bilden som hon la upp efter att hon redigerade den. Till en början var barnen inte censurerade.

C*ristoffer la dock upp bilder på barnen igen i kommentarerna som svar på att M*a redigerade sin bild.
Nej, och hon är tydlig med att det tog henne 10 minuter att inse att barnen var ocensurerade och hon därför korrigerade det.
Läs hennes konversation med JF ..

Och eftersom M är -- vadå? Gud? så skall hon ta ansvar för Christoffers handlingar?
Citera
2017-05-26, 15:33
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, och hon är tydlig med att det tog henne 10 minuter att inse att barnen var ocensurerade och hon därför korrigerade det.
Läs hennes konversation med JF ..

Och eftersom M är -- vadå? Gud? så skall hon ta ansvar för Christoffers handlingar?


Frågan är varför du försvarar mordhot mot småbarn?

M och Christoffer är ett par som tillsammans driver angreppen, därigenom blir hon medansvarig till vad Christoffer gör. Det är så det fungerar juridiskt i Sverige, man kan dömas för exakt samma brott om båda är delaktiga till viss del även om endast ena utfört det grövre brottet.
Citera
2017-05-26, 15:40
  #12
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whosdat
Frågan är varför du försvarar mordhot mot småbarn?
Det gör jag inte -- jag har redan sagt att om det uppfattas som ett reellt hot så bör det polisanmälas.


Citat:
M och Christoffer är ett par som tillsammans driver angreppen, därigenom blir hon medansvarig till vad Christoffer gör. Det är så det fungerar juridiskt i Sverige, man kan dömas för exakt samma brott om båda är delaktiga till viss del även om endast ena utfört det grövre brottet.
Det där med "medansvar" är väl just vad de hävdar att Eva Frid har i vanvården av djur .. så då har du i alla fall förståelse för de påhoppen hoppas jag.

Juridik är ju inte riktigt något som man bör plocka upp som motivering i detta -- eftersom det juridiskt inte alls föreligger förtal för att man använder en bild, och inte heller krävs tillstånd för att publicera bilder på andras barn.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback