Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-26, 19:45
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Det går inte att lyssna på min tidigare favoritkanal P1 sedan en tid tillbaka. Det enda de sänder är reportage om flyktingar det är synd om och rapporter om ”rebeller” och ”frihetskämpar” i Syrien och andra stater i mellanöstern.
Mixa upp det med lite snack om feministiska teaterpjäser och hip hop artister med galna åsikter så har vi en heldag på P1.

Vår dags och kvällspress trivialiserar orsaken till terrordåd och låter blindgalna skribenter som Anders Lindberg, Lars Lindström och Jenny Strömstedt breda ut sig med totalt fnoskiga åsikter.

Nyhetsförmedlingen över huvud taget är under all kritik när somaliska medborgare påstås vara svenskar och politiskt brännande nyheter döljs och förvanskas.

Jag har inte tittat på aktuellt eller rapport den senaste tiden då jag inte orkar med deras agendasättande idiotier och lismande för etablissemanget.

En journalist skall i min bok granska makten men svensk media kör någon jävla cirkelrunk med politiker i sina eiffelbenstorn och döljer samhällsproblem för folket.

All makt utgår från folket, kyss mig i röven.

Svensk media har gjort mig till rasist…

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Jag tycker att det var bra beskrivet och jag tror att det du säger stämmer för många.
Citera
2017-05-26, 20:04
  #14
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Det går inte att lyssna på min tidigare favoritkanal P1 sedan en tid tillbaka. Det enda de sänder är reportage om flyktingar det är synd om och rapporter om ”rebeller” och ”frihetskämpar” i Syrien och andra stater i mellanöstern.
Mixa upp det med lite snack om feministiska teaterpjäser och hip hop artister med galna åsikter så har vi en heldag på P1.

Vår dags och kvällspress trivialiserar orsaken till terrordåd och låter blindgalna skribenter som Anders Lindberg, Lars Lindström och Jenny Strömstedt breda ut sig med totalt fnoskiga åsikter.

Nyhetsförmedlingen över huvud taget är under all kritik när somaliska medborgare påstås vara svenskar och politiskt brännande nyheter döljs och förvanskas.

Jag har inte tittat på aktuellt eller rapport den senaste tiden då jag inte orkar med deras agendasättande idiotier och lismande för etablissemanget.

En journalist skall i min bok granska makten men svensk media kör någon jävla cirkelrunk med politiker i sina eiffelbenstorn och döljer samhällsproblem för folket.

All makt utgår från folket, kyss mig i röven.

Svensk media har gjort mig till rasist…

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Jag tror att du var rasist redan innan du började konsumera svensk media. Du vill bara ha en anledning att vara rasist. Du ser och hör vad du vill.
Citera
2017-05-26, 20:12
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansunge
Är det så att du egentligen är mer arg på journalistiken, politiken och etablissemanget snarare än invandrare?

Det är nog många som har såna känslor. Dock är det väldigt ovanligt att vara en så kallat riktig rasist.
Att vara en riktig rasist innebär att man exkluderar, kritiserar och ger mindre chanser till vissa människor med hänvisning till 'ras'-idéer.
Tycker du att denna beskrivning passar in på dig?

Nej, du har fel. Att vara rasist innebär att du behandlar medlemmar ur din egna folkgrupp fördelaktigt.
Detta är någonting som alla folkgrupper förutom Européer gör.

Du är fortfarande hjärntvättad, men du tror att du har 'slagit dig fri' från den marxistiska indoktrineringen.
Du har ingen jävla aning hur djupt den går.
Citera
2017-05-26, 20:53
  #16
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Jag använde mig av medias epitet för vad en rasist är i min trådstart, jag kanske borde ha förtydligat det?

Jag är rasist enligt etablissemangets filterbubbla.

Jag är inte född i Sverige och min sambo är från Gambia förövrigt.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Jaha. Grattis till att vara Sveriges största rasist som våldtar och våldför sig på gambianer.
Citera
2017-05-27, 01:21
  #17
Medlem
Jag har tyvärr också blivit tvungen att sluta lyssna på p1. Synd, jag gillade kanalen förr i tiden. Jag gillade nyheter förr i tiden. Nu är jag så jävla spyless att höra orden; värdegrund, mångfald, solidaritet och all annan skit så jag vill varken lyssna eller läsa. Eller hellre läsa avpixlat, flashback, diverse tekniska nyhetssajt och sånt. Sista sajten att "gå i graven" var SvD. Till och med jävla "di" är ju färgad av skiten.
Jag förstår nu hur folk måste ha reagerat i typ Östtyskland, Sovjet och liknande ställen. Man förstår att man blir utsatt för manipulation och förljugenhet och man reagerar genom att känna sig lurad och idiotförklarad.

Lustigt att man fortfarande ibland beklagar sig över pressens "ofrihet" i Ryssland. Här borde vi beklaga oss över läsarnas ofrihet att ta del av ofärgade nyheter...
Citera
2017-05-27, 01:36
  #18
Avstängd
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Precis, jag tror att ett ytterst litet försvinnande fåtal i Sverige är rasister på riktigt men enligt den gällande definitionen i media så är i stort sett alla rasister.

Det blir som pojken som ropade varg.

Jag är övertygad om att svensk media är jävligt medverkande till att ett parti som SD firar triumfer, ett parti som jag förövrigt inte sympatiserar med.

Var skall detta sluta?

"Qu'ils mangent de la brioche"

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Ja inflationen på epitetet rasist har lett till en devalvering av dess värde, Svenskar är minst rasistiska i hela världen och mest toleranta men folk har fått nog av denna vridna media och denna misslyckade politik.

Valet 2018 blir snöflingornas stora nederlag, då kommer många som har varit lättledda kommer att krascha mentalt.


Själv så har jag slutat med både SVT och SR ända sedan 2012, orkar inte höra en gång i timman på ekot/nyheterna om hur muslimer har dödat muslimer eller kristna eftersom detta har pågått ända sedan 600 talet när denna sjuka sekt uppstod. Det är en skymf mot folk med ett fungerande intellekt att tjata om den skiten en gång i timman.
Citera
2017-05-27, 18:12
  #19
Medlem
P1 har jag aldrig kunnat stå ut med. De har kanske 50% fakta och 50% agenda och åsikter. Än värre är P3 som hade setts som vänsterextrem i vilket annat land som helst.

Är det en del i SR/SVTs sändningsuppdrag att sprida snyftartiklar om flyktingar?

För SVT och SR betalar man ändå 2340 kr om året. Kul att jag betalar för att upprätthålla ett halv-monopol som vill trycka på mig propaganda. Är som ett typ av medberoende.

Jag har även gett upp tron på att folk överlag ska börja protestera. 50-60% av befolkning tycker att SVT/SR är neutral och pålitlig och denna del av befolkningen får ju aldrig ta del av någon annan sida eftersom SVT-kritik inte bedrivs i traditionell media.
Citera
2017-05-27, 21:38
  #20
Medlem
ze_bandits avatar
Det enda bra med P1 är mellan 09-10 eller något sånt när folk får ringa in.

Det man blir mörkrädd över är att journalisterna förstår inte att det är propaganda dom sysslar med utan dom står bakom värdegrunderna och all den skiten med hela sin kropp och själ. Om man frågar någon som går/har gått journalistskola vad dom pysslar med så ser man genast tecken på hjärntvättning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback