Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-07-10, 21:48
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Jag vet inte om det räknas som kampsport men kan rekommendera Krav Maga.
Räknas gör det men lite gay i mitt tycke.
TS testa dig runt, brukar finnas provträning för dom flesta sporterna, har själv några 40 - 50+ som mest motionstränare och för det är kul där jag tränar MMA.
Citera
2017-07-11, 07:04
  #26
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
moget o seriöst svar...

jag anser också att boxning är bättre för äldre om ni inte är rädda för att ta lite stryk i skallen, är man tyngre viktklassen kan man röra sig långsamt och rytmiskt.

grappling funkar det med men det handlar om att hitta sin rytm även där

Aldrig provat boxning seriöst men du kan ha en poäng med att det passar äldre bra. Ang Filippinsk Stickfighting så är det många poliser i Filippinerna som utövar sporten. Jag tror t.o.m att det är ett krav på att lära sig för vissa typer av polistjänster. Jag är 55+ och har som sagt provat på sporten lite, men jämfört med de barangang poliser jag provade tillsammans med så var jag usel. Men klart roligt att försöka lära sig.

Problemet som 50+ i Sverige är väl att börja i någon klubb som novis oavsett vilken sport det än gäller. Att komma som äldre och vilja börja i en boxningsklubb ses nog som ganska udda.
Sporter här i Sverige riktar sig mest till yngre förmågor och det kan nog vara svårt som äldre att platsa på en klubb även om det är mest för motion och hälsa man söker sig dit.
Citera
2017-07-11, 09:34
  #27
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Aldrig provat boxning seriöst men du kan ha en poäng med att det passar äldre bra. Ang Filippinsk Stickfighting så är det många poliser i Filippinerna som utövar sporten. Jag tror t.o.m att det är ett krav på att lära sig för vissa typer av polistjänster. Jag är 55+ och har som sagt provat på sporten lite, men jämfört med de barangang poliser jag provade tillsammans med så var jag usel. Men klart roligt att försöka lära sig.

Problemet som 50+ i Sverige är väl att börja i någon klubb som novis oavsett vilken sport det än gäller. Att komma som äldre och vilja börja i en boxningsklubb ses nog som ganska udda.
Sporter här i Sverige riktar sig mest till yngre förmågor och det kan nog vara svårt som äldre att platsa på en klubb även om det är mest för motion och hälsa man söker sig dit.
först och främst åldersgruppen 40+ finns absolut där ute, varje klubb jag besökt så har de större gymmen alltid några gubbar som tränar.

Ang din pinnfightibg, hur kan du föreslå något som du testat EN gång och sen inte ens finns i Sverige?
Citera
2017-07-11, 09:55
  #28
Medlem
mikkelbergs avatar
Kendo!

hardcore för alla åldrar.

grym jobbigt där bra kondition är a och o, men du behöver inte gå ner i spagat

mkt österländsk tradition o kultur involverat
__________________
Senast redigerad av mikkelberg 2017-07-11 kl. 09:58.
Citera
2017-07-15, 00:15
  #29
Medlem
Börja med MMA, sen ser du vilken av disciplinerna som passar dig bäst.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback