Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-26, 11:46
  #1
Avstängd
BlodigTampongs avatar
Hej

Tldr:
Har nyligen hittat att Aceton löser upp restprodukter från cannabis väldigt bra. Dessa restprodukter har fastnat i min vaporizer på olika delar, främst glas. Jag la allt smutsigt i flaskan med aceton och lät stå flera timmar. När jag tog ut delarna så var dom kliniskt rena. Tack för mig!

Lång version:
Jag har en vaporizer som heter DaVinci Ascent. Den är mycket bra, men om ni har erfarenhet av den så vet ni att glasröret som leder ångan, är väldigt svårt att rengöra. Somliga påstår att det är lätt, men det är bara lätt om man har tillgång till totalt fritt spelutrymme, där man kan göra hur man vill, t.ex. använda köket och använda behållare med konstiga kemikalier osv. Vi alla har inte sådana möjligheter, och denna guide tillämpas för er som vill rengöra era vapes "diskret".

BlodigTampongs guide för att rengöra din vaporizer
Ta reda på allt du behöver rengöra. Det jag ska rengöra idag är två glastuber, eller glasrör kanske man vill kalla det. Dessa delar är i konstiga former, så det är jättesvårt att komma åt med t.ex. en alkoholdränkt tops. Smutset består självklart av den svartgula sörjan som bildas dagar, veckor, månader och år efter användning av cannabis. Det fastnar på glaset och blir tillslut så mycket att det luktar överdrivet mycket, men även så att det blir för "trångt" och man inte längre kan inhalera vanligt. Motståndet blir för stort så att säga. Dessa skall jag rengöra idag utan att röra en fena, nästan.

Gör följande:
1. Köp en flaska Aceton. Det ska vara originalet!
2. Ta alla delar som INTE är känsliga för vätska (glas, hård plast, metall), och släpp ned dom i aceton-flaskan.
3. Låt stå minst 15 minuter.
4. Fiska upp delarna, skölj av med vatten, låt lufttorka, skölj igen och torka med papper. Skölj flera gånger om du är orolig för Acetonet. Om jag förstår Aceton rätt, så dunstar det av sig självt, och du borde därför i praktiken kunna låta det lufttorka från början helt utan vatten eller papper.
5. Dom är nu kliniskt rena. Är det något kvar så får det ligga längre i Aceton bara. Mitt låg flera timmar, säkert 5? Och dom var heeeelt rena. Precis allt.
6. Låt skräpet ligga kvar i Acetonflaskan och rengör vid behov. Mitt ligger nu och drar, förbereder sig inför kvällen

Tack för mig och kasta tråden då modhelvete om den inte passar.

∆ B
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback