Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-26, 10:40
  #1
Medlem
Geomeisters avatar
Sedan en tid har TV- och datorspelen fått större plats i samhället. Vanliga vardagstidningar har börjat ta E-sport och annat på egna sidor.

Vad för av skribenter till allt detta är du mest intresserad av att läsa ifrån?

Det finns folk som har bra koll på spelbranschen just nu, andra är äldre och hängt med väldigt länge. Andra är kunniga rent tekniskt (gällande datorer främst).

Finns det någon speciell skribent ni tycker om? Vad skriver / gör denna för rätt enligt er?
Citera
2017-05-26, 10:56
  #2
Medlem
Sameshs avatar
Jag gillar Gamereactor och speciellt då Jonas Mäki och Petter Hegevall där den förstnämnda har en djup expertis och skriver väldigt intressanta artiklar medans den sedan nämnda mest är intressant för hans bloggande.
Citera
2017-05-26, 11:04
  #3
Medlem
Mommejrs avatar
Har inte direkt någon personlig favorit som skriver. Men något som skribenten bör ha i bagaget är ju iaf egen bakrund med spel. Ett intresse dvs. Personen ska heller inte sätta betyg på spel den själv inte gillar. Tar aftonbladets skit reporter som ett exempel. Hon rent ut sagt "hatar" på "mansdominerande" spel dagligen. Man det , man hit. Enda man ser henne skriva. Sånt går bort enligt mig. Tycker inte könsfrågan ska ha något med spel o göra.
Citera
2017-05-26, 14:17
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Jag gillar Gamereactor och speciellt då Jonas Mäki och Petter Hegevall där den förstnämnda har en djup expertis och skriver väldigt intressanta artiklar medans den sedan nämnda mest är intressant för hans bloggande.
Petter "jag har ingen som helst kontakt min målgrupp längre" Hegevall... Mäki gillar jag dock.

I övrigt så läser inte jag speldelar i "vanliga" tidningar eftersom dom alltför ofta är skrivna av vilka nöjesjournalister som helst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback