Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-26, 09:49
  #1
Medlem
Jag är misstänkt för brott. Är ett dåligt tecken att polisen inte hör av sig efter förhöret? Jag har än så länge inte skrivit under förhörsprotokollet och väntar på att bli kallad för att skriva under och det har nu gått en vecka. Ingen har hört av sig.
Citera
2017-05-26, 10:10
  #2
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timeofourlives
Jag är misstänkt för brott. Är ett dåligt tecken att polisen inte hör av sig efter förhöret? Jag har än så länge inte skrivit under förhörsprotokollet och väntar på att bli kallad för att skriva under och det har nu gått en vecka. Ingen har hört av sig.

Antagligen är du nedprioriterad på grund av resursbrist. Vet en som fick vänta 2,5 år på rättegång.
Citera
2017-05-26, 10:32
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Antagligen är du nedprioriterad på grund av resursbrist. Vet en som fick vänta 2,5 år på rättegång.

Åh helvete! 2,5 år? Det är ju inte sant! Snacka om mentalt tortyr!
Det föreligger en vårdnadstvist. Borde inte polisen sätta en prio på ärendet då?
Citera
2017-05-26, 10:48
  #4
Medlem
sebastian66s avatar
Tror dom förbereder ett tillslag inom 2 veckor.Husrannsakan ev häktning innan den 15 Juni.
Dom vill ha mer underlag dör att ta fler i eran kupp därför avvaktar dom tills du eller de andra
gör 1 felsteg.
Citera
2017-05-26, 10:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Tror dom förbereder ett tillslag inom 2 veckor.Husrannsakan ev häktning innan den 15 Juni.
Dom vill ha mer underlag dör att ta fler i eran kupp därför avvaktar dom tills du eller de andra
gör 1 felsteg.

Polisanmälan finns sedan sommaren förra året. Varför skulle häktning vara aktuellt nu?
Citera
2017-05-26, 11:00
  #6
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timeofourlives
Polisanmälan finns sedan sommaren förra året. Varför skulle häktning vara aktuellt nu?
Häktning behöver fler bevis därför tar det lite längre tid än vanligt.
Polisen häktar aldrig folk utan 100% underlag.
Oftast bearbetar dom bevis innan dom gör tillslag mot förövarna som är inblandade.
Citera
2017-05-26, 11:21
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Häktning behöver fler bevis därför tar det lite längre tid än vanligt.
Polisen häktar aldrig folk utan 100% underlag.
Oftast bearbetar dom bevis innan dom gör tillslag mot förövarna som är inblandade.

Bearbetande av bevis i 1 år? Då det var ca 10 åtalspunkter och då några av de s k "incidenter" inträffade utomlands som inte ens blev lagförd i det landet?
Citera
2017-05-26, 11:23
  #8
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timeofourlives
Bearbetande av bevis i 1 år? Då det var ca 10 åtalspunkter och då några av de s k "incidenter" inträffade utomlands som inte ens blev lagförd i det landet?
Kompis!!!!!Det var med lite skoj och ironi jag skrev detta
Trodde du förstod det ju.
Citera
2017-05-26, 11:28
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Kompis!!!!!Det var med lite skoj och ironi jag skrev detta
Trodde du förstod det ju.



Tro mig! I normala fall skulle jag skratta och skämta tillbaka. Men i dagsläge har jag börjat analysera det minsta lilla. För jag har ytterst lite förtroende kvar på myndigheter efter att vårdnadstvisten har startat i gång.
Citera
2017-05-26, 15:24
  #10
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timeofourlives


Tro mig! I normala fall skulle jag skratta och skämta tillbaka. Men i dagsläge har jag börjat analysera det minsta lilla. För jag har ytterst lite förtroende kvar på myndigheter efter att vårdnadstvisten har startat i gång.

En veckas väntetid är ingenting i ett fall som en vårdnadstvist. Jag blev en gång förhörd och fick vänta i åtta månader innan jag blev åtalad. Sedan fick jag vänta i sex månader till innan rättegång. Som en liten tröst blev jag friad.
Citera
2017-05-26, 16:07
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
En veckas väntetid är ingenting i ett fall som en vårdnadstvist. Jag blev en gång förhörd och fick vänta i åtta månader innan jag blev åtalad. Sedan fick jag vänta i sex månader till innan rättegång. Som en liten tröst blev jag friad.

Hej, jag har pm:at dig.
Citera
2017-05-29, 15:04
  #12
Medlem
Alltså det här är ju helt otroligt! Hade förhör 2 veckor sedan men blir fortfarande inte kallad till stationen för att signera under protkollet.

Har ngn varit med detta förut?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback